Katter...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blustar
    • July 2009
    • 1

    Katter...

    Sedan en månad tillbaks har min honkatt bettet sig underligt(hon fräser och morrar åt minstingen,låt tilläggas att han har bott här i ett år!...Innan var det frid och fröjd,då brukade hon pyssla om honom(tvätta och så vidare)...Har även en äldre hankatt, han är hur cool som helst!...Busar med lillkillen och myser med honkatten!...Alla tre är kastrerade och innekatter.....Tror att älsta hankatten är högst i rang och nu när minstingen börjar bli stor, bråkar han och honkatten om vem som ligger högst i rangordning....men hur gör man för att allt ska falla på plats?...Vill ju att mina katter ska må bra!!...Ska jag behöva göra mig av med lillkillen?...Vill ju gärna ha kvar alla tre!...Är det någon som har bra tips och råd?.....
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Gör inte honor så när ungarna blir stora för att visa att det är dags att växa upp. Även om ungen inte är hennes så har hon kanske tagit hand om den som sin egen.
    Det går säkert över med tiden när lillkillen fattat vad som gäller..
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • chigak
      • May 2009
      • 78

      #3
      Det bästa du kan göra är att låta dem vara ifred. Låt de göra upp så återfinner sig friden igen. Så länge det inte är riktiga slagsmål där tussarna flyger så stör man bara om man lägger sig i och det tar längre tid för dem att göra upp.

      Kommentar

      Arbetssätt...