Någon som har erfarenhet av Bullterrier?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bordusius
    • October 2008
    • 108

    #16
    "Så min slutsats är att vill du ha en soffpotatis" och "De blir aldrig trötta" sa en matte och "de mest korkade hundar som finns". Med detta i baktanke så kanske man kan tänka sej att hundar blir som vuxna lika indivuiduella som vilken person som helst och att man inte kan bestämma vad en hund är bara för att den "drar" åt ett visst håll eller inte.
    I am awaiting the day when human biology catches up with its own self declared delusion of grandeur...and i will be waiting

    Kommentar

    • Bordusius
      • October 2008
      • 108

      #17
      Annars så låter det lite som om man diskuterar om hunden i fråga bara missat att läsa boken om hur han fungerar. Lite som "humlor borde inte kunna flyga" för så säger vetenskapen om dom
      Senast redigerad av Bordusius; 13 October 2008, 14:48.
      I am awaiting the day when human biology catches up with its own self declared delusion of grandeur...and i will be waiting

      Kommentar

      • PlatyYngel
        • January 2006
        • 1105

        #18
        Det låter som världens värsta hund när man säger att dom växer fast i gatan, vilket till viss del stämmer , men man får inte ge sej för då gör dom så igen. Det är bara att dra och övertyga dom om att det ÄR kul att gå långpromenad i ösregn...

        Nåt som våran gjorde var att han hela tiden när han skulle hälsa på nån skulle trycka sin blöta kalla nos mot första bästa exponerat skinn. Ganska äckligt, ja!

        Men om man har tålamod och ha en hund som är tillgiven ska man välja en bulle. Finns ju förresten minibullar med...
        / Marcus

        Kommentar

        • StaffeRyck
          • June 2008
          • 17

          #19
          Kul att du är intresserad av bullen! Finns en jättebra beskrivning av bullen hos en uppfödare, kommer ej ihåg vilken. Men du kan nog hitta den själv om du söker.

          Men tycker du ska ha i åtanke att de är envisa som synden. Jag skulle tippa på att de är de envisaste hundar som finns om man ska generalisera. Kan faktiskt inte komma på nån annan. Hört flera som köpt minibulle istället bara för att de ska kunna bära hem bullen när den inte vill gå mer. Ger du bullen fingret så tar han hela handen. Ge aldrig med dig för då är det kört. Tycker inte bullen är en latmanshund, de behöver aktivering.
          Du har väl säkert hört talas om bullefnatt, mycket festligt att beskåda
          Personligen så skulle jag nog aldrig skaffa en bulle för jag tror inte att jag skulle klara av det, även fast jag har en staff som ändå är rätt lik, men nej. Många bullar omplaceras ju när ägarna inte hållit på reglerna oh inte vetat vad de har i snöret osv. Då är de inte så roliga att ha å göra med.

          Kolla upp olika uppfödare, och kolla på sjukdomar hos rasen och köp valp från friska föräldra djur. Åk på utställningar och hälsa på uppfödare just för att lära känna rasen och läs en massa. Sen när man är rätt så förberedd så kommer det som en chock ändå

          Och PlatyYngel- vilken underbar bulle! Gillar verkligen tricolor bullar.

          Kommentar

          Arbetssätt...