Allmäna hundtråden!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    Allmäna hundtråden!

    En tråd för att prata..hund. Så vi slipper hålla liv i "Förbjud rottweiler"-tråden med vårt "vardagsblaj"?
    Berätta om våra hundupplevelser, om händelser med våra hundar osv. Precis som vi glidit in på med jämna mellanrum i den andra. Det uppskattades inte (även om vi som skriver nog ser på tråden med olika ögon?) att vi pratade om annat än att förbjuda rottweiler.

    Bilden föreställer husse i huset och min rottweilertik som han certifierade som bevakningshund. På fotot har hon tagit en ljudfigurant, dvs en människa som smyger omkring en bra bit ut i skogen.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Dysnomia; 17 May 2008, 16:09.
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!
  • Guest

    #2
    Ser ut som det är taget från lumpen

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tja, har ju ingen egen hund, utan har mest erfarenhet av kompisens rottisar, men hoppas det är ok att jag är med i tråden ändå?

      Snygg pose hon har På det avståndet, och den posen, så ser hon lite ut som en slank Dobermann eller nå´t.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Ursprungligen postat av Lutt
        Ser ut som det är taget från lumpen
        Men det är det inte.. Det är frivilliga krigandet..

        Ursprungligen postat av Micke_A
        Tja, har ju ingen egen hund, utan har mest erfarenhet av kompisens rottisar, men hoppas det är ok att jag är med i tråden ändå?
        Men absolut! Tanken är att det ska vara allmänt hundprat helt enkelt. Allt det där som vi velat prata om i den andra tråden. Brett, mao! Vad som helst som rör hund.
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • Dysnomia
          • April 2004
          • 1692

          #5
          Ursprungligen postat av Micke_A
          Snygg pose hon har På det avståndet, och den posen, så ser hon lite ut som en slank Dobermann eller nå´t.
          Tja, exteriört hade hon inte mycket att hämta för att vara rottweiler. *S* Dessutom hade hon ledproblem (armbågarna) och hölls därför mycket slank. Trots ledproblem och svår epilepsi så lever hon än idag. Hon är glad pensionär hos mitt gamla X som tog över henne när hon inte orkade med skogsarbete längre. I september blir hon 11, gammelskruttan...
          Skånetös i Dalarna
          MIN ZOON!

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Ja, vad bra med en allmän hundtråd. Jag har ju skaffat en liten vovve i januari, som nu sover i min avatar.
            Capella-pluttan, fast numer ryms hon inte i ett par handflator, men jag är alltför dålig på det här med fotograferande för att uppdatera. Ska försöka göra ett försök.
            Innan dess var jag hundlös i fjorton år, sedan jag tog bort min tax 1994. Han gick inte ihop med ettåringen, utan morrade och gjorde utfall, så det var bara att göra det som måste göras, men lätt var det inte.
            Han var den mysigaste, roligaste tax som funnits, otroligt social, smart och rolig.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Dysnomia
              • April 2004
              • 1692

              #7
              Ursprungligen postat av Mumin
              Ja, vad bra med en allmän hundtråd. Jag har ju skaffat en liten vovve i januari, som nu sover i min avatar.
              Capella-pluttan, fast numer ryms hon inte i ett par handflator, men jag är alltför dålig på det här med fotograferande för att uppdatera. Ska försöka göra ett försök.
              Innan dess var jag hundlös i fjorton år, sedan jag tog bort min tax 1994. Han gick inte ihop med ettåringen, utan morrade och gjorde utfall, så det var bara att göra det som måste göras, men lätt var det inte.
              Han var den mysigaste, roligaste tax som funnits, otroligt social, smart och rolig.
              Det är ett sött litet pälsmonster du har där. Vet att du skrivit det innan, men minns inte; vad är hon för nåt?
              Skånetös i Dalarna
              MIN ZOON!

              Kommentar

              • Mumin
                • October 2007
                • 3837

                #8
                Hon är en Chinese crested powder puff, eller helt enkelt en kinesisk nakenhund, fast med päls.
                Anlaget för nakenhet är ett mycket gammalt anlag som troligen uppstod i Afrika för minst 4000 år sedan. Det har sedan spridits till flera kontinenter och det finns nakenhundar både i Sydamerika, Asien och Afrika.
                Det är ett dominant letalt anlag, vilket betuyder att det bara behövs ett anlag, antingen från modern eller fadern för att avkomman ska bli naken. Om valpen får två anlag dör den redan som foster.
                Får den inget så blir den hårig, en pudervippa, och det är det vår Capella är.

                Hennes senaste trick är att yla. När yngste sonen kom hem i torsdags blev hon så glad att hon skrek-ylade. Så han satte sig och pep, gnydde och slutligen ylade. Capella hängde på. Så nu sitter de ibland och riktar sina nosar mot himmlen och ylar i kapp. Vi skrattar så vi kiknar åt den där lilla nosen och den runda munnen. Snacka om varg!!!
                För mycket är inte nog!
                Jag VILL ha en Elefantofon!!

                Kommentar

                • miluhe
                  • June 2006
                  • 2090

                  #9
                  Fina hundar ni har. Har ni också mycket fästingar i år.Jag har frontline men ändå har en o annan bitit sig fast på Enzo

                  Kommentar

                  • Jenny054
                    • May 2007
                    • 920

                    #10
                    Har plockat säkert 5 stycken bara denna vecka som gått..
                    Ska in och köpa fästinghalsband till vovven min..

                    Är förresten han på min bild till vänster.
                    The fish is jumping.....
                    Bloggen:
                    http://aquastyle.blogspot.com/
                    Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                    Kommentar

                    • NIC
                      • January 2008
                      • 5121

                      #11
                      Ursprungligen postat av Dysnomia
                      En tråd för att prata..hund. Så vi slipper hålla liv i "Förbjud rottweiler"-tråden med vårt "vardagsblaj"?
                      Berätta om våra hundupplevelser, om händelser med våra hundar osv. Precis som vi glidit in på med jämna mellanrum i den andra. Det uppskattades inte (även om vi som skriver nog ser på tråden med olika ögon?) att vi pratade om annat än att förbjuda rottweiler.

                      Bilden föreställer husse i huset och min rottweilertik som han certifierade som bevakningshund. På fotot har hon tagit en ljudfigurant, dvs en människa som smyger omkring en bra bit ut i skogen.
                      Har inte heller hund, men vill väldigt gärna ha en schäfer...

                      Väldigt snygg bild!
                      Vad är det han fått syn på?

                      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        #12
                        Ursprungligen postat av NIC
                        Har inte heller hund, men vill väldigt gärna ha en schäfer...

                        Väldigt snygg bild!
                        Vad är det han fått syn på?
                        Oops... Tar tillbaka frågan...

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • Dysnomia
                          • April 2004
                          • 1692

                          #13
                          Ursprungligen postat av NIC
                          Oops... Tar tillbaka frågan...
                          *S*

                          En schäfer för din ära då! Jodå, hon var rasren. Men hennes öron följde inte riktigt rasstandard..
                          Bifogade filer
                          Skånetös i Dalarna
                          MIN ZOON!

                          Kommentar

                          • Dysnomia
                            • April 2004
                            • 1692

                            #14
                            Ursprungligen postat av miluhe
                            Fina hundar ni har. Har ni också mycket fästingar i år.Jag har frontline men ändå har en o annan bitit sig fast på Enzo
                            Peppar, peppar. Jag har plockat fyra fästingar sedan vi flyttade upp för 4,5 år sedan. Då gäller det på 4 hundar och 2 katter!
                            Så vi skippar kemikalier numera... (Fyra färstingar fick man på en månad MED kemikalier på hunden i Skåne för jösse namn!)
                            Skånetös i Dalarna
                            MIN ZOON!

                            Kommentar

                            • Dysnomia
                              • April 2004
                              • 1692

                              #15
                              Ursprungligen postat av Mumin
                              Hon är en Chinese crested powder puff, eller helt enkelt en kinesisk nakenhund, fast med päls.
                              Anlaget för nakenhet är ett mycket gammalt anlag som troligen uppstod i Afrika för minst 4000 år sedan. Det har sedan spridits till flera kontinenter och det finns nakenhundar både i Sydamerika, Asien och Afrika.
                              Det är ett dominant letalt anlag, vilket betuyder att det bara behövs ett anlag, antingen från modern eller fadern för att avkomman ska bli naken. Om valpen får två anlag dör den redan som foster.
                              Får den inget så blir den hårig, en pudervippa, och det är det vår Capella är.

                              Hennes senaste trick är att yla. När yngste sonen kom hem i torsdags blev hon så glad att hon skrek-ylade. Så han satte sig och pep, gnydde och slutligen ylade. Capella hängde på. Så nu sitter de ibland och riktar sina nosar mot himmlen och ylar i kapp. Vi skrattar så vi kiknar åt den där lilla nosen och den runda munnen. Snacka om varg!!!
                              Så var det ja! Lite svårt att se på bilden. Det är svårt att bara se fram och bak där..

                              De är roliga med sina egenheter! Allan, rottispojken här hemma, kan ibland yla i sömnen. DET är ingen hit! *S*

                              Vi väntar tålmodigt vidare på en nyare bild på din puff!
                              Skånetös i Dalarna
                              MIN ZOON!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...