Blyförgiftning hos katt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaisyW
    • March 2010
    • 2

    Blyförgiftning hos katt?

    Min katt Daisy är ca 10 månader och går ut varje dag. Tyvärr gillar hon att ligga under bilar och luktar ofta som en bilmekaniker. Man kan ju inte bada henne varje kväll, särskilt inte nu när det är så kallt. Det som oroar mej är att hon ska bli sjuk när hon slickar i sej detta. Att bara ha henne inne är inget alternativ. Någon som vet hur förgiftningssymptom kan visa sig hos katt?
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #2
    Att ligga På bilar (varmt om tassarna) eller under bilar (mörkt och tryggt och lämpligt 'smygigt') är ofta uppskattat av såväl katter som, har jag märkt, små hundar.. och jag ser inget fel i hennes val av utrymme utöver de eventuella oljemfläckar och, som du redan nämnt, den manliga odören hon drar med sig in i huset.

    Att katten faktiskt skulle lapa i sig eländet och Svälja det när hon tvättar sig ser jag som ett rätt marginellt problem. Tänk på hur mycket som fastnar i stadskatternas päls på en vardag?
    Har inte heller sett en enda skogskatt tugga kåda.
    Jag tror att kissen klarar det där på egen hand.. men om du fortfarande är orolig borde du nog tvätta av kissekatt och ringa till vetetinären för att fråga hur det ligger till och om du borde vidta några åtgärder.
    Då får du i alla fall svar från legitimerad expertis och slipper sömnlösa nätter och/eller grå hår. ; )
    Lycka till!
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    Arbetssätt...