Vad har ni för hund ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aldo
    • September 2010
    • 7

    #91
    Jag har en Yorkshire Terrier 3 år gammal och pigg som ingen annan =)

    Kommentar

    • icaa
      • September 2010
      • 65

      #92


      Kommentar

      • Bullshark
        • December 2016
        • 30

        #93
        En gammal tråd men varför inte ge den färskt liv på nytt. Har jobbat på hunddagis och fågelhundar är min absoluta favorit. Mer social skapelse finns inte. Vill hälsa på allt och alla, och vill älska allt och alla. Små hyss (och stora som att sno brillorna) och exemplarisk allt i ett. Vill lära sig gå mjukt (gå fint och inte dra) men kan ta lite tid och övning). Är ytterst sällan aggressiv mot andra hundar och tar gärna kontakt, stort tålamod, men självklart ett litet morr om det tagit slut. Aktiva nosare och kan vara mer intresserade av att spåra andra små djur som sorkar än andra hundar, dock är det kört om dom ser en hare... Minns inte själva rasnamnet men dom är renrasiga med ljusbrun täckning, lite vita i ansiktet och har blå ögon.

        Kommentar

        • KJE
          • August 2013
          • 1066

          #94
          Vi har en Tollare, Baloo Klicka på bilden för större version

Namn: 20150917_200520.jpg
Visningar: 61
Storlek: 339,6 KB
ID: 2364798
          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

          Kommentar

          • Totmes
            • December 2007
            • 181

            #95
            Vi har en Bordercollie född i Torsby Värmland i slutet av september 2010. Otroligt lik sin pappa som är äkta Bordercollie mamman en blandning av Flatcoated Retriever och Springer Spaniel.

            Vi valte honom då vi ville ha en aktiv, lättlärd och snäll hund.

            ​​​​​​EDIT: Rambo het​​​​​er jag. ​​​​​
            Senast redigerad av Totmes; 21 January 2017, 16:51.

            Kommentar

            • Varabo
              • April 2017
              • 7

              #96
              En Amstaff/Dogo Argentino vid namn Atlas.

              Kommentar

              • keen-eyed
                • January 2009
                • 409

                #97
                Åh vad roligt att kolla igenom den här gamla tråden
                Har fortfarande kvar vovven i inlägget jag gjort på sidan 3 och ytterligare en av samma ras
                &

                Kommentar

                • Björn J.
                  • November 2017
                  • 1049

                  #98
                  Jag har en tysk schäferhund, tik, grå. 8 år.
                  De gråa är litet ovanliga, många tror det är en blandras. Liten och smidig, väger strax under 30 kg.
                  Barnen hemma på gatan kallar henne för "Lilla Vargen", inte så konstigt då hon inte är helt olik i teckningen, en varg.
                  Är amatörutbildad i person- och föremålssök, kan hitta bortsprungna förskolebarn och ibland även borttappade bilnycklar. Nose-Work är hon bra på också.
                  Har även ett utpräglat vaktbeteende, men det är väl inget unikt hos schäfrar.
                  Hon gillar katter, gärna en till lunch och en till middag, dessvärre gynnar det inte grannsämjan hemma, men katter är bra på att klättra i träd, det är inte schäferhundar.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    #99
                    Där ser man Björn J. Även här tycker vi lika, har ju också tysk schäferhund, men vit sådan. Det är familjens tredje schäferhund, vi älskar deras viljan att hela tiden lära och deras klokhet.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0018.JPG
Visningar: 124
Storlek: 230,7 KB
ID: 2378244Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0497.JPG
Visningar: 118
Storlek: 433,4 KB
ID: 2378245

                    Kommentar

                    • Björn J.
                      • November 2017
                      • 1049

                      Ursprungligen postat av Ekenberg
                      Där ser man Björn J. Även här tycker vi lika, har ju också tysk schäferhund, men vit sådan. Det är familjens tredje schäferhund, vi älskar deras viljan att hela tiden lära och deras klokhet.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0018.JPG
Visningar: 124
Storlek: 230,7 KB
ID: 2378244Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0497.JPG
Visningar: 118
Storlek: 433,4 KB
ID: 2378245
                      Ok, ja trevliga hundar. Men de vita, heter inte dom "Svenk herdehund" eller liknande? Eller finns det vita schäfrar?

                      Kommentar

                      • Björn J.
                        • November 2017
                        • 1049


                        "Lilla Vargen" som egentligen heter något annat.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Du har helt rätt, i Sverige heter den vit herdehund, i övriga världen vit schäferhund, jag har haft två svartbruna schäferhundar tidigare och märker inte någon skillnad . Din schäfer är jättefin, väldigt ovanlig i Sverige .

                          Kommentar

                          • Björn J.
                            • November 2017
                            • 1049

                            Ursprungligen postat av Ekenberg
                            Du har helt rätt, i Sverige heter den vit herdehund, i övriga världen vit schäferhund, jag har haft två svartbruna schäferhundar tidigare och märker inte någon skillnad . Din schäfer är jättefin, väldigt ovanlig i Sverige .
                            Dom gråa börjar bli litet vanligare, dom är alla av brukshundslinje, litet smäckrare med rak rygg.
                            Jo vi har och har haft några vita ståtliga schäfrar här i grannskapet, en rätt stor hanne, gillar att bada i lera.... "Klorin" heter han.
                            Vi tog hand om svärsonens stora schäfertik som var en pensionerad skyddshund från totalförsvaret, hon var tuff! Men det var god omvårdnad i livets slutskede, och så dök då denna gråa upp mitt framför ögonen på oss, och det var ömsesidig kärlek direkt.
                            Men det är löp nu och gnannskapets alla hanar är tokiga, mest het på gröten är en chihuahua.... Skulle vara intressant att se hur avkomman av schäfer-chihuahua skulle se ut... Men han "når inte fram"...

                            Kommentar

                            • Pickles
                              • October 2009
                              • 1155

                              Gammal tråd, ja! ^_^
                              jag har fortfarande kvar damen i inlägg #26 (hon fyller snart tretton) och dessutom en ljuvlig shiba inu som blir nio år i höst!




                              ​​​​​​​
                              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                              ~25l vatten

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Pickles
                                Gammal tråd, ja! ^_^
                                jag har fortfarande kvar damen i inlägg #26 (hon fyller snart tretton) och dessutom en ljuvlig shiba inu som blir nio år i höst!



                                Jättefina, shiba är ju också en favorit. Vår 12-åring är ju fortfarande vid god vigör. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0846.JPG
Visningar: 174
Storlek: 372,1 KB
ID: 2398309 ​​​​​​​

                                Kommentar

                                Arbetssätt...