Vad har ni för hund ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Shrek_
    • November 2009
    • 35

    #16
    Ursprungligen postat av karrokaja
    hon är härlig!


    En sak som är väldigt coolt är:

    När jag ger henne något gott som hugger hon i sej det och man kan gott få lite ont i handen när hon tar emot en gåva på sitt omilda vis.
    När min systerdotter, som är 2 bast. Ger henne nåt smarrigt så tar hon helt försiktigt mellan framtänder och tuggar helt lungt.
    Ganska coolt. och när hon blir irriterad på småungar som drar henne i öronen, går hon bara där ifrån istället för att morra till. måste fan filma henne så ni förstår:P
    Har du provat att sätta mat biten mellan dina egna läppar och ge hunden ?? då brukar dom vara försigtiga oxå...
    Only God Can Judge Me..

    Kommentar

    • Andrém
      • October 2009
      • 1247

      #17
      Min flickvän har en Kinesisk nakenhund med päls (motsägelsefullt eller hur?) jag räknar henne även som min hund fyi

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #18
        3 st. Bearded Collies var det här. Min mans familj har alltid haft Beardisar, jag träffade dm på början av 90 talet....och smälte..... Sedan dess har jag haft Beardis....En härlig ras och en underbar familjehund...

        www.shaggydogs.webs.com Där finns de
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • AnnaK
          • April 2009
          • 37

          #19
          Åh dom är så otroligt fina.
          Har själv haft en vit tik..

          Kommentar

          • Slatan
            • August 2009
            • 277

            #20
            Är uppväxt med Svensk Lapphund, Sveriges nationalras ;-)
            Mycket trevlig och fin hund, dock är det en spets så dom skälller rätt mycket

            Såg att det fanns en del roliga bilder i den här bloggen
            -Varför är bladlöss så små?
            -De stannar i växten!

            54 liter akvarium

            Kommentar

            • dalmatin
              • February 2008
              • 170

              #21
              Jag har en dalmatiner tik, Fia på 5 år. Min familj valde inte direkt att skaffa en dalmatiner, vi fick Fia av en kompis som inte kunde behålla henne.

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                #22
                Ursprungligen postat av _Shrek_
                Har du provat att sätta mat biten mellan dina egna läppar och ge hunden ?? då brukar dom vara försigtiga oxå...
                eller så försvinner övert eller underläppen att försvinna i ett raffs
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #23
                  Ursprungligen postat av Andrém
                  Min flickvän har en Kinesisk nakenhund med päls (motsägelsefullt eller hur?) jag räknar henne även som min hund fyi
                  Hehehe kallas powder puff
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Pickles
                    • October 2009
                    • 1155

                    #24
                    Ursprungligen postat av drd
                    Jack russel/ tysk jakt terrier blandning

                    Hon såg söt ut och var billig därav valet, inte helt genomtänkt men väldigt lyckat ändå

                    Det måste vara en riktigt tuff liten brud! XD Men jag förstår varför du föll för charmen med det ansiktet.
                    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                    ~25l vatten

                    Kommentar

                    • Mella
                      • September 2007
                      • 154

                      #25
                      Gand dandanois , pga, min mor har alltid haft dessa hundar, helt underbara om man förstår deras intelekt (envisa)
                      Sagt är sagt,.....

                      Kommentar

                      • Pickles
                        • October 2009
                        • 1155

                        #26
                        Jag har givetvis en Jack Russel. Importerad från Skottland tillsammans med matte, och det enda jag kunde tänka mig att ha när jag insåg att jag ville kunna ta med mig den fördömda hunden Överallt utan att behöva boka en hel kupé eller sy en promenadväska. ^^ Stor hund och explosiv charm i ett lyxigt litet paket.
                        Har aldrig ångrat mig. XD
                        Bifogade filer
                        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                        ~25l vatten

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #27
                          Ursprungligen postat av Mella
                          Gand dandanois , pga, min mor har alltid haft dessa hundar, helt underbara om man förstår deras intelekt (envisa)
                          En tjej på klubben är uppfödare på GD.
                          Frågade henne varför hon gillade de så mkt, fick till svar:
                          " Tröttnar aldrig, De lever inte så länge så man tröttnat aldrig på rasen och kan ha många i flera år, " Förstod självklart att det var ett skämt, men ngt sant ligger det i det. GD lever max 8 år. Från skillnad till små JR som kan leva i 15 år.....snabb matteräkning blir två GD på 1 JR
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • M-L
                            • September 2009
                            • 183

                            #28
                            Hej!

                            Jag har två engelsk springer spaniel. En svart-vit och en brun-vit. Jag blev "förälskad" i en springer när jag var liten, och det höll i sig till vuxen ålder.
                            Melker & Maximilliam (Max).

                            Kommentar

                            • Crappy
                              • November 2005
                              • 38

                              #29
                              Har en 10 årig schanuzer som numera är glad pensionär.

                              Sedan har jag en Au. kelpie på 3år som är tjänstehund, bruks- och lydnads- kompanjon och tillika älskad familjemedlem.

                              Kommentar

                              • snellman
                                • July 2009
                                • 2

                                #30
                                har en dobermann/labrador tik, jättemysig hund och en renrasig labrador hanne. labrador föll valet på när vi skulle köpa en hund till. har barn så man ville ha en "trygg" hund, men det är klart att alla hundar är trygga med rätt ägare och alla "trygga" hundar kan vara farliga med fel ägare! sen är min man jägare så att ta en fågelhund var väl lite av en självklarhet, sen är ju labradoren jätte lätt att lära också. nästa hund blir väl dock en dobermann då jag verkligen gillar den rasen, lätta att lära, smarta och så denna vaktinstinkt som gör att man går ut trygg på kvällen.
                                Senast redigerad av snellman; 28 November 2009, 15:25.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...