JRT som sitter gnyr springer runt och slickar sig i ljumsken och i nedre regionen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leffe&Bosses matte
    • May 2009
    • 1

    JRT som sitter gnyr springer runt och slickar sig i ljumsken och i nedre regionen.

    Min JRT satte sig ner ute flera gånger och nosade på lår/ljumske, kissade lite men inte så ofta när vi var ute.(Jag trodde det var förstoppning, men han bajsade och hade inte ont när jag klämde på han) Sprang runt å gnydde såg ledsen ut och nosade/slickade där nere, ville inte gå och lägga sig fast han var jättetrött. Gav han vatten och c-vitamin och gick ut igen, då kissade och sprang han som vanligt. När vi kom in såg han lite ledsen ut men verkade bättre och sprang inte runt och gnydde eller nosade/slickade sig i där nere. Detta hände i lördags. jag ringde veterinär och dom sa att jag skulle avvakta till nästa dag och komma in då om han inte var bättre då. Han har varit lite tröttare än vanligt på morgonen och kanske något tunnare i hullet. Märkte att han satte sig lite upp i natt å pustade lätt och nosade där nere. Han stannade även en gång ute idag och nosade därnere, annars sprang han som vanligt Hade lite lätt diarre igår. Han har haft några fästingar. Har läst att dom kan vara sjuka utav fästingbett utan att man märker det? Kan det ha varit UVI? Behöver detta följas upp av veterinär?
Arbetssätt...