Bichon problem!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mandan
    Banned
    • April 2008
    • 210

    Bichon problem!

    Hej hej är lite orolig för våran bichon havanais tjej på 2 år som slickar sig under ena tassen hela tiden, nu menar jag jämt för varenda gång hon ligger ner (som är ganska ofta för hon e lat) så ligger hon och bara slickar och drar i pälsen under tassen. Det har ca hållt på i ca 5 dar.
  • mandan
    Banned
    • April 2008
    • 210

    #2
    Ingen som vet??

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Ta kontakt med en veterinär är nog bästa sättet att få veta
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Har du undersökt tassen så inget har fastnat i eller emellan trampdynorna. Håller hon på så blir det blött och det kan leda till irritation i sig. du kan behöva klippa undan lite päls så det inte kladdar ihop sig. Är hon röd och irriterad i huden så gå till en veterinär.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • Mobster
          • June 2008
          • 506

          #5
          Min mor har också en Bichon Havanais som fick liknande problem. Han slickade och bet på ena tassen. När hon kom till vetrinären så fick hon veta att han hade svamp..
          Inte säkert att det är samma problem, men det är bra att gå till vetrinären och kolla upp. Du bör nog även sätta på en tratt på henne tills du kan komma till vetrinären om hon fortsätter att slicka/dra i pälsen. så hon inte biter sönder tassen.

          Kommentar

          • mandan
            Banned
            • April 2008
            • 210

            #6
            Ja jag har kollat under tassen men det var ingenting där...men hon börjar lugna sig med det nu faktiskt.

            Kommentar

            • mandan
              Banned
              • April 2008
              • 210

              #7
              OJJ okej

              Kommentar

              Arbetssätt...