Mannen som talar med hundar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • water drop
    • April 2010
    • 243

    Mannen som talar med hundar

    Är det någon som har sett programet mannen som talar med hundar med hundpsykologen Cesar Millan? Tycker denna serie är väldigt bra då han i varje program rehabiliterar hundar som är alltfrån rädda att gå i koppel till att vara aggressiva. Om ni inte har sätt den så rekommenderar jag den starkt!Tänkte om det var någon som testat hans metoder? själv har jag ingen hund,men tänker skaffa det om några år!
    //sofia
  • Joppan4ever
    • December 2008
    • 277

    #2
    Precis samma som dig.. han är väldirgt duktig med hundar och vet hur dom ska tas hand om.. Jag har heller ingen hund men tänker skaffa längre fram
    // Joppan

    Akvarium: 220L dvärgciklider
    40-50L Tomt

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Har nog sett ett 10-tal avsnitt och han har koll på läget, funderat flera gånger på att bjuda hem ceasar
      Inte så mycket för min egna hund men för att grannens jycke skäller som besatt så fort den är ute i trädgården och det är ruggigt irriterande
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • water drop
        • April 2010
        • 243

        #4
        vad kul att det är fler än jag som tycker han är jätteduktig! haha, jo jag vet också de som skulle behöva ett besök av cesar riktigt störande är det när man ser hundar som skäller och gnäller och ägaren inte gör något mer än att antingen klappa och försöka lugna den eller säga till den "nä, nu får du sluta!" som om det vore en människa de pratade med...det hjälper ju inte direkt.

        Kommentar

        • Joppan4ever
          • December 2008
          • 277

          #5
          Ursprungligen postat av drd
          Har nog sett ett 10-tal avsnitt och han har koll på läget, funderat flera gånger på att bjuda hem ceasar
          Inte så mycket för min egna hund men för att grannens jycke skäller som besatt så fort den är ute i trädgården och det är ruggigt irriterande
          Haha :P jo kan nog var lite jobbigt Inte funderat på att skicka över din hund så kanske den blir tyst :P eller så ger du den andra hunder ett stort och saftigt ben så han blir tyst ett bra tag
          // Joppan

          Akvarium: 220L dvärgciklider
          40-50L Tomt

          Kommentar

          • Agnez
            • February 2007
            • 337

            #6
            Skulle åxå vilja bjuda hem honom, men kanske inte enbart för hans hundskills....hihihi.
            Agnez

            Kommentar

            • bossep
              • March 2010
              • 4447

              #7
              Ursprungligen postat av drd
              Har nog sett ett 10-tal avsnitt och han har koll på läget, funderat flera gånger på att bjuda hem ceasar
              Inte så mycket för min egna hund men för att grannens jycke skäller som besatt så fort den är ute i trädgården och det är ruggigt irriterande
              Har du inte funderat att prova Cesars metoder på grannhunden? Eller släpper dom inte in dig på tomten?
              “You can’t see the future if you don't know the history.”
              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

              Kommentar

              • RobFrazie

                • May 2010
                • 842

                #8
                Jag har kollat på många avsnitt av både mannen som talar med hundar och Hundcoachen.. Båda är mycket nyttiga, dock är väl hundcoachen lite mer för "vardags" problem och en lite vanligare "svensson".

                Men tar man åt sig av vad dom säger så kan man klara av väldigt mycket själv INNAN problemen uppstår..

                Det är väldigt jobbigt som ni skriver när grannars hundar eller folks om har skälliga hundar skäller så fort man går förbi... Min hund är väldigt lugn av sig, väldigt lekfull men bli väldigt lätt fokuserad på de skällande hundarna som triggar honom och det blir jobbigt att passera pga detta. Än värre är det när man tänker tanken,

                MEN FÖR FAN,VARFÖR GÖR NI INGET ÅT HUNDENS PROBLEM!

                Det är inte alltid lätt att lösa sånna problem själv. Men det måste ju vara oerhört jobbigt och stressande att ha en hund som skäller på precis allt som går förbi..
                720L Soppa
                200L Asien
                Räkvas
                65L Betta

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #9
                  Jag gillar ceasar BÄST! Han kan verkligen få ägarna att FÖRSTÅ vad det är de gör för fel, som argasnickaren, jag älskar den pesonen, han är verkligen rak på saken och ser precis hur folket är.

                  Däremot gillar ja inte vissa metoder som ceasar använder, han har använt stackel och elhalsbandet på hundar. Tycker det är fel.

                  Ang skällande hundar. Det jag är "allergisk" mot är när hundar i bilar skäller som tokar när man går förbi bilen (hunden sitter i bilen) så att bilen börjar gunga. ÄNNU värre när bilen är i rullning och husse(/matte sitter och kör och hunden skäller som en tok på en hund Utanför bilen.

                  Min hund gjorde så en gång, EN gång och aldrig mer. Han skällde när vi åkte förbi en hund som gick över övergångstället. Jag stannade mitt inne i stan, klev ur bilen rosenrasande, öppnade bagageluckan och korrigerade honom. ALDRIG MER har han någonsin skällt när en hund går förbi eller när vi åker förbi i bilen. Säger bara en sak Tajming is Everything

                  Hemma hos svärföräldrarna när han inte har fått sin dagliga dos av aktivering så ser jag en skillnad på honom när han är på tomten, då kan han gruffsa på folk och hundar som går förbi. Har jag däremot gett honom den aktivering han behöver så ligger han på gräsmattan och bara tittar på människor/hund som går förbi.

                  Hundar som skäller ute på tomten, många gånger så är det hundar som är understimulerade och de hittar egna arbetsuppgifter. Jag tycker inte det är konstigt att hunden då skäller som en tok när folk eller andra hundar går förbi.

                  En hund ska inte få ha den ansvaret att vakta tomten om man inte vill att den ska skälla så fort det kommer folk eller andra hundar utanför tomten. Speciellt inte om man inte har aktiverat sin hund.

                  Jag skulle vilja veta en sak, alla hundägare som har hundar och som släpper ut de ensamma på tomten, varför???
                  OK om man släpper ut de precis när man vaknat för att de ska få en chans att gå och kissa av sig, samma sak på kvällen innan man ska sova. men annars.


                  Drd, tror du att den hunden du nämnde skulle skälla som en tok om den fick den aktivering som den kräver?
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • RobFrazie

                    • May 2010
                    • 842

                    #10
                    Som du säger Nubi, TAJMING is tha shiet!
                    fast du måste ändå varit rätt snabb. för det tar ändå några sekunder att ta sig ur bilen, gå back och öppna och säga till...

                    Det med att släppa ut hunden utomhus på trädgården har jag inget emot, men man måste fortfarande gå i skogen eller ut och gå för att hunden ska få röra på sig.

                    Många av de hundar man går förbi som skäller har inte ens ägare som säger till dem eller försöker göra något åt det!

                    när jag var hos min mor innan så har hon då 2 gämngammla bröder till min hund, de 3 i rastgården gick inte, så fort det kom en bil eller gående eller något så skälde de som idioter! Men när jag har min hund här hemma eller ja han är själv så säger han inte ett ljud. Är jag ute och går med min granne och hennes hund börjar skälla på annan hund, då sätter han igång. Annars är han inte den som skäller!
                    720L Soppa
                    200L Asien
                    Räkvas
                    65L Betta

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      #11
                      Ursprungligen postat av Nubi
                      Jag skulle vilja veta en sak, alla hundägare som har hundar och som släpper ut de ensamma på tomten, varför???
                      OK om man släpper ut de precis när man vaknat för att de ska få en chans att gå och kissa av sig, samma sak på kvällen innan man ska sova. men annars.
                      Menar du alltså varför man släpper ut hunden??
                      För at den ska få frisk luft, rulla sej i gräset, äta skalbaggar, kissa
                      Och sträcka på sej, springa av sej... osv... osv... osv...

                      Raija som du träffade, hon springer runt själv på tomten hela dagarna (inte nu då...hon börjar bli gammal)
                      Inte skäller hon på andra. Folk som hälsar på henne, hälsar hon tillbaka på.
                      Hon brukar ligga mellan träden på framsidan av huset och spejja på folk som promenerar förbi.
                      Kommer det folk med hund så nosar hon upp i vädret till hunden gått förbi, DÅ springer hon och nosar i sej all info om hunden i gräset där den gått
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #12
                        Ursprungligen postat av karrokaja
                        Menar du alltså varför man släpper ut hunden??
                        För at den ska få frisk luft, rulla sej i gräset, äta skalbaggar, kissa
                        Och sträcka på sej, springa av sej... osv... osv... osv...

                        Raija som du träffade, hon springer runt själv på tomten hela dagarna (inte nu då...hon börjar bli gammal)
                        Inte skäller hon på andra. Folk som hälsar på henne, hälsar hon tillbaka på.
                        Hon brukar ligga mellan träden på framsidan av huset och spejja på folk som promenerar förbi.
                        Kommer det folk med hund så nosar hon upp i vädret till hunden gått förbi, DÅ springer hon och nosar i sej all info om hunden i gräset där den gått
                        Menar varför släpper man ut en hund, När man VET att hunden skäller på allt och alla.
                        Karro, tycker du inte man borde vara med när hunden rullar sig, springer av sig, sträcker på sig?
                        Syftar BARA på hundar som är understimulerade och som skäller.

                        Lex skäller inte när han fått sitt hos svärföräldrarna, han låg igår kväll på trappen när vi var iväg en sväng och jag såg två grannhundar gå förbi och han satt kvar på trappen (STOLT)

                        R-B Jo visst var man allt snabb! Jag hade lite tur, det måste jag erkänna, för när jag stannade bilen klev ur och öppnade bagaget hann personerna gå mot bilen. Tajming is dah shit!

                        Sen kan man alltid få hjälp av andra hundägare med att träna sin hund. D är aldrig fel

                        t.ex. vi har en hundbekant som vill träna sin storpudel, saffran, att gå fint utan koppel vid möte med andra hundar, Saffran är 2 år och matte tycker hon ska klara det.
                        Varje gång vi ser varandra går vi förbi i träningssyfte. Det är jätte kul!
                        Lex han vet att han inte får hälsa på hunden, och Saffran hon börjar tycka han är tråkig för att han inte bryr sig om henne.

                        Häromdagen träffade vi varandra och Saffran var inte lika intresserad som tidigare.

                        Är det fler som inte låter sina hundar hälsa på alla hundar de möts på stan?
                        Då syftar jag på äldre hundar, inga valpar 8v-1år.

                        Jag slutade låta Lex hälsa på andra hundar som vi visste inte skulle träffas igen när han var 1 år, det gjorde vår träning "gå lös vid möte av andra hundar" mkt mkt lättare
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • RobFrazie

                          • May 2010
                          • 842

                          #13
                          Nubi!

                          Man ska faktiskt inte låta hundar som nite ska träffas dagligen eller då och då nosa på varandra... Det händer så lätt att dom får noskvalster, vilket inte är så roligt...

                          Detta gör ju att det smittar även andra hundar som min hund senare träffar osv...
                          rätt tråkigt att det smittar så lätt!
                          720L Soppa
                          200L Asien
                          Räkvas
                          65L Betta

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            #14
                            Ehm...exakt, har jag skrivit tokigt??
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • RobFrazie

                              • May 2010
                              • 842

                              #15
                              Nej det har du nog inte.. eftersom att du reagerar så är det nog bara jag som varit trött i mössan haha
                              720L Soppa
                              200L Asien
                              Räkvas
                              65L Betta

                              Kommentar

                              Arbetssätt...