Vår katt går till katthataren. Vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Grothras
    svarade
    Det finns ju någon såndär kattskrämmare med något högfrekvent ljud som man kan sätta upp som katterna inte alls gillar men människor inte hör det alls. Men sen är det faktiskt så att det är din grannes uppgift att lösa det problemet och inte din. Han får dock inte skada katten.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Det kanske är så att han jagar möss där ? Måste han nödvändigtvis skita hos grannen ?
    Nja man kan ju inte styra katter och av någon märklig anledning så har de alltid ett revir på någon annans tomt.

    Den enda möjligheten är nog att på något sätt göra grannens tomt oattraktiv för dom. Jag vet dock inte hur - antagligen med något slag av preparat eller som Nubi skriver att grannen rejält duschar katten några gånger.

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Det kanske är så att han jagar möss där ? Måste han nödvändigtvis skita hos grannen ?

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    be grannarna skrämma katten, kanske spruta vatten på katten.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    startade ett ämne Vår katt går till katthataren. Vad göra?

    Vår katt går till katthataren. Vad göra?

    Vi har köpt hus och vi har en granne som inte gillar katter. Självklart går vår katt in till dem hela tiden, han går ingen annanstans. De har en stor trätrall och vi misstänker att han går dit och skiter under trallen.
    Nu när det är snö har han gjort en liten stig från oss in till dem, det är alltså inga tvivel vad han sysslar med för grannarna heller.

    Situationen är ohållbar. Lukter är ingen lösning eftersom snö döljer växter.
    Helst hade jag velat hitta ett högt ljud, jag har hört talas om ett sådant. Som vi inte hör men som katter undviker. Då kan man montera det hos grannen. Annars är ju alternativet att be att få sätta upp hönsnät runt deras trall, mellan trall och mark men trallen går runt hela huset, skitstor!! Måste vara 80 kvm trall..

    Tankar på lösning??? Jag försöker hålla den rackarn inne men han smiter gärna ut så fort dörren är öppen..
Arbetssätt...