våran katt kom idag Maine coon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nadine
    • August 2010
    • 98

    #31
    Jag har också en maine coon, de är verkligen underbara!

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      #32
      aha! en tråd skapad av KAjan som handlar om Sojan, varför är ja inte förvånad :P
      Jag bara ÄLSKAR Sojans ögon. De påminner mig om Yodies Super intensiva gröna ögon med grå päls. En dag ska jag ha en Yodie katt igen...innan jag blir gammal och dör.

      Kanonfina bilder och skönt att hon inte är rädd för köket mera Köp en aktivitetsboll =) ha kattgodis i den eller lyxmat.

      Tips är att inte låta maten stå framme. Ge henne morgon och kväll. (helger morgon lunch och kväll)
      På så sätt blir hon hungrig. Och nej katter ska inte ha tillgång till mat jämt. Förstår inte vart folk har fått det ifrån. Hundar har inte det, fiskar har inte det...

      Vill du göda upp henne, köp Kattungefoder och allt annat än Royal. Hittar du Orijens kattfoder KÖP! Bästa foder någonsin. Både för hundar och katter

      Fan vad kul Karro!! R vill se henne och jag vill se henne =) och Lex han kommer tycka hon är SKITÄCKLIG. (och hata er)
      Han är livrädd för inomhuskatter.
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Hepzheba
        • June 2010
        • 104

        #33
        Underbar katt! Eftersom ni inte har haft henne jättelänge så tycker jag inte att du ska bli orolig för att hon inte äter tillräckligt mycket än. Kattunge mat brukar ju innehålla mer fett och vuxna katter brukar bli tjockare av det så fortsätt att ge henne det, om hon gillar det. Hon går nog upp i vikt allt eftersom. Där hon bodde förut kanske hon inte fick tillräckligt mycket ro för att äta sig mätt och alltså inte är van vid att äta så mycket. Och det tar ju lite tid innan man vänjer sig vid att äta mer

        Kommentar

        • Grottbert
          • November 2009
          • 340

          #34
          Du får skynda dig och gosa mycket med henne. Maine coon ter sig ofta till en person och diskriminerar andra personer i hushållet.
          Sen pratar dom väldigt fint med.

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            #35
            Nej!!

            Nu orkade jag inte med hennes fjanterier!
            Att åka tåg till södertälje för att kattjäveln ska ha mat är bara för mkt!
            Köpte en påse kattmat på konsum istället, hon vägrade i 3 dagar men nu äter hon det
            Och jag slipper betala dyra pengar för att åka in och skaffa mat till henne.

            har inte märkt av att hon är partisk mot någon... men jag kan tänka mej att hon gillar killen mer då han absolut inte kommer befatta sej med kloklippning eller att kamma ut tovor i pälsen.
            Så jag kommer vara den där dumma som håller fast henne mot hennes vilja
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            Arbetssätt...