HjÄÄÄlp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • annaes
    • February 2010
    • 15

    #16
    Ursprungligen postat av Nubi
    Vore intressant å veta vad det är för hundras och ålder på din hund.
    Underlättar en hel del

    Tips är att köra sele och långlina på minst 20meter, när man har hunden lös.
    Haha. Det är en Cavalier, lite mer en 1 år. Hane
    /Anna

    Kommentar

    • annaes
      • February 2010
      • 15

      #17
      Ursprungligen postat av Pickles
      Annaes har ju startat ett antal trådar med frågor om sin hund. En cavalier om jag inte minns fel? Cirkus ett år gammal - en farlig ålder. ; )
      Jag får känslan av att du kanske borde ta kontakt med en hundklubb och haka på en kurs för att få svar på dina frågor mer direkt, och hjälp med dina problem. Det är trots allt ingenting allvarligt och definitivt inte Ovanligt bland unghundar om jag läst frågorna rätt.
      Haha. En problemhund har Elvis förvandlas till.
      De tidigare frågorna jag ställt, som dragande i koppel och lite annat sånt har löst sig. Nu tycker jag Elvis sköter sig bra!
      Vi har gått på kurs. Men det räckte med de två vi gick på.
      Tack ändå!
      /Anna

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #18
        Anna, vet du vad jag tycker att du ska ha när ni är ute på långpromenad i skogen, eller där du har möjlighet att ha honom lös, Sele och Långlina!
        På så sätt är han lös och du kan korrigera genom att trampa på långlinan om han inte lyssnar. Tycker långlina är super bra vid trottsåldern.
        För man vinner ALLTID över en konflikt med inkallningen då om du förstår vad jag menar
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        Arbetssätt...