katt+fotfil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wowilolmoma
    • January 2010
    • 317

    katt+fotfil

    Hej

    Min katt har legat i tvättstugan och stirrat på en gammal fotfil flera timmar om dagen! det är ju något med matrialet typ.
    Nu undrar jag om eran/era katter är intreserade av fotfiler.

    // Wilma
    60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
    190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
    Å en kissemiss
  • wowilolmoma
    • January 2010
    • 317

    #2
    nån?
    60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
    190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
    Å en kissemiss

    Kommentar

    • sissi.
      • February 2010
      • 250

      #3
      Alla katter har lite egendomliga saker för sig.
      Min katt har någon sorts fixering vid plastpåsar, kan slicka på dom i en halvtimme nästan. fråga: stirrar hon bara eller gör hon något med den?

      mvh katt och fisk människa

      Kommentar

      • Rosali
        • January 2010
        • 279

        #4
        Nej, det har jag inte hört något om tidigare. Men alla katter har något lustigt för sig. Min ena ska ligga på fötterna på oss. Helst ska man stå mitt på golvet. Då spinner och kurrar han som mest. Inte det roligaste man gör, att stå mitt på golvet med en spinnande katt på fötterna.

        Kommentar

        • Dexter
          • December 2009
          • 984

          #5
          *s* Nej, men de är ju helt klart olika personligheter de små katterna. Min ena älskar frukt! Tar vi fram vattenmelon, äpple, banan, jordgubbar, päron, ja nästan vilken frukt eller bär som helst, kommer han som ett skott och tigger tills han får smaka. Han älskar det!
          /Dexter

          75 liter mix, 220 liter mix

          Kommentar

          • sissi.
            • February 2010
            • 250

            #6
            Ursprungligen postat av Dexter
            *s* Nej, men de är ju helt klart olika personligheter de små katterna. Min ena älskar frukt! Tar vi fram vattenmelon, äpple, banan, jordgubbar, päron, ja nästan vilken frukt eller bär som helst, kommer han som ett skott och tigger tills han får smaka. Han älskar det!
            frukt det var ovanligt!

            Kommentar

            • wowilolmoma
              • January 2010
              • 317

              #7
              hon typ stirrar på den sedan kan hon försöka röra den men vågar lixom inte :P så det kan typ se rätt så kul ut XD hon typ "slår" med tassen jättenära men rör den aldrig
              60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
              190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
              Å en kissemiss

              Kommentar

              • Christoffer_G
                • September 2009
                • 371

                #8
                Min katt älskar med plastpåsar..blir galen på han speciellt när han uggar på dom om nätterna hehe:P..sen älskar han små trånga lådor där han kan gå in och sova i=)

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #9
                  Hade ett par sebrarandiga ugnsvantar som uppfattades som mycket underliga och ibland livsfarliga av katterna. Vad gäller fotfilar har jag för mej att den ena katten ibland tuggade på en. Någon form av fotfetischism var det.
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • wowilolmoma
                    • January 2010
                    • 317

                    #10
                    haha vad roliga svar =D jag städade mitt rum idag,och hon kan inte låta bli mina banan kartonger! *galen* hon brukar lägga sig i mitt kungafamijen pussel och tugga på bitarna :P för nån dag sedan fick jag ta ut Kronprinsessans Viktorias öga ur munnen på henne ...heh....
                    60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
                    190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
                    Å en kissemiss

                    Kommentar

                    • Rosali
                      • January 2010
                      • 279

                      #11
                      Jag hade också en katt förr som åt frukt. Helst fikon, päron och dadlar.

                      Verkar som katten med fotfilen är osäker på en. Vad den är för något. Är det en ung katt? Kanske har filen ramlat ner någon gång när katten varit i närheten. Och nu är den osäker på den. Min ena katt som är väldigt feg av sig kan ha liknande beteenden, att slå med tassen bredvid någon sak som hon är osäker på vad det är. Om ingenting händer blir hon trygg och går därifrån.

                      Kommentar

                      • idaho
                        • September 2008
                        • 34

                        #12
                        Min ena kattfröken är ruskigt intresserad av ficklampor/lampor. Inte så att hon busar med dom men hon kan sitta och stirra hur länge som helst, nosa var femte minut och gärna lägga sig så hon stirrar rakt in i lyset. Stackarn kommer ju blir blind/skadad om hon ska titta in i alla lampor vi har.

                        Kommentar

                        • sissi.
                          • February 2010
                          • 250

                          #13
                          jag undrar om det där med fotfilen har något med dina lukter att göra, om du har andvänt den. För min katt kan sitta och stirra konstigt på min hårborste och liksom peta på den, speciellt när det är hår kvar i den.

                          Kommentar

                          • Klotte
                            • February 2007
                            • 621

                            #14
                            Våra katter är helt fixerade i nagelfilar. Frugan har några stycken utspridda i huset och katterna vet inget bättre än att lyckas sno en nagelfil...
                            540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                            100 liter blandat...

                            Kommentar

                            • wowilolmoma
                              • January 2010
                              • 317

                              #15
                              Ursprungligen postat av sissi.
                              jag undrar om det där med fotfilen har något med dina lukter att göra, om du har andvänt den. För min katt kan sitta och stirra konstigt på min hårborste och liksom peta på den, speciellt när det är hår kvar i den.
                              ja,jag har andvänt den...då är det kanske det... men hon är inte intreserad av mina andra saker som luktar "jag".
                              Men jag brukade ha den när jag badade fotbad och jag hade såpa ,kan det vara det??
                              60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
                              190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
                              Å en kissemiss

                              Kommentar

                              Arbetssätt...