Starta förening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jeza
    • January 2003
    • 379

    Starta förening

    Vet inte om detta hamnar på riktigt rätt ställe i forumet, men det handlar ju dock om en förening.

    Det är som så att jag står i startgroparna för att bilda en hundförening här i trakten.
    Jag har ingen som helst erfarenhet av detta så jag söker synpunkter, tips, idéer o s v.

    All hjälp mottages tacksamt!
    Orcae Ita!
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    #2
    Den frågan passar nog bättre här: http://www.djurportalen.nu/forum.php

    Olle

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      ...... eller varför inte ta kontakt med Svenska Kennelklubben www.skk.se
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • mckvinnan
        • December 2004
        • 760

        #4
        Eller Svenska Brukshundsklubben. Beror ju lite på vad det är för hundklubb du vill starta?

        Finns flera sidor på nätet som tex www.vovve.net och www.zoonen.se mfl. Där finns säkert exempel på alternativa hundklubbar. Kul initiativ och hade jag bott i Kalmar hade jag hakat på.
        Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

        Kommentar

        • Jeza
          • January 2003
          • 379

          #5
          Ok, tack för tipsen om vart man kan vända sig!

          Till saken hör den att jag ligger i förhandling med kommunen om ett bygge av en s k hundrastgård. De har inte visat sig negativa till bygget i sig men ställer sig frågande till skötsel/underhåll. De vill då att jag som motpart startar en liten förening som kan ta lite ansvar över rastgården och hålla kolla så att den inte missköts.
          Sen att det kanske blir fler hundintresserade som träffas och omgås är ju bara en bonus

          Så för att klargöra ytterligare så är det alltså ingen tanke om att det ska bli någon konkurrent till brukshundsklubben eller liknande utan bara en icke ekonomisk förening för likasinnade som kan tänka sig ta ansvar för rastgården.

          Även ni som har erfarenheter av rastgårdar får gärna dela med er av era erfarenheter. Jag själv ska snart till möte med ansvariga på kommunen för att diskutera utformandet. Exempelvis tips på "design" eller hur det sanitära ska underhållas på bästa sätt mottages även det tacksamt!
          Orcae Ita!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Flyttar tråden till "Hund-avdelningen"
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Jeza
              • January 2003
              • 379

              #7
              Tack Kjell
              Orcae Ita!

              Kommentar

              Arbetssätt...