Ajjj!!!!!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liinis
    • January 2010
    • 6

    Ajjj!!!!!!!!!

    Heej jag har en blandras som är 14 v. men den bits så jag vill gråta
    vad kan man göra åt det?
    några bra tipps?
  • legis
    • November 2009
    • 95

    #2
    Troligtvis förstår den inte att det gör ont. Det finns ett gän golika saker man kan testa. En är att ge den något annat att bita på istället. Ett ben, ett pipdjur eller vad den nu kan gilla. Ett annat är att börja gnälla som en liten valp. Att rycka bort handen kan den se som en invit till lek och göra den ännu vildare.

    Kommentar

    • esoxlucius74
      • October 2009
      • 493

      #3
      Ge den nått smarrigt att tugga på, det kliar i gaddarna på små "hunduslingar"
      360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
      16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

      Kommentar

      • Christoffer_G
        • September 2009
        • 371

        #4
        som dom andra säger så fort hunden biter så bara ge den något annat den kan tugga på==)..valptänder gör ont hehe men dom lossnar senare ju=)

        Kommentar

        • Caysa
          • December 2009
          • 13

          #5
          Min cocker var lika när hon var liten och det enda som fungerade på henne var när jag vek in hennes läpp mellan tänderna när hon bet. Hon fick alltså bita i sig själv, tog 2 eller 3 gånger innan hon slutade bita, har inte bitis nått efter det.
          Har en väninna som har en jämte, han var helt tokig när han var liten högg som en vilde efter händerna, det som fick honom att sluta bita var att hon stoppade ner sina fingrar i hans hals när han bet, kanske låter lite hårt men inget annat fungerade, tog tid men nu kan man ha handen i närheten utan att han försöker slita av den

          Mvh Caysa

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #6
            Ge inte handen till hunden!
            Om man vill leka, lek med leksak och tar den handen så skriiiiiiiiiiik. Överdriv. Och så är leken slut. Kan man inte leka snällt får man inte leka.
            Om man sitter på golvet, valpen kommer och ska tugga, res på dig och gör annat. Att visa att det inte är OK.

            Se att valpen alltid har något att bita på, tuggben, leksak. Kan bara gissa hur mkt det måste klia i tänderna vid den åldern.
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Carl-Filip
              • December 2009
              • 38

              #7
              En tik tillåter aldrig sin valp att bita henne så att det gör ont på henne o de ska inte hundens ägare heller göra. ta tag över strupen på valpen o lägg den på rygg o se den i ögonen o morra. precis så uppfostrar hundar varandra. de e' de som funkar bäst enligt mina erfarenheter. finns massa bra böcker som handlar om naturlig upplärning för hundar med.

              Kommentar

              Arbetssätt...