våran katt kom idag Maine coon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Dexter
    svarade
    Superfin katt ni har skaffat! En riktig sötis, verkligen!

    Testa du någon annan Royal Caninvariant, det finns ju en hel del. Våra Rexar äter Royal Canin för kastrater av motsatt anledning, kastrerade hannar lägger gärna på sig massor i vikt. Gillar heller inte äcklig burkmat. Våra får vanlig tonfisk på burk en gång i veckan och de fullkomligt älskar det! (Minns att vår gamla katt fick någon riktigt fin burkmat, lite då och då, har glömt vad den hette, inköpt i zooaffären. Inte alls lika illaluktande som de "vanliga" man köper i butikerna. Lite dyrare men man kan ju ge lite ibland bara för att sätta guldkant på tillvaron. Katter är ju små gourméer.

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    fick lite bilder på henne

    Klicka på bilden för större version

Namn: P1050067.jpg
Visningar: 2
Storlek: 104,7 KB
ID: 2126707Klicka på bilden för större version

Namn: P1050068.jpg
Visningar: 2
Storlek: 102,4 KB
ID: 2126708Klicka på bilden för större version

Namn: P1050061.jpg
Visningar: 1
Storlek: 85,9 KB
ID: 2126709

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av Lilla Damen
    Där har du förklaringen till att hon är mager.
    Men även honkatter utan ungar kan bli väldigt smala, har haft honor som inte ätit alls under löptiden... och löpte gjorde stup i kvarten.
    Jo men det kan inte vara hälsosamt att vara så smal som hon är
    Värsta anorexiakatten.... Måste försöka få i henne nått fett, som hon gillar.

    Hon ligger brevid mej nu och mediterar till mike oldfield

    Lämna en kommentar:


  • Lilla Damen
    svarade
    Där har du förklaringen till att hon är mager.
    Men även honkatter utan ungar kan bli väldigt smala, har haft honor som inte ätit alls under löptiden... och löpte gjorde stup i kvarten.

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av Lilla Damen
    Är hon kastrerad? Okastrerade honor kan vara väldigt smala...

    Varför kitten 36? Undrar om det inte finns torrfoder för långhåriga katter oxå. Brukar ge mina Indoor... men brukar variera lite mellan de olika royal canin sorterna.
    Förra ägaren sa att kitten 36 var bra för smala katter så jag körde på det.
    Kattungar framförallt då, men har man en smal katt så blir hon rundare snabbare...

    Nej hon är inte kastrerad, hon hade en stor kull i början av sommaren och hade tydligen diat VÄLDIGT länge så hon var riktigt mager.
    Får pröva lite andra sorter också, dom har ju bra urval så det borde finnas nåt som passar.
    Och som sagt BARA torrfoder...sån där burkmat luktar äckel och så känns det bara som att det är 99%vatten i skiten.

    Lämna en kommentar:


  • Lilla Damen
    svarade
    Är hon kastrerad? Okastrerade honor kan vara väldigt smala...

    Varför kitten 36? Undrar om det inte finns torrfoder för långhåriga katter oxå. Brukar ge mina Indoor... men brukar variera lite mellan de olika royal canin sorterna.

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    hon är otroligt smal.... Men jag försöker biffa upp henne lite, synd bara att hon är rädd för köket...
    Men jag vill inte nalla med henne och ge maten där hon vill ha den, köket är ofarligt och där äter alla andra så hon får äta där, skrajsen or not.
    Men är det nån som vet ett bra TORRfoder att ge henne, så hon blir lite rundare.
    Just nu får hon royal canin kitten 36.
    Men hon verkar inte digga speciellt...

    Annars blir hon lugnare och lugnare dag för dag
    Nu idag fick jag ett litet moment, hon la sej frivilligt i mitt knä för första gången yiiiii!!!! hihihih

    Lämna en kommentar:


  • sandrorita
    svarade
    Maine coon är så hilma fina Jag känner en som har en som är 6mån, en hane. Han väger nu 6 kg och skulle ungefär väga 14kg som vuxen. Hans pappa vägde det. Det är häftiga katter och ganska ovanliga skulle jag tro Grattis!

    Lämna en kommentar:


  • Lilla Damen
    svarade
    En sån söt sköldpadda ...

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Dagarna går och hon blir lugnare dag för dag...
    Hon har varit livrädd för köket sen hon kom, men eftersom hennes mat står där inne så måste hon övervinna rädslan.
    Och idag så satt hon i fönstret och kollade på alla som gick förbi

    Hon har upptäckt att min fotölj som står brevid datorn är väldans mysig

    sk kärleksbett delar hon ut skitmysig!
    ahh den här katten är så söt.

    Och det bästa av allt. hon håller käft på natten
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1050034.jpg
Visningar: 1
Storlek: 51,1 KB
ID: 2126685Klicka på bilden för större version

Namn: P1050035.jpg
Visningar: 2
Storlek: 51,6 KB
ID: 2126686

    Lämna en kommentar:


  • eriahl
    svarade
    Men ÄR ju förbud på kattbilder. Allergi så går inte och inga äcklande blider då. Hade en ibland fjärtmarodösom låg på brsötet. Jättemysigt tills en doft kröp upp och var inte at leka med. Tysta rackare, men dödande, från en smilande katt som bara myste med oskyldiga kattögon.

    Lämna en kommentar:


  • Rooster
    svarade
    Grattis till kissen, vad bra att han fick ett nytt hem då.

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Syns vem som snart bestämmer i den lägenheten...
    Kommer bli väckt, sönderkraffsade möbler, uppfångade fiskar, akrobatiska konster på akvariet osv osv...
    Men sen kommer den lilla marodören och vill ha lite kärlek och då är alla dumheter som bortblåsta

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Syns vem som snart bestämmer i den lägenheten...

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    bild på sötisen

    Klicka på bilden för större version

Namn: P1040946.jpg
Visningar: 1
Storlek: 101,9 KB
ID: 2126587

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...