Jobbig magsjuka sprider sig bland hundar - tips och tankar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #31
    Ja, jag säger då det, ingen rolig läsning alls. Johnny våran jaktgolden har också allergi - en svår sådan. För något år sedan räknade jag ihop vad vi hade lagt ut på Zoya och Zamba under åren lopp - huvvaligen, semesterkassa vad är det .
    Härligt är det i alla att Cilla är frisk nu

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #32
      Jobbig magsjuka sprider sig bland hundar - tips och tankar

      Jag vet att det inte är en rolig läsning för er, men det känns skönt att liksom skriva av sig det hela. Vill vidare och vill få det ur kropp och knopp. Lite som att ruska av sig hela situationen.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #33
        Nä,det är ingen rolig läsning men nyttig, livet är inte en dans på rosor så är det bara och oftast hör man bara solskenshistorier och när allt går bra men man behöver även ha lite sorgsenhet för att uppskatta det bra och goda i livet
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • MonkanS
          • December 2011
          • 861

          #34
          Vad skönt att det äntligen gått åt rätt håll efter alla turer..
          Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

          Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #35
            Vill bara berätta lite vad som hände sedan. Cilla fick Flagyl under 2 veckor och det slog till sist ut Protozoerna. Men efter det så har hon enbart kunnat äta ett rent allergifoder. Så har det sedan fungerat i ett halvår tills hon för en månad sedan börjat kräkas varje morgon trots detta svindyra allergifoder (som är billigast via zooplus.se förresten).
            Efter råd av en vän gick vi över till färskfoder, men efter 4 dagar fick hon blödande tarm igen, så nu får det bli detta lyxfoder hela hennes liv.
            Veterinären tror att hon fått magsår av magsårsbakterier som är en ganska vanlig följdeffekt efter en protozoe-infektion. Så om en vecka ska vår älskade Cilla in på gastroskopi så att vi får svart på vitt. I väntan på detta får hon Andapsin för att skydda magen.
            Men trots detta är hon förstås het som en panther när hon tränar, knäppt helprillig, älskvärd och sover som fejktoupé hos husse och matte.
            Lite svettigt blir det på sommaren med all denna kärlek.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #36
              Vilket elände. Ni har inte testat något Lamm & Risfoder?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #37
                Jobbig magsjuka sprider sig bland hundar - tips och tankar

                Hon verkar reagera på animaliskt protein. Allergifodret tål hon för att dessa proteiner har slagits sönder till så små partiklar att tarmen inte överreagerar och det gör att även lamm och ris är i normal proteinstorlek. Hon blir så himla dålig så vi vågar nog inte byta foder igen.
                Senast redigerad av Bluewing; 14 June 2014, 07:25.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #38
                  Kom bara på, att jag hade en Bearded Collie för många år sedan som bara tålde just detta foder.
                  Jag gjorde storkok av fisk, ris, olika vitaminer och grönsaker till henne från början innan jag testade Lamm & Risfodret.
                  Klart att ni ska fortsätta med fodret som Cilla tål.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...