Kattunge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Kattunge

    Tänkte testa och se om någon kanske känner någon som bor i Stockholmstrakterna som känner någon som har kattungar (bonkatter eller blandras)

    Krav: ska vara kattunge, Ej svart och ej hona och inte kosta över 300kr om en inte är grundvacc och avmaskad.
    Man blir mer och mer mörkrädd när man ser annonser på nätet där de har mage att ta hutlösa priser för en katt som inte är vacc eller besiktad eller avmaskad. OCH som inte är renrasiga :O
    Senast redigerad av Nubi; 26 September 2009, 23:36.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen
  • FiaLotta
    • August 2009
    • 219

    #2
    du tjänar mer på att köpa en lite dyrare katt som är grundvaccinerad och veterinärbesiktigad.är billigare för uppfödaren att göra detta.

    och enligt mig så vet du då också om att uppfödaren har lagt lite extra tid pengar och kärlek på kattens uppväxt.

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      #3
      Det är min bror som vill ha en sällskapskatt som ska bo i lgh och på 8.de våningen. Självklart ska kattungen vacc och avmaskas. Men att ge 600-1000kr för en kattunge som inte är grundvacc eller avmaskad det går jag inte med på.
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • FiaLotta
        • August 2009
        • 219

        #4
        Ursprungligen postat av Nubi
        Det är min bror som vill ha en sällskapskatt som ska bo i lgh och på 8.de våningen. Självklart ska kattungen vacc och avmaskas. Men att ge 600-1000kr för en kattunge som inte är grundvacc eller avmaskad det går jag inte med på.
        okej då håller jag med dig. bor inte i Stockholm så jag kan tyvärr inte hjälpa till. ett tips är att kolla katthemmen. de borde vara överbelamrade med kattungar såhär års.

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Ursprungligen postat av FiaLotta
          okej då håller jag med dig. bor inte i Stockholm så jag kan tyvärr inte hjälpa till. ett tips är att kolla katthemmen. de borde vara överbelamrade med kattungar såhär års.
          Kanske inte var för tydlig i mitt första inlägg
          Får höra med de
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • FiaLotta
            • August 2009
            • 219

            #6
            Ursprungligen postat av Nubi
            Kanske inte var för tydlig i mitt första inlägg
            Får höra med de
            Jo du var väldigt tydlig, jag måste bara haft en blind fläck eftersom jag missade de tre sista raderna helt och hållet.

            men om man bortser från att jag tycker att det är jäkligt fult att man försöker tjäna massor med pengar på katterna utan att själv lagt ner pengar och tid på att göra de mest grundläggande sakerna som till exempel att vaccinera.

            så tycker jag faktiskt att det är trevligt att katter idag kostar mer.
            det är dags för våra katter att sluta vara slit och släng djur som är lätta och billiga att ersätta.
            men jag tycker att priserna ska gälla alla sorters katter och inte bara "speciella katter".

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #7
              Ursprungligen postat av FiaLotta
              Jo du var väldigt tydlig, jag måste bara haft en blind fläck eftersom jag missade de tre sista raderna helt och hållet.

              men om man bortser från att jag tycker att det är jäkligt fult att man försöker tjäna massor med pengar på katterna utan att själv lagt ner pengar och tid på att göra de mest grundläggande sakerna som till exempel att vaccinera.

              så tycker jag faktiskt att det är trevligt att katter idag kostar mer.
              det är dags för våra katter att sluta vara slit och släng djur som är lätta och billiga att ersätta.
              men jag tycker att priserna ska gälla alla sorters katter och inte bara "speciella katter".
              Skaffar jag katt (när jag flyttar till hus) så kommer det vara en bondkatt som ska hålla alla möss borta strösa omrking i skogen och gå långa promenader med mig (jämför med min förra katt )

              Jag tycker att renrasiga katter ska kosta mer! Däremot så tycker jag inte att en "tom" (ingen grundvacc osv) bonkatter ska kosta lika mycket som en renrasig som är regristrerad, försäkrad, vacc, id märkt mm.
              Det är samma sak med blandrashundar. Helt sjukt att folk tror de kan tjäna pengar på blandraser. Vissa blandraser kostar mer än en renrasig.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Lilla Damen
                • February 2008
                • 2649

                #8
                Nu bor du ju lite långt bort, men gå in på Kattkommando Syd och titta .
                Klicka på Emmas katter, och vidare på hennes blogg om Ronnebys hittekatter... hemska historier om kattungar som räddats efter att blivit nertryckta i ett smalt rör, brunmaskade katter i olika åldrar från ett vanvårdsärende, och "utkastade" kattungar... alla söker de nya hussar och mattar .
                Senast redigerad av Lilla Damen; 27 September 2009, 01:35.

                Kommentar

                • jenmad
                  • March 2009
                  • 579

                  #9
                  Det har stått i tidningen att Djurskyddet både i Mariefred och Strängnäs har gott om katter. Han kanske till och med kan tänka sig en lite äldre katt än en liten kattunge? Men sist jag läste så hade de också kattungar. Jag vet dock inte vad de tar för dem men de lär ju vara både vaccinerade och avmaskade

                  Hälsningar
                  Jennifer
                  Senast redigerad av jenmad; 27 September 2009, 07:48. Anledning: stavfel :-)

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    #10
                    Ursprungligen postat av jenmad
                    Det har stått i tidningen att Djurskyddet både i Mariefred och Strängnäs har gott om katter. Han kanske till och med kan tänka sig en lite äldre katt än en liten kattunge? Men sist jag läste så hade de också kattungar. Jag vet dock inte vad de tar för dem men de lär ju vara både vaccinerade och avmaskade

                    Hälsningar
                    Jennifer
                    Han vill ha kattunge. Hans förra katt var en vuxen katt och jätte underbar. När hon fick tas bort (pga av lungödem) så sa han "nästa katt ska vara kattunge, så jag kan prägla på den "
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lilla Damen
                      Nu bor du ju lite långt bort, men gå in på Kattkommando Syd och titta .
                      Klicka på Emmas katter, och vidare på hennes blogg om Ronnebys hittekatter... hemska historier om kattungar som räddats efter att blivit nertryckta i ett smalt rör, brunmaskade katter i olika åldrar från ett vanvårdsärende, och "utkastade" kattungar... alla söker de nya hussar och mattar .
                      Jo Ronneby är lite väääl långt bort. Super söta kattungar och siames/bokatt liknande katt hade hon Den vart jag sugen på, men har en hund som inte vill ha sällskap.
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #12
                        Köpte idag en kattunge till brorsan Vilken tur! Var här i närheten så vi behövde inte åka långt. De hade 7 st och 2 var hanar. Vart en vit/grå hane. Blandras Norsk skogskatt med bondkatt. Super cool och super söt! Mingo heter den
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #13
                          Lille Domingo Alias Mingo som har det riktigt bra hos brorsan

                          Klicka på bilden för större version

Namn: OgAAAFsmUd8X-yqpb9VJQMLrtWd3AsvT68fpqJioEmoY_-YNTuuIkrXWlq8Uy0e17un9KY8__af3ZqC_L1wDaJOer0gAm1T1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 66,7 KB
ID: 2110193
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • flygrc
                            • June 2006
                            • 2755

                            #14
                            Ursprungligen postat av Nubi
                            Lille Domingo Alias Mingo som har det riktigt bra hos brorsan

                            [ATTACH]23574[/ATTACH]
                            Kom att tänka på Men in Black 2
                            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              #15
                              Ursprungligen postat av flygrc
                              Kom att tänka på Men in Black 2
                              http://www.imdb.com/media/rm791189504/tt0120912
                              Hahaahah!! Den var bra!
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              Arbetssätt...