Bilder på era hundar..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda_A
    • March 2005
    • 1479

    Bilder på era hundar..

    Tänkte att det kunde vara kul att se vad för hundar folk har här på zoopet?

    Själv har jag min lilla Maya, en amstaff/labbe (till största delen amstaff).
    På fotot hade vi nyss fått henne ifrån hennes FD ägare som inte klarade av henne.(17 veckor gamla, nu är hon 8 månader och några veckor)


    (testar att ladda upp mina bilder till forumet med så om det blir fel säg gärna till)
    Bifogade filer
    //Linda

  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    min första hund Luzernstövare användes för jakt på hare och som utställningshund.
    framgångsrik på båda områdena och en helt underbar sällskapshund och mycket snäll mot barn.
    enda hunden jag träffat som man kunde ge en köttbit till från middagsbordet och inte tiggde efter mer.



    min andra hund skulle blivit jakthund men eu satte stop för det.
    tog över honom när han va nästan 2år hade blivit misskött.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #3
      Jag har en enkel liten hemsida med mina hundar som ni kan trycka på länken i min signatur för att komma till. Jag lade ner arbetet med sidan ganska fort då jag tröttna på att den bara krångla hela tiden, men jag brukar kika in emellanåt. Där har jag skrivit lite om varje hund samt har ett litet fotogalleri med. Välkommna att gå in och titta!
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • Linda_A
        • March 2005
        • 1479

        #4
        Raven: Varför satt EU stopp för det?

        Härliga bilder annars. =)


        Marie J: Din sida har jag faktiskt kolla in tidigare. Och tycker att du verkar ha helhärliga hundar.



        Fast ifrån och med igår så är min "lilla bebis" inte en bebis, hon inledd sig första löp igår. Det är otroligt vad tiden igår fort, det känns att det var igår som jag var nervös och åkte ner och hämtade det lilla knytet. Som var så modig hela vägen hem trots att allt var så nytt.
        //Linda

        Kommentar

        • mckvinnan
          • December 2004
          • 760

          #5
          Här är min lilla skit - i sin hojutstyrsel. Nu väntar vi bara på att vi ska få ordning på hojen också så vi kan börja ut och köra.
          Bifogade filer
          Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #6
            Ursprungligen postat av Linda_A
            Marie J: Din sida har jag faktiskt kolla in tidigare. Och tycker att du verkar ha helhärliga hundar.
            Dom är underbara med väldigt personliga. Lady dog tyvärr förra året, vilket var en fruktansvärt stor sorg för mig då hon var min favvis.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              Ursprungligen postat av Linda_A
              Raven: Varför satt EU stopp för det?
              vet inte men det jag fick höra som orsak till varför han inte blev jakthund.
              skulle gått på fåglar.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Fawkes
                • February 2004
                • 246

                #8
                Här kommer ett par bilder på min lilla goding.



                Daisy som hon heter är 4 år gammal & en samojed. Hon har fått en kull valpar & bilder på dessa finns på min zoon. Daisy är en liten ängslig tik som tyvärr är rädd för höga ljud. Hon är en riktig enmans hund & har lite svårt för att matte inte är hemme hela dagarna. Annars är hon jätte snäll & en pärla i agility! Vi har tre samojeder hemma men det är daisy som kommer att följa med hemifrån när det blir dags.
                Här är en riktigt fin bild på en av vära hundar, Julia!

                Linda_A: Funderar på att köpa en amstaff när jag flyttar hemifrån, tycker att det verkar vara en mysig & arbetsvillig ras...å så snygg sen! Men vart man än vänder sig så får man kommentaren att man nog ska akta sig för att ge sig i lag med en amstaff med tanke på att det inte var länge sedan de användes som kamphund. Fick du höra samma saker innan du köpte din lilla sötnos?
                Senast redigerad av Fawkes; 07 July 2005, 17:59.
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

                Kommentar

                • Linda_A
                  • March 2005
                  • 1479

                  #9
                  Ursprungligen postat av Fawkes
                  Linda_A: Funderar på att köpa en amstaff när jag flyttar hemifrån, tycker att det verkar vara en mysig & arbetsvillig ras...å så snygg sen! Men vart man än vänder sig så får man kommentaren att man nog ska akta sig för att ge sig i lag med en amstaff med tanke på att det inte var länge sedan de användes som kamphund. Fick du höra samma saker innan du köpte din lilla sötnos?
                  Nu ska jag vara hård men innan du ens fortsätter att tänka på amstaff så måste du läsa på. Amstaffen har ALDRIG används som en "kamphund".
                  Utan har endast används som en utställninghunds.

                  Amstaffen togs fram ur ett 30 tal american pitbull terriers som la basen för amstaffen. Pga av att Apbt hade blivit så pass populär efter busungarna och allt då vill AKC få fram en rumsren apbt och ur dessa 30 apbt uppstod amstaffen. Med andra ord amstaffen har aldrig varit en kamp. Och orsaken till att apbt inte reggas i sverige beror bara på att ACK sammarbetar med FCI som SSK sammarbetar med. Med andra ord de ACK,ADBA och BFCK som reggar apbt inte sammarbetar med FCI så reggar inte SKK de heller.

                  Och bara för att säga det. Har en APBT ingen stamtavla så är det till 99,99% ingen renrasig. APBT som alla andra raser har stamtavla.

                  Sen till din fråga. Jo de är mysiga och underbara hundar. Men det är super viktigt att välja en uppfödare som vet vad han håller på med. Som kollar sina hundar och som är medveten om vad för krav denna ras har.

                  Sen jo vissa har varit lite fundersamma till mitt rasval. Men de som har träffat min hund har alla blivit kära och alla gillar henne. Och tycker att hon är en otroligt lugn och stabil hund. Men hon är rätt envis, hatar att vara ensam(är otroligt bunden till mig) och är väldigt uppmärksam på mig.

                  Mitt råd är läs på, träffa hundar(vuxna hundar, inte valpar för alla gillar valpar) och spendera tid med dem. Sen ja med tiden. Folk kommer att tro att du går runt med en farlig hund. Men det är något som man får ta och försöka bevisa att man sköter sig utan att för den delen tro att ens hund inte har några brister.

                  Sorry för att det blev så pass långt. =)
                  Senast redigerad av Linda_A; 07 July 2005, 17:24.
                  //Linda

                  Kommentar

                  • Fawkes
                    • February 2004
                    • 246

                    #10
                    Tack för ett bra svar!
                    Jo jag har läst en hel del. bla Agrias sida där de beskriver amstaffen uppkomst, vad de jag har pratat med menar är att amstaff har pitbull i bakgrunden vilka ofta figgurerar som kamphundar & att det inte är tillräckligt länge sedan urvalet skedde för att ha hunnit dämpa "kamplusten". Att amstaffen naturligt skulle vara mer aggressiv mot andra hundar har jag hört från flera håll, tillockmed från en uppfödare(!) Men JAG tror inte att amstaffen är farligare än tex schäfer eller varför inte samojed om den hanteras rätt, vilket förövrigt gäller för alla hundar. Vår granne har en amstaff som gick i samma dressyrkurs som jag & min hund & det var efter att ha träffat denna undrebara hund som jag på allvar började fundera på amstaff. Denna hund har min familj varit hundvakt åt ett flertal gånger & aldrig har det varit problem med de andra hundarna. Men du har rätt, innan jag bestämmer mig för amstaff ska jag åka till ett par uppfödare, bla en i jönköping som jag träffade på en agillitytävling & se om jag trivs lika bra med deras hundar som med grannens Vinny. Och stamtavla kommer jag givetvis att kräva vid ett eventuellt köp.

                    Detta är inte menat som något försvarstal, men jag vill bara förklara att jag har läst på & i övrigt inte är någon novis i hundvärlden, min familj driver sedan ganska nyligen kennel men redan innan dess var utställningar & hundkurser en del av min vardag. Om jag köper en amstaff kommer jag att vara fullt medveten om vad jag köper & hunden kommer att får all den aktivering (både fysiskt & psykiskt) omvårdnad & kärlek den behöver. Vad jag egentligen var nyfiken på var om du tvekade att köpa din hund pga alla negativa rykten som förföljer amstaffen & så skulle det var kul att veta varför det blev just amstaff.
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

                    Kommentar

                    • Linda_A
                      • March 2005
                      • 1479

                      #11
                      Ursprungligen postat av Fawkes
                      Tack för ett bra svar!
                      Jo jag har läst en hel del. bla Agrias sida där de beskriver amstaffen uppkomst, vad de jag har pratat med menar är att amstaff har pitbull i bakgrunden vilka ofta figgurerar som kamphundar & att det inte är tillräckligt länge sedan urvalet skedde för att ha hunnit dämpa "kamplusten". Att amstaffen naturligt skulle vara mer aggressiv mot andra hundar har jag hört från flera håll, tillockmed från en uppfödare(!) Men JAG tror inte att amstaffen är farligare än tex schäfer eller varför inte samojed om den hanteras rätt, vilket förövrigt gäller för alla hundar. Vår granne har en amstaff som gick i samma dressyrkurs som jag & min hund & det var efter att ha träffat denna undrebara hund som jag på allvar började fundera på amstaff. Denna hund har min familj varit hundvakt åt ett flertal gånger & aldrig har det varit problem med de andra hundarna. Men du har rätt, innan jag bestämmer mig för amstaff ska jag åka till ett par uppfödare, bla en i jönköping som jag träffade på en agillitytävling & se om jag trivs lika bra med deras hundar som med grannens Vinny. Och stamtavla kommer jag givetvis att kräva vid ett eventuellt köp.

                      Detta är inte menat som något försvarstal, men jag vill bara förklara att jag har läst på & i övrigt inte är någon novis i hundvärlden, min familj driver sedan ganska nyligen kennel men redan innan dess var utställningar & hundkurser en del av min vardag. Om jag köper en amstaff kommer jag att vara fullt medveten om vad jag köper & hunden kommer att får all den aktivering (både fysiskt & psykiskt) omvårdnad & kärlek den behöver. Vad jag egentligen var nyfiken på var om du tvekade att köpa din hund pga alla negativa rykten som förföljer amstaffen & så skulle det var kul att veta varför det blev just amstaff.
                      Hej!

                      Jag menade inte att du inte kunde något om hundar. Men just inom apbt/amstaff/staffen är det ett problem inom att folk ogärna vill berätta den riktiga bg om hundar.
                      Personligen tycker jag att du kan skrota agrias sida direkt.

                      En sak till kamplust har inget med själv hundkamp att göra. Som du kanske vet så är ju kamplust ett utryck som man använder ibland massor med raser, som rottis, schäfrer m.m Det utrycket du söker efter är gameness och det behöver du inte ens tänka tanke på hos ast. Gameness är en egenskap som försvinner om man inte avlar efter den. Och gameness är en sak som måste testas. Exakt som en jakthund. Du kan inte ta en jakthund och säga att den är en jättebra jakthund utan att ha testat den i jakt eller hur? Det samma gäller i HK.
                      Men du har en poäng du kanske får en hund som du ALDRIG kommer att kunna ha med andra hundar? Som kanske inte kommer överrens med dina andra hundar. Jag säger inte detta för att du ska tycka att det är coolt(säger inte att du gör det men jag så att ingen tror att jag gör det.) utan för att det är en sak som man får tänka på när man skaffar en hund av denna ras.

                      Farlig och farlig, alla hundar är det. Men du har rätt en dålig hund är en dålig hund oavsett ras. Och en hund av dessa raser (bullandterrier) ska ALDRIG bita/ogilla en människa. De älskar människor och ska göra det enligt rasstandrad. Så som jag har märkt det hela, att de har lång stubin, men smäller det så smäller det rejält och då ska du ha en Breaking stick i närheten. (pratar om hundar)

                      Detta var inte heller menat som ett tal om att du är en olämplig ägare. Inte alls. Men många köper dessa raser och tror att de är tuffa hundar som kan hanteras lite hur som helst eller så köper de dem för att de ska bevisa att de inte är kamphundar. Vilket är lika fel.

                      Jag köpte dem i och med att jag letade efter en lite grövre hund som inte skulle bli för stor men ändå har en hel del att ge.
                      Jag är så nöjd så det inte är sant. Jag och min hund är ett känns det som ibland. Men det finns ingen som driver mig så galen som hon gör ibland. Som flera staffägare har sagt till mig, ska du ha denna hundras/raser måste du har humor och kunna skratta åt saker för annars kommer de att driva dig galen.
                      Sen att det blev just amstaff var att jag blev "lurad" av en staffeuppfödare. Och tackade nej till den kullen. Letade vidare och hittade ingen uppfödare i närheten som passade mig och mina krav. Så råkade det så att maya behövde en ny ägare och jag kunde inte säga nej. Så nu sitter vi här snart ett halvår efter och hon har just inlett sitt första löp.
                      //Linda

                      Kommentar

                      • Edlund
                        • September 2004
                        • 330

                        #12
                        Gothia`s Zorba

                        2 årig renrasig tysk tik som kommer va med på utställniing oktober.Wish me luck!
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          #13
                          haha fin sängvärmare

                          lycka till
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Morellen
                            • November 2003
                            • 4349

                            #14
                            sambons hund är ett riktigt blötdjur.... (måste vara labradorgenerna) och lite lustigt reslutat om blöt hund rullar sig i finkornig sand... kolla bara på det här exemplaret av hot dog...
                            Bifogade filer
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              #15
                              haha ingen hund man vill ta in i en lägenhet.

                              min första hund kunde tänka sej att bada fötterna.
                              va de 29grader eller mer KANSKE han rentav gick ner till magen.

                              min andra hund hoppa i så fort han kunde.
                              låg de is i vägen bet han sönder den och hoppa i haha
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              Arbetssätt...