Ska Zoopet behålla en avdelning för övriga husdjur?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Ska Zoopet behålla en avdelning för övriga husdjur?

    Väldigt många av diskussionerna som avhandlar "husdjur" är rena påhopp, behöver vi denna avdelning på Zoopet eller ska vi ta bort den?
    55
    Ja ta bort "Husdjur."
    32,73%
    18
    Nej behåll "Husdjur."
    63,64%
    35
    Vet faktiskt inte..
    1,82%
    1
    Fanatisk hundhatare/hundägare och part i målet.
    1,82%
    1

    Omröstningen har löpt ut.

    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Låt den vara kvar, om du stör dig på den är det bara att låta bli att läsa.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Har du inte lagt frågan lite fel? Det är väl mer än hundar frågan gäller när du skriver husdjur?
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Ja, kalla den för Rottistråden ist... Det är en usel diskussion som inte borde behövas, men inte ta bort hela husdjurssidan, tycker jag.. Jag säger som Guy, låt bli att läsa då ist..

        Jag tycker att det är jättebra att man kan slänga in en fråga och kanske hitta någon som kan svara.. De flesta av oss har eller har haft andra djur än fiskar..
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Och forumet heter Zoopet, inte Zoofish

          Se´n det att låta bli att läsa... I så fall skulle man ju kunna skriva vilka dumheter och påhopp som helst, med motiveringen att "låt bli att läsa då" och trollen skulle frodas. Självklart kommer nå´n att läsa, och känna sig påhoppad, och bli irriterad eller ledsen, som Zoopets alla Rottweilerägare t.ex.

          Men så många påhopp tycker jag nu inte att det är här, de flesta är nog ändå rätt seriösa.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Ifall nivån på "övriga husdjur" är för låg är det väl bara att rapportera inläggen och se ifall moderatorerna håller med - det är trots allt de som sätter nivån.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Ursprungligen postat av Guy Palm
              Låt den vara kvar, om du stör dig på den är det bara att låta bli att läsa.
              Precis som jag gör...

              Jag skulle faktiskt vara glad för mer intresse under husdjur, och säger väl lite partiskt hästar då...

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #8
                Nu har jag inte i inlägget utryckt min personliga åsikt men jag kan villigt erkänna att jag röstade för att behålla "andra husdjur" vilket gör kommentarer som "..om du stör dig på den är det bara att låta bli att läsa" rätt onödiga och tyvärr genomsyrar många inlägg här på zoopet.

                28 har hitintills röstat men bara 7 har lämnat kommentarer..
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #9
                  Jag tycker absolut delarna ska vara kvar, de uppskattas av andra djurägare, och jag själv iallafall går inte in på dom trådarna om innehållet inte intresserar mig, och då stör dom ju inte heller.
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • smurfmats
                    • February 2003
                    • 3538

                    #10
                    jag tycker de ska vara kvar. jag tycker det är kul att lära mig om olika djur..
                    tråden om fjärilars lek!

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #11
                      Ursprungligen postat av Gaffel
                      Nu har jag inte i inlägget utryckt min personliga åsikt men jag kan villigt erkänna att jag röstade för att behålla "andra husdjur" vilket gör kommentarer som "..om du stör dig på den är det bara att låta bli att läsa" rätt onödiga och tyvärr genomsyrar många inlägg här på zoopet.
                      När man lägger upp den här tråden så är det lätt för andra att anta att man själv är för förslaget eftersom det är mkt ovanligt att någon lägger fram ett förslag som de själva är emot.

                      Just när det gäller Rottistråden, som är hemsk som sagt, så tycker jag faktiskt att om man går in där och inte gillar debatten så behöver man inte fortsätta att gå in på tråden och klaga på att den borde förbjudas. Som Azur sa så kan man ju anmäla de inlägg som är kränkande.
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Temeraire
                        • January 2008
                        • 385

                        #12
                        Många som skriver ''låt bli att gå in & läsa då'', det är samma sak som att säga ''klaga inte över all misshandel som sker, bara att titta åt ett annat håll''. Man kan inte bara ignorera. Sker det personliga påhopp så måste det självklart åtgärdas, sedan är frågan hur.
                        " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

                        Kommentar

                        • Långås
                          • December 2005
                          • 1368

                          #13
                          Jag ser lite humor i det här. Att ta bort hela husdjursdelen för att några trådar är dåliga vore väl som att förbjuda alla Rottweiler för att det är problem med några av dem, eller??
                          Mvh Peter

                          Kommentar

                          • Tamarind
                            • February 2008
                            • 482

                            #14
                            Jag röstar för att ha kvar "övriga husdjur-delen". Som tidigare sagts så finns det många här som är kunniga och kan ge råd även när det gäller övriga husdjur, och den delen av zoopet är ju inte på något sätt inkräktande på akvaristikens del. Blir man less på vissa fyrfota-trådar så kan man göra som jag, gå in en gång, läsa ett tiotal inlägg och tänka "att de bara orkar!" för att sedan aldrig gå in där mer. Om där sker personangrepp och liknande överträdelser så ska det väl anmälas på samma sätt som om det var i en guppy/tetra/kanin/vadsomhelst-tråd?

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              #15
                              Ursprungligen postat av Temeraire
                              Många som skriver ''låt bli att gå in & läsa då'', det är samma sak som att säga ''klaga inte över all misshandel som sker, bara att titta åt ett annat håll''. Man kan inte bara ignorera. Sker det personliga påhopp så måste det självklart åtgärdas, sedan är frågan hur.
                              Anmäla som Azur skrev..

                              Ursprungligen postat av Långås
                              Jag ser lite humor i det här. Att ta bort hela husdjursdelen för att några trådar är dåliga vore väl som att förbjuda alla Rottweiler för att det är problem med några av dem, eller??
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              Arbetssätt...