Usch å fy för kennelhosta!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Akvarieentusiasten
    • September 2011
    • 224

    Usch å fy för kennelhosta!!!

    Min labradortjej började hosta helt hysteriskt på morgonpromenaden i fredags och slutade inte, varför ett besök på Djursjukhuset på fredags kväll blev nödvändigt. Hon blev kvar till söndag, då det uteslutits att hon satt något i halsen.
    Hon har fått diagnosen kennelhosta, vilket smittar vid direktkontakt. Det borde inte ha skett eftersom en sjuk hund inte ska ha kontakt med andra hundar på 4 veckor, så till den hundens ägare vill jag bara säga: Håll din hund borta från andra hundar om den har hosta, jag har inte råd med ett till veterinärbesök för 9500 kr...
    /Cicci
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Kan det inte vara så att din hund blev smittad av en hund vars ägare faktiskt INTE visste att hunden hade kennelhosta?

    Kommentar

    • Akvarieentusiasten
      • September 2011
      • 224

      #3
      Ursprungligen postat av Johanski
      Kan det inte vara så att din hund blev smittad av en hund vars ägare faktiskt INTE visste att hunden hade kennelhosta?
      Möjligt, men isf är man bra nonchalant om ens hund hostar så mycket utan att du tar reda på vad det är och vad det innebär...
      /Cicci

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Kanske var på väg dit? Kanske just börjat hosta? Innan man börjar anklaga så bör man ta lite tid för eftertanke. Hur som, väldigt tråkigt med din hund. Hoppas hon blir bättre snart.

        Kommentar

        • Vanish
          • April 2011
          • 900

          #5
          Gud va segt Men måste fråga, har du ingen försäkring? Eller blev det så otroligt mycket pengar ändå?!

          Kommentar

          • Akvarieentusiasten
            • September 2011
            • 224

            #6
            Ursprungligen postat av Vanish
            Gud va segt Men måste fråga, har du ingen försäkring? Eller blev det så otroligt mycket pengar ändå?!
            Jo, men eftersom hon fyller 10 år på nyårsafton, så har beloppet sjunkit till 20 000kr, och hon har haft otur sedan i juni, så nu var jag uppe i taket redan :o(
            /Cicci

            Kommentar

            • Akvarieentusiasten
              • September 2011
              • 224

              #7
              Ursprungligen postat av Johanski
              Kanske var på väg dit? Kanske just börjat hosta? Innan man börjar anklaga så bör man ta lite tid för eftertanke. Hur som, väldigt tråkigt med din hund. Hoppas hon blir bättre snart.
              Ber om ursäkt för mitt sura bemötande, det var oron för hunden och ledsamhet över ekonomin som lyste igenom Har intagit en mer ödmjuk inställning nu, vilken förhoppningsvis ska bestå Förlåt!
              /Cicci

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Ursprungligen postat av Akvarieentusiasten
                Ber om ursäkt för mitt sura bemötande, det var oron för hunden och ledsamhet över ekonomin som lyste igenom Har intagit en mer ödmjuk inställning nu, vilken förhoppningsvis ska bestå Förlåt!
                Hejsan Cicci - du kanske inte vet, att man kan vaccinera hunden mot kennelhosta - men den kan ändå bli smittad - då i en lindrigare form av eländet. Ingen höjdare alls när djuren blir sjuka. Hoppas din hund kryar på sig fort!

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Akvarieentusiasten
                  • September 2011
                  • 224

                  #9
                  Ursprungligen postat av gullefjun
                  Hejsan Cicci - du kanske inte vet, att man kan vaccinera hunden mot kennelhosta - men den kan ändå bli smittad - då i en lindrigare form av eländet. Ingen höjdare alls när djuren blir sjuka. Hoppas din hund kryar på sig fort!

                  //Inger
                  Hej Inger! Jo, jag vet att man kan vaccinera, och hon var vaccinerad, men den behöver förnyas om två månader, vilket tydligen var tillräckligt nära för att just min hund skulle bli drabbad ändå. Tydligen slår det hårdare mot unga & gamla hundar. Glömmer att hon är gammal eftersom hon uppför sig som en valp fortfarande
                  /Cicci

                  Kommentar

                  • Vanish
                    • April 2011
                    • 900

                    #10
                    Du verkar haft en himla otur alltså! Tråkigt

                    Kommentar

                    • källebacken
                      • February 2006
                      • 574

                      #11
                      Usch kennelhosta har vi haft här med för nåt år sen trots vaccinering, hoppas hon kryar på sig fort. Ja det tar snabbt på försäkringsbeloppet om det vill sig illa här gjorde vi slut på 30 000 från maj-aug en sommar
                      Annica

                      Kommentar

                      • Lona
                        • November 2011
                        • 10

                        #12
                        Alla hundar hostar inte så mycket, det finns hundar som bara hostar litegrann och då är det ju lätt att missa att de faktiskt är sjuka och kan smitta. Lyckades själv smitta min hunds "bästa kompis", min hund började hosta under en promenad vi tog tillsammans och det var först på natten som jag insåg att hon var sjuk, då hade hon redan hunnit smitta polaren .
                        Fast jag förstår ju att man blir upprörd när hunden blir så sjuk som din blev.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...