våran katt kom idag Maine coon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • karrokaja
    svarade
    Nej!!

    Nu orkade jag inte med hennes fjanterier!
    Att åka tåg till södertälje för att kattjäveln ska ha mat är bara för mkt!
    Köpte en påse kattmat på konsum istället, hon vägrade i 3 dagar men nu äter hon det
    Och jag slipper betala dyra pengar för att åka in och skaffa mat till henne.

    har inte märkt av att hon är partisk mot någon... men jag kan tänka mej att hon gillar killen mer då han absolut inte kommer befatta sej med kloklippning eller att kamma ut tovor i pälsen.
    Så jag kommer vara den där dumma som håller fast henne mot hennes vilja

    Lämna en kommentar:


  • Grottbert
    svarade
    Du får skynda dig och gosa mycket med henne. Maine coon ter sig ofta till en person och diskriminerar andra personer i hushållet.
    Sen pratar dom väldigt fint med.

    Lämna en kommentar:


  • Hepzheba
    svarade
    Underbar katt! Eftersom ni inte har haft henne jättelänge så tycker jag inte att du ska bli orolig för att hon inte äter tillräckligt mycket än. Kattunge mat brukar ju innehålla mer fett och vuxna katter brukar bli tjockare av det så fortsätt att ge henne det, om hon gillar det. Hon går nog upp i vikt allt eftersom. Där hon bodde förut kanske hon inte fick tillräckligt mycket ro för att äta sig mätt och alltså inte är van vid att äta så mycket. Och det tar ju lite tid innan man vänjer sig vid att äta mer

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    aha! en tråd skapad av KAjan som handlar om Sojan, varför är ja inte förvånad :P
    Jag bara ÄLSKAR Sojans ögon. De påminner mig om Yodies Super intensiva gröna ögon med grå päls. En dag ska jag ha en Yodie katt igen...innan jag blir gammal och dör.

    Kanonfina bilder och skönt att hon inte är rädd för köket mera Köp en aktivitetsboll =) ha kattgodis i den eller lyxmat.

    Tips är att inte låta maten stå framme. Ge henne morgon och kväll. (helger morgon lunch och kväll)
    På så sätt blir hon hungrig. Och nej katter ska inte ha tillgång till mat jämt. Förstår inte vart folk har fått det ifrån. Hundar har inte det, fiskar har inte det...

    Vill du göda upp henne, köp Kattungefoder och allt annat än Royal. Hittar du Orijens kattfoder KÖP! Bästa foder någonsin. Både för hundar och katter

    Fan vad kul Karro!! R vill se henne och jag vill se henne =) och Lex han kommer tycka hon är SKITÄCKLIG. (och hata er)
    Han är livrädd för inomhuskatter.

    Lämna en kommentar:


  • Nadine
    svarade
    Jag har också en maine coon, de är verkligen underbara!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av karrokaja
    Förra ägaren sa att kitten 36 var bra för smala katter så jag körde på det.
    Kattungar framförallt då, men har man en smal katt så blir hon rundare snabbare...

    Nej hon är inte kastrerad, hon hade en stor kull i början av sommaren och hade tydligen diat VÄLDIGT länge så hon var riktigt mager.
    Får pröva lite andra sorter också, dom har ju bra urval så det borde finnas nåt som passar.
    Och som sagt BARA torrfoder...sån där burkmat luktar äckel och så känns det bara som att det är 99%vatten i skiten.
    Iams torrfoder är i särklasst det bästa och godaste för din katt, ganska dyrt med det ä också drygt så man ger en mindre mängd! http://www.iamskatt.se/

    Lämna en kommentar:


  • SimonSaysBaka
    svarade
    Ursprungligen postat av karrokaja
    låter verkligen oroväckande...
    en 14 år gammal katt. hmm det känns som han gjort katt-tricket och dragit sej undan...
    Men sen kan det också vara så att han en vacker dag står där och MJAUUUU!! MAAAAT (håller tummarna för det sista)
    Jo jag håller tummarna för de också, det värsta är när man inte vet vad som hänt. Men nog med det, gillar din katt. Tror inte jag sett en sådan katt tidigare, väldigt söt

    Hoppas allt går bra.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Vilken söt katt, vilka fina gröna ögon

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av Dexter
    Haha, det kan ju vara lite jobbigt i längden kanske, att behöva kasta varje liten matbit för att hon ska äta. Man kan ju ha liiite annat att göra om dagarna.
    Haha! lite jobbigt är det...
    Men egentligen ska jag inte stressa hon har knappt varit här i 4:a dagar.
    Och det händer nya saker hela tiden, så hon kommer nog sitta där vid skålen och knapra, eller att hon lär sej att kasta bitarna själv

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    Vilken underbar katt, Sitter här och är lite ledsen för min katt som jag skaffade 96 har försvunnit, och det är väldigt olikt honom att vara borta så länge, trodde aldrig att man skulle sakna en katt så.
    låter verkligen oroväckande...
    en 14 år gammal katt. hmm det känns som han gjort katt-tricket och dragit sej undan...
    Men sen kan det också vara så att han en vacker dag står där och MJAUUUU!! MAAAAT (håller tummarna för det sista)

    Lämna en kommentar:


  • Dexter
    svarade
    Ursprungligen postat av karrokaja
    Ja tonfisk älskar hon... men det är ju lite mer fredags midda

    Får dra till djuraffärn och köpa lite olika och testa mej fram, huvudsaken är ju att hon äter regelbundet.
    Nu måste man hitta på roliga saker för att hon ska äta..typ kasta matbitarna över golvet så hon jagar dom, eller lägga dom i en sko så att hon gräver efter dom.
    Äta direkt ur skålen gör hon bara när hon gått utan mat i flera timmar:O Och då tar hon bara nån liten bit...

    [ATTACH=CONFIG]36513[/ATTACH]
    Haha, det kan ju vara lite jobbigt i längden kanske, att behöva kasta varje liten matbit för att hon ska äta. Man kan ju ha liiite annat att göra om dagarna.

    Lämna en kommentar:


  • SimonSaysBaka
    svarade
    Vilken underbar katt, Sitter här och är lite ledsen för min katt som jag skaffade 96 har försvunnit, och det är väldigt olikt honom att vara borta så länge, trodde aldrig att man skulle sakna en katt så.

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av Dexter
    Superfin katt ni har skaffat! En riktig sötis, verkligen!

    Testa du någon annan Royal Caninvariant, det finns ju en hel del. Våra Rexar äter Royal Canin för kastrater av motsatt anledning, kastrerade hannar lägger gärna på sig massor i vikt. Gillar heller inte äcklig burkmat. Våra får vanlig tonfisk på burk en gång i veckan och de fullkomligt älskar det! (Minns att vår gamla katt fick någon riktigt fin burkmat, lite då och då, har glömt vad den hette, inköpt i zooaffären. Inte alls lika illaluktande som de "vanliga" man köper i butikerna. Lite dyrare men man kan ju ge lite ibland bara för att sätta guldkant på tillvaron. Katter är ju små gourméer.
    Ja tonfisk älskar hon... men det är ju lite mer fredags midda

    Får dra till djuraffärn och köpa lite olika och testa mej fram, huvudsaken är ju att hon äter regelbundet.
    Nu måste man hitta på roliga saker för att hon ska äta..typ kasta matbitarna över golvet så hon jagar dom, eller lägga dom i en sko så att hon gräver efter dom.
    Äta direkt ur skålen gör hon bara när hon gått utan mat i flera timmar:O Och då tar hon bara nån liten bit...

    Klicka på bilden för större version

Namn: P1050076.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,1 KB
ID: 2126710

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Prova pillarumpgodis...
    Haha!!! ett bra näringsrikt foder för katter

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Prova pillarumpgodis...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...