Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Lös avföring med blod

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Lös avföring med blod

Min så friska Shiba-kille på 8 år har sedan flera veckor till och från haft blod ”ketchup” som droppar efter att han tömt sig. Vad har ni för mat-tips? Har aldrig använt foder med spannmål, men kör ni lite mer potatis, fiskbullar och ris. Planerar för ett andra veterinär-besök framöver. Första gången kostade bara pengar med uppmaning att köra lågallergent foder...

Ursprungligen postat av cl7 Visa inlägg
    Min så friska Shiba-kille på 8 år har sedan flera veckor till och från haft blod ”ketchup” som droppar efter att han tömt sig. Vad har ni för mat-tips? Har aldrig använt foder med spannmål, men kör ni lite mer potatis, fiskbullar och ris. Planerar för ett andra veterinär-besök framöver. Första gången kostade bara pengar med uppmaning att köra lågallergent foder...
    Byt veterinär är mitt svar! Har din hund blodig avföring sen en tid tillbaka, så är det nåt som är helt galet enligt mig. Har det varit någon av mina hundar, så hade jag inte "planerat" ett andra vet.besök, utan åkt in med hunden akut och krävt en utredning! Hoppas att det löser sig med din hund

//Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

Jag och min hundrastare misstänker inflammation i ändtarmen.

Kommentera

^Det där är hos människor ett symptom på flera typer av underliggande sjukdomar. Vet inte om hundar har samma variation. Poängen är, tror inte man bör försöka självmedicinera det om det alls går eller vänta ut det och hoppas det blir bättre. Om veterinär ej kan lösa det till rimlig peng och om det börjar erodera hundens hälsa i övrigt är det nog avlivning som gäller.
        Senast ändrad av Fiskburken; 2020-03-30, 14:02.

Kommentera

En erfaren kennel-kvinna jag känner tyckte inte att det var så mycket att oroa sig för till att börja med. Fast när jag kände att det kanske ändå var läge med en utredning kom andra saker emellan (bl a Corona), vilket påverkade min ekonomiska situation till det sämre. Dock brukar ugnstillagade märgben göra hans avföring ljus och hårdare. Så för tillfället verkar det gå åt det bättre hållet

Kommentera

Hur går det med din vovve?
            Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

Kommentera

Sparar...
            X