Vad har ni för hund ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Teufelin
    • January 2007
    • 68

    #31
    Bullmastiff

    Kommentar

    • Falken85
      • September 2009
      • 81

      #32
      Ursprungligen postat av miluhe
      Borzoi
      Snabba, vackra lite som en katt sägs det(men det vete katten Jag har 4 katter och skillnaden är stor) De är stora, kramvänliga, lugna.
      De behöver relativt mycket motion(vilket är bra för en slöing som jag varit utan dem)
      De är smarta tänker ut mycket själv, tjuvaktiga
      gäller att hålla koll på maten som står på bordet. De når ju upp utan problem. Min hane är 88-89 cm i mankhöjd.

      Det är en helt underbar ras.
      Har två nu och är säker på att fler kommer det att bli i framtiden.
      ganska lik min Chart Polski. fast min är kort hårig.



      Kommentar

      • mikey13
        • October 2007
        • 465

        #33
        Har 2 st Bordercollies och anledningen till det är att det var en kompis till mig som frågade om jag ville vara med och kolla på valpar, det slutade med att jag köpte en själv. Inte helt genomtänkt men ångrar inget, det är underbara hundar. Det är nu snart 12 år sedan och Jag har fortfarande Rick kvar, har dessutom Morris som är rick´s systerson han är idag 7 år.

        Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0747.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,3 KB
ID: 2115585
        Rick

        Klicka på bilden för större version

Namn: 100_1913.jpg
Visningar: 1
Storlek: 180,9 KB
ID: 2115586
        Morris
        __________________________________________
        Mitt 720L projekt
        375L Inbyggt i väggen-projekt

        Kommentar

        • keen-eyed
          • January 2009
          • 409

          #34
          Har en shetland sheepdog, valde den rasen pga. att min mamma är allergisk mot hundar men dock inte shetland sheepdog och långhårig collie. Då blev det en sheltie för att de är lagom stora, vackra och i övrigt en väldigt trevlig ras.
          Bifogade filer
          &

          Kommentar

          • Pickles
            • October 2009
            • 1155

            #35
            Vilken fantastiskt tjusig liten hund. Jag älskar färgen och pälsen!

            Inte för den skull sagt att de andra vovvarna som postats härinne är mindre charmiga, men din SS var verkligen något extra! ^^
            "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
            ~25l vatten

            Kommentar

            • miluhe
              • June 2006
              • 2090

              #36
              Vilken sötnos din hund

              Kommentar

              • Mumin
                • October 2007
                • 3837

                #37
                Jag har två kineser, puffar båda två.
                Cappi är två år och moster till Tippi, vi brukar säga att Cappi uppmostrar Tippi.
                Egentligen var det yngsta sonen som skulle "ha" Cappi men hon valde mig istället, en typisk enmanshund. Så då blev det Tippi somras till sonen. Hon är i skrivande stund snart fem månader. Hon är mosters raka motsats.
                Cappi är en liten gråsvart kines, smart som bara den, reserverad och ganska ointresserad av annan mat än det allra godaste.
                Tippi är en STOR vitbrun kines, korkad men glad, gillar alla och framför allt ALL mat. Hon är så stor att när vi tröttnar på ramsan "det-är-en-kinesisk-nakenhund-fast-med-päls" så kallar vi henne dvärgsanktbernhard. Det är inte många som känner till den rasen......

                Valet av ras beror på lättare allergier i familjen och då kan kineser passa. Det gör det också, vi mår jättebra. Vi har aldrig ångrat oss, de är roliga, lättlärda, smidiga jyckar. Dessutom ogillar de dåligt väder och vägrar gå promenader i regn (vi har trädgård...) vilket vi tycker är en perfekt egenskap!!!
                Senast redigerad av Mumin; 29 November 2009, 11:58.
                För mycket är inte nog!
                Jag VILL ha en Elefantofon!!

                Kommentar

                • Ouscazz

                  • February 2009
                  • 910

                  #38
                  Rottweiler så klart!

                  Vi har två rottisar, en hane och en tik plus en blandras schäfer/boxer.
                  Hundarna vaktar oss och gården.
                  www.diskusforum.se
                  www.loricariidae.se

                  Kommentar

                  • keen-eyed
                    • January 2009
                    • 409

                    #39
                    Ursprungligen postat av Pickles
                    Vilken fantastiskt tjusig liten hund. Jag älskar färgen och pälsen!

                    Inte för den skull sagt att de andra vovvarna som postats härinne är mindre charmiga, men din SS var verkligen något extra! ^^
                    Vi brukar kalla honom den fula ankungen, när han var valp var han prickig innan pälsen växte ut. Min mammas första kommentar när hon såg en bild på honom för första gången var "Ska du verkligen köpa den där? Han var inte alls fin!"
                    Men så låter det inte nu längre
                    Han var den överblivna valpen i kullen (pga. ev. ögonsjukdom) och 4mån gammal när vi hämtade honom.
                    Bifogade filer
                    &

                    Kommentar

                    • Inka
                      • July 2005
                      • 1233

                      #40
                      Vi hade en blue-merle collie när jag var liten, så den färgen ligger mig varmt om hjärtat
                      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                      www.kvitter.n.nu

                      Kommentar

                      • PlatyYngel
                        • January 2006
                        • 1105

                        #41
                        Vi hade en bulterrier, Tabasco. Han blev 8 år om jag inte minns fel, sen kunde vi inte behålla honom längre och han gick på livslång medicin så han fick somna in istället...

                        Dom ser jättefarliga ut när man möter dem, men han var den mest menlösa hund jag har träffat. Försiktig som bara den, sov hela tiden och jättego. Kommer lätt skaffa en bullterrier som nästa hund med

                        / Marcus

                        Kommentar

                        • Inka
                          • July 2005
                          • 1233

                          #42
                          Två belgisk vallhund/ groenendael. Å så bonuspointern Nitro som är hos mig när (min fd sambo) husse jobbar eller behöver hundvakt av annan anledning.
                          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                          www.kvitter.n.nu

                          Kommentar

                          • Pickles
                            • October 2009
                            • 1155

                            #43
                            Och titta! I Luleå till och med, Inka. Så trevligt! ^^
                            Tervueren var en av de raser jag tittade närmast på innan jag skaffade min lilla gangster. Fantastiskt vackra hundar.
                            Kanske om jag i framtiden överväger någonting med en mankhöjd över linjalen. *ler* Posta lite bilder kanske?
                            "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                            ~25l vatten

                            Kommentar

                            • Jenny_E
                              • July 2004
                              • 661

                              #44
                              Har en dvärgschnauzer. Vald eftersom vi ville ha en liten hund och valde en ras med aktiveringsbehov strax under vad vi kunde erbjuda- en tanke jag är väldigt nöjd med, med tanke på att det är första hunden och man aldrig vet vad som väntar (väntade).
                              Otroligt nöjd med rasvalet! Stor fördel dessutom att de inte fäller

                              Kommentar

                              • Avendesora
                                • October 2004
                                • 179

                                #45
                                Jag har 5 chihuahuor, två korthår och 3 långhår och 1 naken chinese crested.
                                Träffade en chihuahua och föll pladask för dessa underbara hundar.
                                /Cattis

                                Kommentar

                                Arbetssätt...