Bortrövad hund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krax
    • December 2005
    • 1329

    Bortrövad hund

    Fick ett kedjebrev där en bortrövad eller bortsprungen hund efterlystes. Jag skickar aldrig sånt vidare eftersom det inte går att stoppa kedjebrev när man har startat det.

    Men jag tycker jättesynd om tjejen och hunden så här är en länk till en artikel om det. Är det någon som sett en sjumånaders rottweilerhanne som ser ut som på bilderna i artikeln?

  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Usch.. vad tråkigt när sådant händer

    Hoppas de hittar tillbaka till varandra snart
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Krax
      • December 2005
      • 1329

      #3
      Ja det hoppas jag också. Och om det är någon som har stulit Neo så hoppas jag att de är riktigt riktigt nervösa för att någon ska känna igen honom från alla efterlysningar. De kanske lämnar tillbaka honom innan de åker fast.

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #4
        Tråkigt att sånt händer
        / dtoppen /

        Kommentar

        • Orchillies
          • December 2008
          • 128

          #5
          Fy, vilka folk det finns i samhället. För många är deras djur som deras barn, åtminstone är de en i familjen, då krävs det någon riktigt r*bbad för att beröva dessa två på den relationen...
          Hoppas Neo hittar hem!

          Kommentar

          • Guppy_ciklid
            • January 2009
            • 293

            #6
            Varför händer sånt
            Även fast jag är jätte o aktiv, så är jag zoopets topp 50 mest igänkända

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              #7
              Ja fy f*n på ren svenska... Dock kan det ju vara svårt att se om en hund man möter verkligen är den som eftersöks... ffa på en ras där alla är likadana till utseendet.
              Finns det några som helst uppgifter på om hunden kommit tillrätta?
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #8
                Fördjävligt att de stjäls hundar, speciellt från inbrott..

                Har lite svårt för vissa "muppar" som däremot binder sin lilla hund/valp utanför en affär, undra om de hade kunnat lämna kvar en plånbok med ca 5000kr eller en olåst cykel utanför och sedan bli förvånade när plånboken/cykeln är borta.
                / dtoppen /

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #9
                  Ursprungligen postat av rödtoppen
                  Fördjävligt att de stjäls hundar, speciellt från inbrott..

                  Har lite svårt för vissa "muppar" som däremot binder sin lilla hund/valp utanför en affär, undra om de hade kunnat lämna kvar en plånbok med ca 5000kr eller en olåst cykel utanför och sedan bli förvånade när plånboken/cykeln är borta.
                  Håller med.
                  Jag skulle aldrig våga lämna en hund fastbunden någonstans utom uppsikt på samma vis som jag aldrig skulle få för mig att ställa en barnvagn med en sovandes bebis utom uppsikt.
                  Tycker det är en onödig risk att ta
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  Arbetssätt...