Dreglande katt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Härja
    • March 2007
    • 298

    Dreglande katt

    Hej! Jag har en honkatt som är ca 2 år. Kan hittade henne med massa saliv på hennes päls och dregel kring munnen. Kollade henne och hittade en fästing i nacken som jag nu tagit bort. Hon verkar frisk i övrigt. Någon som vet om katter kan dregla ibland eller kan der vara något fel på henne? Tack för snabbt svar!
    www.nittionio.com
    mina egna fotografier
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Katter dreglar normalt inte, men det behöver inte vara något allvarligt. Du kan ringa en veterinär och fråga om de tror att katten behöver vård.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • wowilolmoma
      • January 2010
      • 317

      #3
      är du säker på att inte har druckit lite vatten bara =D??
      60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
      190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
      Å en kissemiss

      Kommentar

      • miluhe
        • June 2006
        • 2090

        #4
        Du har ingen giftig växt t.ex prickblad som hon tuggat på?

        Kommentar

        • Rosali
          • January 2010
          • 279

          #5
          Min honkatt dreglar, när hon mår bra. Om man klappar henne och så.

          Kommentar

          • sofiemedg
            • March 2010
            • 98

            #6
            kolla som sagt att hon inte fått i sig något gitfigt, håll koll på temp osv. men min förra honkatt dreglade som bara den, med eller utan klapp och mys.. och henne var det inget fel på.
            89

            Kommentar

            • Dexter
              • December 2009
              • 984

              #7
              Tycker definitivt du ska ringa djursjukhuset för rådgivning. Att en katt dreglar mycket kan ha många olika orsaker och kan behöva kollas upp.
              /Dexter

              75 liter mix, 220 liter mix

              Kommentar

              • Auratusen
                • March 2010
                • 874

                #8
                mina katter dreglar lite när man klappar dem. men ibland dreglar dom inte. värst är ju sara (hel svart) och rätt som det är nyser hon en i ansiktet

                Kommentar

                • Sliaros

                  #9
                  Håller med Dexter - att en katt dreglar kan bero på allt från njutning, allergi till kattsnuva. Får hoppas på det första, men kolla med din veterinär.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...