katt+fotfil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sissi.
    • February 2010
    • 250

    #16
    Ursprungligen postat av wowilolmoma
    ja,jag har andvänt den...då är det kanske det... men hon är inte intreserad av mina andra saker som luktar "jag".
    Men jag brukade ha den när jag badade fotbad och jag hade såpa ,kan det vara det??
    det är faktiskt lite utav ett mysterium med katter, man kan bara spekulera. Precis som när en katt värkligen stirrar ut i tomma intet och man undrar vad dom tittar på, om man har spöken hemma Inga skuggor finns och inget djur ser man

    Kommentar

    • DaisyW
      • March 2010
      • 2

      #17
      Ursprungligen postat av wowilolmoma
      Hej

      Min katt har legat i tvättstugan och stirrat på en gammal fotfil flera timmar om dagen! det är ju något med matrialet typ.
      Nu undrar jag om eran/era katter är intreserade av fotfiler.

      // Wilma
      Min katt älskar tops. Vi har fått sluta kasta använda tops i papperskorgen på toa för hon dyker i och välter ut allt tills hon fått tag i den. Vi ger henne rena tops då och då ist.

      Kommentar

      • Sliaros

        #18
        Vi har fyra katter, två av dom är riktigt väck!

        Winston gräver ur blomjord, så mycket han bara kan.. Sen lägger han sig i jorden och myser, haha! Alla krukor har numera ett lager med stora stenar överst. Det näst bästa han vet är att riva ut allt papper från rullarna på toaletten eller i köket.

        Och Nelly, en halvperser = en mängd skumma beteenden. Men det skummaste är att hon har en fetisch för flintaspetsar/knivar. Har tills nyligen haft en stor kruka med diverse mindre hantverk i; hornskedar, skinnpåsar, flintaspetsar, handspunnet garn, benflöjtar etc, på sovrumsbyrån. Av allt som finns där så väljer hon att sno flintaknivarna, och bara på natten! Vaknar av att det klirrar när hon plockar ut den. Kan inte vara särskilt härligt att ha i munnen.

        Kommentar

        • Dexter
          • December 2009
          • 984

          #19
          Ursprungligen postat av Sliaros
          Vi har fyra katter, två av dom är riktigt väck!

          Winston gräver ur blomjord, så mycket han bara kan.. Sen lägger han sig i jorden och myser, haha! Alla krukor har numera ett lager med stora stenar överst. Det näst bästa han vet är att riva ut allt papper från rullarna på toaletten eller i köket.

          Och Nelly, en halvperser = en mängd skumma beteenden. Men det skummaste är att hon har en fetisch för flintaspetsar/knivar. Har tills nyligen haft en stor kruka med diverse mindre hantverk i; hornskedar, skinnpåsar, flintaspetsar, handspunnet garn, benflöjtar etc, på sovrumsbyrån. Av allt som finns där så väljer hon att sno flintaknivarna, och bara på natten! Vaknar av att det klirrar när hon plockar ut den. Kan inte vara särskilt härligt att ha i munnen.

          Känner så väl igen det där med pappersrullar. En utav våra Cornish Rexar har så mycket överskottsenergi nu när det är vinter och för kallt för honom att gå ut, så alla pappersrullar inom räckhåll förvandlas till slamsor. Värre än en 1-åring är han!
          /Dexter

          75 liter mix, 220 liter mix

          Kommentar

          • Sliaros

            #20
            Haha, ja enormt mycket energi på den lilla. Konstigt nog är han den enda av missarna som är överviktig.. Tjock och väck.

            Cornish Rex är underbara katter. Adopterar bara hemlösa katter, men kommer alltid drömma om en Rex. Dom är sinnessjukt vackra.

            Kom på en till sak som Nelly har för sig. Om hon somnar i ett rum och vaknar upp själv så skriker hon tills man kommer dit! Spelar ingen roll hur mycket man lockar, hon ligger still och gråter, haha.

            Kommentar

            • Dexter
              • December 2009
              • 984

              #21
              Ursprungligen postat av Sliaros
              Haha, ja enormt mycket energi på den lilla. Konstigt nog är han den enda av missarna som är överviktig.. Tjock och väck.

              Cornish Rex är underbara katter. Adopterar bara hemlösa katter, men kommer alltid drömma om en Rex. Dom är sinnessjukt vackra.

              Kom på en till sak som Nelly har för sig. Om hon somnar i ett rum och vaknar upp själv så skriker hon tills man kommer dit! Spelar ingen roll hur mycket man lockar, hon ligger still och gråter, haha.
              Alla katter är härliga! Tyvärr är vi allergiker här hemma, till och med mot Rexar som vissa tål lite bättre, annars hade huset varit fullt!

              Stackars lilla Nelly! De är verkligen personligheter.
              /Dexter

              75 liter mix, 220 liter mix

              Kommentar

              • Rosali
                • January 2010
                • 279

                #22
                [QUOTE=Dexter;1392787]Alla katter är härliga! Tyvärr är vi allergiker här hemma, till och med mot Rexar som vissa tål lite bättre, annars hade huset varit fullt!

                Tråkigt Dexter, annars är katter underbara, de har personlighet. Du fostrar inte en katt att följa minsta vink som du gör med en hund. Eller förhoppningsvis gör. En katt går sina egna vägar.

                Kommentar

                • Dexter
                  • December 2009
                  • 984

                  #23
                  [QUOTE=Rosali;1392975]
                  Ursprungligen postat av Dexter
                  Alla katter är härliga! Tyvärr är vi allergiker här hemma, till och med mot Rexar som vissa tål lite bättre, annars hade huset varit fullt!

                  Tråkigt Dexter, annars är katter underbara, de har personlighet. Du fostrar inte en katt att följa minsta vink som du gör med en hund. Eller förhoppningsvis gör. En katt går sina egna vägar.
                  Fast vi är ju så knäppa att vi har katter ändå. Rekommenderas absolut inte! (Fast så länge det bara är vi vuxna i familjen som inte tål dem går det an. Skulle barnen drabbas har vi inget val utan måste göra oss av med katterna. De ÄR härliga, som familjemedlemmar. )
                  /Dexter

                  75 liter mix, 220 liter mix

                  Kommentar

                  Arbetssätt...