Irlänsk varghund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bonne
    • July 2010
    • 1

    Irlänsk varghund?

    Hejsan!!!!
    Sitter nu och drömmer mig bort till den dagen jag kommer att kunna skaffa en Irlänsk varghund. Och börjar att fundera över hur mycket dessa bjässarna äter och kostar i drift mm. Skulle vara kul att få höra från andra ägare. Skulle vara kul med ett svar
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Kan säkert få svar här oxå men du får säkert fler responser på vovve.net (bara ett tips).
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Ursprungligen postat av bonne
      Hejsan!!!!
      Sitter nu och drömmer mig bort till den dagen jag kommer att kunna skaffa en Irlänsk varghund. Och börjar att fundera över hur mycket dessa bjässarna äter och kostar i drift mm. Skulle vara kul att få höra från andra ägare. Skulle vara kul med ett svar
      Vi hade några när jag var barn det ända jag vet att dem äter som hästar otroligt klumpiga,mycket barnvänliga men lever inte så länge
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • starcastle
        • June 2008
        • 234

        #4
        Mest info om vinthundar får du på www.vinthund.net
        Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
        Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Grand Danua (stavning) äter har jag hört (tik) mellan 1-2liter foder om dagen Hanar kan jag tänkamig äter ÄNNU mer.
          Så det kan kosta en förmögenhet.

          Jag har hört att Irländska varghundar och alla stora hundraser får inte studsa omkring som tokar, så som valpar gör. För de kan lätt få knä ur led, växa fel, höftvärk, knävärk. mm.

          När jag jobbade på hunddagis fanns det 2 st irlänska varghundar en på 4 och den andra på 7. båda två blivit op flertal gånger i knäna. Tydligen så växer de alldeles för snabbt än en normalstor hund, under 30kg. Anna sa en gång " det vore skönt om man fick låsa in valpen i en stor bur där de inte fick röra på sig i minst 7 månader, så man slipper alla tokrejs de gör.

          Jag ska (när jag blir rik) skaffa 1-4 Irlänsk varghundar att ha på min herrgård
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          Arbetssätt...