Kattallergi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    • November 2006
    • 549

    Kattallergi

    Har en hankatt som har allergi. Är testad och har ätit "allergifoder" i några månader. Man säger att foderallergi har han inte. Han får små knölar i backe och kind. Får kortisonspruta mellan varven annars kliar han sig sårig. Är mest innekatt, verkar vara gräsallergi. Tidigare hade vi några växter inne som han gav sig på. Maj/juni var han mycket ute. Besvären accelerade då. Verkar som sagt vara gräs som han reagerar mot. Någon som har liknade erfarenheter?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Jag är bara nyfiken - hur vet man att det är allergi och inte, säg, loppbett eller nån hudinfektion?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • gizmogirl
      • August 2006
      • 2214

      #3
      Min katt har allergi mot gräs har man konstaterat då han får jobbigare med andningen på vår/sommar men han har inga mediciner än så länge.

      Kommentar

      • Nilsrolf
        • November 2006
        • 549

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Jag är bara nyfiken - hur vet man att det är allergi och inte, säg, loppbett eller nån hudinfektion?
        Varit hos veterinär flera ggr. Dessutom allergitestad, inte hittat något särskilt. Tydligen svårt med katter, enkelt med hundar säger man. Han får knölar/utslag. Loppbett inte sannolikt eftersom det började i vintras och han dessutom är mest innekatt. Hudinfektion kan i alla fall jag inte utesluta, men sist fick han också "antibiotika".

        Kommentar

        Arbetssätt...