Djurplågeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Heu
    • October 2002
    • 240

    Djurplågeri

    PETA delivers a variety of animal rights videos: from sexy animal rights testimonials to humorous celebrity public service announcements (PSAs) to graphic, undercover investigations.


    Jag varnar alla för att titta på denna ytterst plågsamma behandling av hundar. Jag gjorde misstaget och detta är det absulut värsta jag någonsin har sett. Jag rekomenderara alla att gå in på hemsidan och ge ert stöd till dom som bekämpar detta extrama djurplågeri samt ALDRIG NÅGONSIN köpa plagg med pälskragar eller pläsdetaljer som inte kan garanteras att det kommer oplågade djur.
    M.v.h.

    Rickard
  • Guest

    #2
    Hundar?
    Ja de är äckligt. Synd om djuren oxo, fattar inte vrf dom måste va vid liv när detta görs?

    Kommentar

    • Heu
      • October 2002
      • 240

      #3
      Ursprungligen postat av Narii
      Hundar?
      Ja de är äckligt. Synd om djuren oxo, fattar inte vrf dom måste va vid liv när detta görs?
      Det finns inga ursäkter överhuvudtaget att behandla djur på detta vis
      M.v.h.

      Rickard

      Kommentar

      • Markus1984
        • November 2008
        • 2606

        #4
        fyfan vilka vidriga människor! fick rejält ont i magen av att se det där..stängde av ganska snabbt!
        Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

        Kommentar

        • Sakura
          • January 2009
          • 34

          #5
          Kan inte se sådana filmer (av den typen som jag antar att det är) men det är bra att alla som kan belyser detta med djurplågeri och hur fruktansvärt det är!!!
          Omtanke om djuren är intimtförknippad med god karaktär; och jag kan försäkra att den som är grym mot djur inte kan vara en godmänniska. När en människa bryr sig om alla levande varelser, då och endast då är hon ädel." /Buddha

          Kommentar

          • liljeros84
            • September 2008
            • 108

            #6
            Har inte tittat på filmen men antar att jag sätt liknande filmer förr.

            Lite roligt med folks reaktioner när man får en inblick i verkligheten och att det sätt ut på samma sätt i decenier, man har alltid gjort pälskrage på det där sättet, men ingen reagerar, inte ens efter att ha sätt filmen, lite "usch och fy-kommentarer" i något forum på nätet, kanske nämns över en fika en höstkväll, direkt efter att man hängt upp sin levandeplockade dun-jacka med schäferkrage på klädhängaren gjord av nån utrotningshotat björntass eller liknande.

            Lätt och blunda, men varför inte.

            Något som är roligare är att folk faktiskt ändå reagerar hårdare på djurplågeri när man vet att det finns människor som torteras och har det värre än hundarna på filmen. men där bryr vi oss inte heller~ lägger pengar på akvariet istället. En del av livets gång?

            värst va ja blev seriös såhär vid 2snåret,
            ska ut och jobba lite~ ciao!
            http://www.liljeros.net
            under Blogg finns det fisk, taskigt uppdaterad dock

            Kommentar

            • Guest

              #7
              tvättbjörnar ^^ inte hundar.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #8
                Ursprungligen postat av Heu
                http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm

                Jag varnar alla för att titta på denna ytterst plågsamma behandling av hundar. Jag gjorde misstaget och detta är det absulut värsta jag någonsin har sett. Jag rekomenderara alla att gå in på hemsidan och ge ert stöd till dom som bekämpar detta extrama djurplågeri samt ALDRIG NÅGONSIN köpa plagg med pälskragar eller pläsdetaljer som inte kan garanteras att det kommer oplågade djur.
                Självklart är detta vidrigt, men idag är väl det förbjudet att exportera hund och kattpälsar från Kina och det är dessutom förbjudet att importera det till EU. Så om denna vidriga hantering fortfarande förekommer så lär det vara i ganska liten omfattning, men fusk mot lagarna kan säkert förekomma. Så visst kan man fortsätta protestera mot denna hantering men jag tycker definitivt INTE att man skall göra det genom att skänka pengar till PETA som du föreslår. Det vore att kasta sten i glashus eftersom de t.ex. även förspråkar förbud på hållande av akvariefiskar.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Heu
                  • October 2002
                  • 240

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Självklart är detta vidrigt, men idag är väl det förbjudet att exportera hund och kattpälsar från Kina och det är dessutom förbjudet att importera det till EU. Så om denna vidriga hantering fortfarande förekommer så lär det vara i ganska liten omfattning, men fusk mot lagarna kan säkert förekomma. Så visst kan man fortsätta protestera mot denna hantering men jag tycker definitivt INTE att man skall göra det genom att skänka pengar till PETA som du föreslår. Det vore att kasta sten i glashus eftersom de t.ex. även förspråkar förbud på hållande av akvariefiskar.
                  Ja, det stämmer om PETA. Men jag blev så förbannad när jag så denna film att jag kände att jag måste gör något varav at belysa det här på forumet var ett sätt. Men det viktigaste av allt är att man ALDRIG skall köpa en jacka eller liknande med pälsdetaljer eftersom de flesta tillverkarna har svårt att bevisa var skinnet kommer ifrån. Sedan kan jag tycka att PETA alldeles för extrema i andra fall men i just denna sak håller jag med dom, och då gör jag gemensam sak med dom.
                  M.v.h.

                  Rickard

                  Kommentar

                  • Heu
                    • October 2002
                    • 240

                    #10
                    Ursprungligen postat av liljeros84
                    Har inte tittat på filmen men antar att jag sätt liknande filmer förr.

                    Lite roligt med folks reaktioner när man får en inblick i verkligheten och att det sätt ut på samma sätt i decenier, man har alltid gjort pälskrage på det där sättet, men ingen reagerar, inte ens efter att ha sätt filmen, lite "usch och fy-kommentarer" i något forum på nätet, kanske nämns över en fika en höstkväll, direkt efter att man hängt upp sin levandeplockade dun-jacka med schäferkrage på klädhängaren gjord av nån utrotningshotat björntass eller liknande.

                    Lätt och blunda, men varför inte.

                    Något som är roligare är att folk faktiskt ändå reagerar hårdare på djurplågeri när man vet att det finns människor som torteras och har det värre än hundarna på filmen. men där bryr vi oss inte heller~ lägger pengar på akvariet istället. En del av livets gång?

                    värst va ja blev seriös såhär vid 2snåret,
                    ska ut och jobba lite~ ciao!
                    Jag har sett filmer på djurplågeri flera gånger men detta gjorde mig illamående, det var absolut det värsta jag har sett.

                    Visst toteras människor men i flesta fall kan jag bara bli upprörd. I detta fall kan jag göra skillnad genom att inte handla plagg eller stödja handel med Kina.

                    Dessutom tror jag inte att någon människa kan ha det värre än dessa hundar möjligtvis (i något enstaka fall) lika illa.
                    M.v.h.

                    Rickard

                    Kommentar

                    • illerfisken
                      • January 2009
                      • 313

                      #11
                      dom bryr sig inte om djuren bara deras pälser!!
                      http://mfksweden.forum24.se/

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        #12
                        Jag grät länge efter den filmen, förstår inte att dom inte avlivade den först och att sen låta den ligga och plågas efter att all päls var borta både på kropp och ansikte, och vem vet hur lång tid det tar för den att dö, dom kunnde väll ge dom ett värdigt slut.
                        Slutade titta när den vita hunden kom fram klarade inte att se mer mellan tårarna.
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #13
                          Fy satan vad vad vidrigt det var nog det värsta jag har sett på Tv att det bara går till så här det är ju sjukt...
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Kramfors
                            • January 2003
                            • 7265

                            #14
                            Ursprungligen postat av Patrik Steen
                            Fy satan vad vad vidrigt det var nog det värsta jag har sett på Tv att det bara går till så här det är ju sjukt...
                            Värden är sjuk.
                            http://www.kramforskoi.com/

                            Kommentar

                            Arbetssätt...