Varför plockar inte hundägare upp efter sina hundar???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • water drop
    • April 2010
    • 243

    Varför plockar inte hundägare upp efter sina hundar???

    Jag tycker det är väldigt otrevligt att när jag t.ex springer och sedan håller på att springa rakt i en hundskit! Är det så svårt att plocka upp efter sin hund...? När det var mycket snö var det säkert många hundägare som lät bli att plocka upp eftersom det ändå inte syntes. Men sedan när snön smälte, då syntes det minsann och det var ingen trevlig syn vill jag säga, det låg hundskit här och hundskit där, och överallt hundskit! Om man inte orkar plockar upp efter sin kära lilla hund så borde man inte någon ha.
  • Danne_85
    • September 2009
    • 667

    #2
    Håller med äckligt är det!!!!
    Mvh: Danne

    Foton:
    http://www.blackroomphotos.com

    Kommentar

    • wowilolmoma
      • January 2010
      • 317

      #3
      I amrekanska ballar av stål så plockade de ihop allt hundbajs på gatorna och la det som en "mur" så ingen kunde komma förbi...äckligt men samtidigt kul
      60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
      190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
      Å en kissemiss

      Kommentar

      • water drop
        • April 2010
        • 243

        #4
        haha, det lät kul... då kanske man inser hur mycket skit som egentligen finns på gatorna:P

        Kommentar

        • akvavirum

          #5
          Som hundägare håller jag faktiskt med. Ibland ligger det rätt upp och ner mitt på gatan och det är ytterst pinsamt... - det tar 30 sekunder att plocka upp det så det finns helt enkelt ingen ursäkt att inte göra det

          Lika tröttsamt är det allra minst att se alla sopor som ligger på gator, hänger i träd, i dikena och allt. Förpackningar och rester av allehanda slag - men värst är ändå allt glas som ligger överallt - och jag är inte ett dugg sugen på att min hund ska gå i det, men vart tar man vägen??

          Nej, skärpning på oss alla, hundskit, sopor och glas som ligger överallt
          Det kostar inget att hålla naturen något sånär fräsch....med tanke på all annan nedsmutsning vi gör, så är väl det ändå det minsta vi kan göra :-)

          Kommentar

          Arbetssätt...