Hur gör ni med era hundar på dagarna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sting
    • September 2007
    • 481

    #16
    Så dyrt är det inte med hunddagis? Kostar ungefär som en dagisplats..

    Kommentar

    • Sakura
      • January 2009
      • 34

      #17
      Våran blandis tjej (shetland sheepdog-schäfer) rastar min dotter när hon har lunch i skolan (vi bor nära skolan) så hunden är ensam max 3 timmar under dagen och då är hon i sin bur. Låter hemskt men det är en stor hemma snickrad bur på över en m2 så hon har gott om plats.
      Omtanke om djuren är intimtförknippad med god karaktär; och jag kan försäkra att den som är grym mot djur inte kan vara en godmänniska. När en människa bryr sig om alla levande varelser, då och endast då är hon ädel." /Buddha

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #18
        Ursprungligen postat av sting
        Så dyrt är det inte med hunddagis? Kostar ungefär som en dagisplats..
        Tycker att det är rätt dyrt att betala nästan 2000kr/mån, hade jag haft mina på hunddagis så hade det blivit nästan 4000

        Om man inte har möjlighet till att åka hem mitt på dagen så hade jag försökt att hitta en pålitlig hundpassare.
        / dtoppen /

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #19
          Vår har tidigare när vi båda jobbat hela dagarna varit hemma och lärt sig klara av det utan bekymmer oxå.
          Som mest ungefär 9 timmar men det var ovanligt, eftersom min lillebrorsa bor 20 meter bort och jobbar skift så har han kunnat ställa upp ofta och släppa ut mimmi om det behövts.
          Nu är det dock inga problem eftersom jag är hemma om dagarna.

          Ska ev. börja arbeta hemifrån oxå och då behöver man inte bry sig om hundpassning alls.
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #20
            Det är ju till stor fördel om man direkt lär hunden att sköta sig hemma själv utan att behöva vara i bur, och utan att riva ner allt utanför buren. Det blir ju lättare både för hund ägaren, och rymligare för hunden.

            Med detta säger jag dock inte att hunden inte fortfarande behöver rastas på mitt på dan.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #21
              Det finns oerhört många underliga och konstiga regler ang. hundars måsten och behov som antagligen inte stämmer i alla fall.
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #22
                Ursprungligen postat av drd
                Det finns oerhört många underliga och konstiga regler ang. hundars måsten och behov som antagligen inte stämmer i alla fall.
                Det finns det säkert.

                Dock är det ingen myt att de behöver gå ut på dan, dock tror jag inte det var det du syftade på.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • Sakura
                  • January 2009
                  • 34

                  #23
                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Det är ju till stor fördel om man direkt lär hunden att sköta sig hemma själv utan att behöva vara i bur, och utan att riva ner allt utanför buren. Det blir ju lättare både för hundägaren, och rymligare för hunden..
                  Blev lite nyfiken (ta nu inte detta som kritik) hur lär du hunden att "sköta sig själv"?

                  Jag hade varit glad om jag slapp buren (mycket för att buren är stor och ivägen) till Myggan men det går inte... hon mumsar i sig skor och möbler om är ensam ute i lägenheten.
                  Detta och att hon springer fram och tillbaka och piper gör att vi har valt burlösningen och den fungerar jättebra för både oss och henne. När min dotter går till skolan sätter hon i mat, vatten, leksaker och Myggan i buren, Myggan lägger sig nästan genast.

                  Inget mer pipande och oroligt tuggande på hemmet utan hon är lugn och trygg i sin bur, om hon hade varit lika harmonisk utan bur så hade jag varit överlycklig! Jag är nämligen emot burar egentligen och tycker att det är en sista utväg som man inte ska missbruka (låta hunden sitta i buren längre stunder än nödvändigt) utan ta till när allt annat är provat och misslyckats.

                  Sen är det bra för henne att hon har en plats som är "bara" hennes och där hon kan vara i fred om hon vill. Det händer att hon går in i buren även när hon inte måste bara för att lägga sig och sova, när hon gör det får INGEN gå in och störa henne utan hon kan vara helt i fred. T o m jag måste erkänna att det finns "vissa" fördelar med bur för hundar
                  Omtanke om djuren är intimtförknippad med god karaktär; och jag kan försäkra att den som är grym mot djur inte kan vara en godmänniska. När en människa bryr sig om alla levande varelser, då och endast då är hon ädel." /Buddha

                  Kommentar

                  Arbetssätt...