våran katt kom idag Maine coon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #16
    Ursprungligen postat av Lilla Damen
    Är hon kastrerad? Okastrerade honor kan vara väldigt smala...

    Varför kitten 36? Undrar om det inte finns torrfoder för långhåriga katter oxå. Brukar ge mina Indoor... men brukar variera lite mellan de olika royal canin sorterna.
    Förra ägaren sa att kitten 36 var bra för smala katter så jag körde på det.
    Kattungar framförallt då, men har man en smal katt så blir hon rundare snabbare...

    Nej hon är inte kastrerad, hon hade en stor kull i början av sommaren och hade tydligen diat VÄLDIGT länge så hon var riktigt mager.
    Får pröva lite andra sorter också, dom har ju bra urval så det borde finnas nåt som passar.
    Och som sagt BARA torrfoder...sån där burkmat luktar äckel och så känns det bara som att det är 99%vatten i skiten.
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Lilla Damen
      • February 2008
      • 2649

      #17
      Där har du förklaringen till att hon är mager.
      Men även honkatter utan ungar kan bli väldigt smala, har haft honor som inte ätit alls under löptiden... och löpte gjorde stup i kvarten.

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #18
        Ursprungligen postat av Lilla Damen
        Där har du förklaringen till att hon är mager.
        Men även honkatter utan ungar kan bli väldigt smala, har haft honor som inte ätit alls under löptiden... och löpte gjorde stup i kvarten.
        Jo men det kan inte vara hälsosamt att vara så smal som hon är
        Värsta anorexiakatten.... Måste försöka få i henne nått fett, som hon gillar.

        Hon ligger brevid mej nu och mediterar till mike oldfield
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #19
          fick lite bilder på henne

          Klicka på bilden för större version

Namn: P1050067.jpg
Visningar: 2
Storlek: 104,7 KB
ID: 2126707Klicka på bilden för större version

Namn: P1050068.jpg
Visningar: 2
Storlek: 102,4 KB
ID: 2126708Klicka på bilden för större version

Namn: P1050061.jpg
Visningar: 1
Storlek: 85,9 KB
ID: 2126709
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Dexter
            • December 2009
            • 984

            #20
            Superfin katt ni har skaffat! En riktig sötis, verkligen!

            Testa du någon annan Royal Caninvariant, det finns ju en hel del. Våra Rexar äter Royal Canin för kastrater av motsatt anledning, kastrerade hannar lägger gärna på sig massor i vikt. Gillar heller inte äcklig burkmat. Våra får vanlig tonfisk på burk en gång i veckan och de fullkomligt älskar det! (Minns att vår gamla katt fick någon riktigt fin burkmat, lite då och då, har glömt vad den hette, inköpt i zooaffären. Inte alls lika illaluktande som de "vanliga" man köper i butikerna. Lite dyrare men man kan ju ge lite ibland bara för att sätta guldkant på tillvaron. Katter är ju små gourméer.
            /Dexter

            75 liter mix, 220 liter mix

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #21
              Prova pillarumpgodis...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                #22
                Ursprungligen postat av ansjo
                Prova pillarumpgodis...
                Haha!!! ett bra näringsrikt foder för katter
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  #23
                  Ursprungligen postat av Dexter
                  Superfin katt ni har skaffat! En riktig sötis, verkligen!

                  Testa du någon annan Royal Caninvariant, det finns ju en hel del. Våra Rexar äter Royal Canin för kastrater av motsatt anledning, kastrerade hannar lägger gärna på sig massor i vikt. Gillar heller inte äcklig burkmat. Våra får vanlig tonfisk på burk en gång i veckan och de fullkomligt älskar det! (Minns att vår gamla katt fick någon riktigt fin burkmat, lite då och då, har glömt vad den hette, inköpt i zooaffären. Inte alls lika illaluktande som de "vanliga" man köper i butikerna. Lite dyrare men man kan ju ge lite ibland bara för att sätta guldkant på tillvaron. Katter är ju små gourméer.
                  Ja tonfisk älskar hon... men det är ju lite mer fredags midda

                  Får dra till djuraffärn och köpa lite olika och testa mej fram, huvudsaken är ju att hon äter regelbundet.
                  Nu måste man hitta på roliga saker för att hon ska äta..typ kasta matbitarna över golvet så hon jagar dom, eller lägga dom i en sko så att hon gräver efter dom.
                  Äta direkt ur skålen gör hon bara när hon gått utan mat i flera timmar:O Och då tar hon bara nån liten bit...

                  Klicka på bilden för större version

Namn: P1050076.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,1 KB
ID: 2126710
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • SimonSaysBaka
                    • August 2009
                    • 788

                    #24
                    Vilken underbar katt, Sitter här och är lite ledsen för min katt som jag skaffade 96 har försvunnit, och det är väldigt olikt honom att vara borta så länge, trodde aldrig att man skulle sakna en katt så.
                    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Kommentar

                    • Dexter
                      • December 2009
                      • 984

                      #25
                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      Ja tonfisk älskar hon... men det är ju lite mer fredags midda

                      Får dra till djuraffärn och köpa lite olika och testa mej fram, huvudsaken är ju att hon äter regelbundet.
                      Nu måste man hitta på roliga saker för att hon ska äta..typ kasta matbitarna över golvet så hon jagar dom, eller lägga dom i en sko så att hon gräver efter dom.
                      Äta direkt ur skålen gör hon bara när hon gått utan mat i flera timmar:O Och då tar hon bara nån liten bit...

                      [ATTACH=CONFIG]36513[/ATTACH]
                      Haha, det kan ju vara lite jobbigt i längden kanske, att behöva kasta varje liten matbit för att hon ska äta. Man kan ju ha liiite annat att göra om dagarna.
                      /Dexter

                      75 liter mix, 220 liter mix

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        #26
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        Vilken underbar katt, Sitter här och är lite ledsen för min katt som jag skaffade 96 har försvunnit, och det är väldigt olikt honom att vara borta så länge, trodde aldrig att man skulle sakna en katt så.
                        låter verkligen oroväckande...
                        en 14 år gammal katt. hmm det känns som han gjort katt-tricket och dragit sej undan...
                        Men sen kan det också vara så att han en vacker dag står där och MJAUUUU!! MAAAAT (håller tummarna för det sista)
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          #27
                          Ursprungligen postat av Dexter
                          Haha, det kan ju vara lite jobbigt i längden kanske, att behöva kasta varje liten matbit för att hon ska äta. Man kan ju ha liiite annat att göra om dagarna.
                          Haha! lite jobbigt är det...
                          Men egentligen ska jag inte stressa hon har knappt varit här i 4:a dagar.
                          Och det händer nya saker hela tiden, så hon kommer nog sitta där vid skålen och knapra, eller att hon lär sej att kasta bitarna själv
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            #28
                            Vilken söt katt, vilka fina gröna ögon
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • SimonSaysBaka
                              • August 2009
                              • 788

                              #29
                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              låter verkligen oroväckande...
                              en 14 år gammal katt. hmm det känns som han gjort katt-tricket och dragit sej undan...
                              Men sen kan det också vara så att han en vacker dag står där och MJAUUUU!! MAAAAT (håller tummarna för det sista)
                              Jo jag håller tummarna för de också, det värsta är när man inte vet vad som hänt. Men nog med det, gillar din katt. Tror inte jag sett en sådan katt tidigare, väldigt söt

                              Hoppas allt går bra.
                              Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13110

                                #30
                                Ursprungligen postat av karrokaja
                                Förra ägaren sa att kitten 36 var bra för smala katter så jag körde på det.
                                Kattungar framförallt då, men har man en smal katt så blir hon rundare snabbare...

                                Nej hon är inte kastrerad, hon hade en stor kull i början av sommaren och hade tydligen diat VÄLDIGT länge så hon var riktigt mager.
                                Får pröva lite andra sorter också, dom har ju bra urval så det borde finnas nåt som passar.
                                Och som sagt BARA torrfoder...sån där burkmat luktar äckel och så känns det bara som att det är 99%vatten i skiten.
                                Iams torrfoder är i särklasst det bästa och godaste för din katt, ganska dyrt med det ä också drygt så man ger en mindre mängd! http://www.iamskatt.se/
                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...