att lämna en hane och en hone ensamma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lellel2
    • September 2009
    • 199

    att lämna en hane och en hone ensamma

    Hej, jag är nu hundvakt åt en hund, det är en mellanstor kärleksfull ganska gammal kille med lungt temprament. Jag har blivit tillfrågad om jag kan ta hand om ännu en hund, detta är en jätteliten ras, en tjej som är 2.5 år. Hundarna känner inte varandra sen tidigare.


    Min fråga, om man förutsätter att dessa två går bra ihop och kan umgås med varandra osv, finns det då någon risk att honan blir dräktig? Jag är hemifrån ungefär 2 timmar om dagen om jag är hundvakt. när jag är hemma kan jag se till att inget "fuffens" pågår men om dom passar på sen? Vet inte riktigt hur hundar fungerar när det kommer till sånt där
    "Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
    Work smart, not hard
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #2
    Först och främst - prata med hundägarna. Om du inte har särskilt stor hundvana till att börja med är det inte en särskilt god idé för dig att sammanföra två främmande hundar i Ditt hem när ägarna är bortresta.
    Inte ens om du kommer att vara närvarande hela tiden. Tänk om en situation uppstår och du inte kan lösa den?
    För att svara på huvudfrågan: tiken (tösen) kan inte bli dräktig om hon inte löper vid tillfället... OM hon löper är kommer det verkligen inte på fråga att ha båda hundarna i samma hus. Det är tillräckligt svårt att hålla jyckarna isär när man faktiskt är närvarande.

    Jag skulle rekommendera en hund i taget. ; )
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    • Lellel2
      • September 2009
      • 199

      #3
      Du låter sådär jobbigt kunnig och vettig, sånt man inte vill höra på när man bara vill rulla runt i ett hav av hundluktande hundar

      Jag kommer nog lyssna på ditt råd för att jag inser att det är barnet i mig som vill så gärna och är löjligt förtjust i hundar för att jag var en av dom som aldrig fick en som liten
      "Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
      Work smart, not hard

      Kommentar

      • Pickles
        • October 2009
        • 1155

        #4
        *Skrattar* Det låter bra tycker jag. Rulla dig med en hund i taget och passa på att visa framfötterna som en vettig, ansvarsfull hundpassare. Då får du säkert uppskatta fler jyckar omkring dig i framtiden istället!
        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
        ~25l vatten

        Kommentar

        Arbetssätt...