Vad har ni för hund ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Shrek_
    • November 2009
    • 35

    Vad har ni för hund ??

    Vad ni för hund/hundar och varför valde ni just den rasen eller raserna om ni nu har flera ...
    Only God Can Judge Me..
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Cairnterrie så klart http://www.kramforskoi.com/hund/Wisk...80113huvud.jpg
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Jack russel/ tysk jakt terrier blandning

      Hon såg söt ut och var billig därav valet, inte helt genomtänkt men väldigt lyckat ändå
      Bifogade filer
      Senast redigerad av drd; 09 November 2009, 19:32.
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Tagebriard
        • September 2009
        • 57

        #4
        Jag har två Briarder.
        Snygga att se på, bra att jobba med och underbara personligheter.
        För mig finns ingen annan ras.

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Lexus 4 år, blandning mellan japansk spets och powder puff Ville ha en hund som var mindre än min förra (eng. springer spaniel) Vart en Lexus alias Doggen, Lelle, och Skitgrisen
          Dock så blir hund nr 2 en renrasig
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • miluhe
            • June 2006
            • 2090

            #6
            Borzoi
            Snabba, vackra lite som en katt sägs det(men det vete katten Jag har 4 katter och skillnaden är stor) De är stora, kramvänliga, lugna.
            De behöver relativt mycket motion(vilket är bra för en slöing som jag varit utan dem)
            De är smarta tänker ut mycket själv, tjuvaktiga
            gäller att hålla koll på maten som står på bordet. De når ju upp utan problem. Min hane är 88-89 cm i mankhöjd.

            Det är en helt underbar ras.
            Har två nu och är säker på att fler kommer det att bli i framtiden.
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #7
              Ursprungligen postat av miluhe
              Borzoi
              Snabba, vackra lite som en katt sägs det(men det vete katten Jag har 4 katter och skillnaden är stor) De är stora, kramvänliga, lugna.
              De behöver relativt mycket motion(vilket är bra för en slöing som jag varit utan dem)
              De är smarta tänker ut mycket själv, tjuvaktiga
              gäller att hålla koll på maten som står på bordet. De når ju upp utan problem. Min hane är 88-89 cm i mankhöjd.

              Det är en helt underbar ras.
              Har två nu och är säker på att fler kommer det att bli i framtiden.
              OTroligt fina!
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • miluhe
                • June 2006
                • 2090

                #8
                Ursprungligen postat av Nubi
                OTroligt fina!
                Tack Nubi

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #9
                  Ursprungligen postat av _Shrek_
                  Vad ni för hund/hundar och varför valde ni just den rasen eller raserna om ni nu har flera ...
                  Vad har du för hund??
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • jenmad
                    • March 2009
                    • 579

                    #10
                    Mellanpudeltik. Jag känner uppfödarna och hade beställt en toypudelhanvalp. Men då kom den här lilla damen, då ca sju år, och talade om för mig att hon skulle bo hos mig. När jag var hemma hos dem kom hon och ställde sig bredvid mig. Klättrade över grindar, trängde sig genom dörrar, och bara ställde sig bredvid mig "du är min nya matte och jag ska bo hos dig!" Helt oemotståndligt förstås och eftersom min gamla jappe-hane accepterade henne ("det är okay, hon stör mig inte") så flyttade hon in förstås och av en toypudelhanvalp blev det en halvgammal mellanpudeltik.
                    Och jag har inte ångrat mig en enda gång, trots de hälsoproblem hon har och trots att hon är en självständig dam som gör som hon själv tycker. Hon är med mig på jobbet varje dag och den som säger "jag vill ha en valp, man kan aldrig få samma band med en vuxen hund" borde se oss, enda sättet för oss att vara mer bundna till varann vore att vara sammanväxta. Vilket inte innebär att hon inte kan ge sig iväg på egna utflykter när hon känner för det, bara hon vet var jag är Självständig som sagt...
                    Hälsningar
                    Jennifer (och Kajsa )

                    Kommentar

                    • _Shrek_
                      • November 2009
                      • 35

                      #11
                      Ursprungligen postat av Nubi
                      Vad har du för hund??
                      Jag har 3 st american staffordshire terriers och ska snart hämta hem min första presa canario/dogo canario.......
                      Det här är vår hemsida men för tillfället så kan man bara läsa i bloggen då vi håller på att bygga om den...


                      Lika bra att lägga in vår yotube sida oxå där ni kan se våra hundar på film...
                      Only God Can Judge Me..

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        #12
                        Här kommer en gatukorsning deluxe.

                        Raija var namnet. 12 bast.

                        Korsning mellan:

                        Border collie, schäfer, labrador, golden, kelpie, grönländsk björnhund och västgötaspets.
                        Tyngden är på bordecollie,labrador och kelpie.
                        Hennes morsa är alla dessa raser och farsan är kelpie och västgöta spets.

                        Otroligt rolig hund. hon är allas och ingens efftersom vi är en så stor familj.
                        Ibland sticker hon iväg själv när ingen går med henne.
                        då brukar dom ringa nånstans ifrån och säga
                        "eran hund står här ut och tittar på en katt" säg åt henne att gå hem, så gör hon det.

                        För ett år sedan ungefär så höll hon på att kola vippen pga en livmoderinflamation men envis som hon är så bättrade hon på sej. tom vetrinärerna blev förvånade att hon överlevde.
                        Synd att det aldrig blev valpar på henne, hon är otrolig med barn, hon har hjälp hundrädda att bli av med sin rädsla för hundar, hon vallar, hon lyder, hon olyder, hon är bäst
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • miluhe
                          • June 2006
                          • 2090

                          #13
                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          Här kommer en gatukorsning deluxe.

                          Raija var namnet. 12 bast.

                          Korsning mellan:

                          Border collie, schäfer, labrador, golden, kelpie, grönländsk björnhund och västgötaspets.
                          Tyngden är på bordecollie,labrador och kelpie.
                          Hennes morsa är alla dessa raser och farsan är kelpie och västgöta spets.

                          Otroligt rolig hund. hon är allas och ingens efftersom vi är en så stor familj.
                          Ibland sticker hon iväg själv när ingen går med henne.
                          då brukar dom ringa nånstans ifrån och säga
                          "eran hund står här ut och tittar på en katt" säg åt henne att gå hem, så gör hon det.

                          För ett år sedan ungefär så höll hon på att kola vippen pga en livmoderinflamation men envis som hon är så bättrade hon på sej. tom vetrinärerna blev förvånade att hon överlevde.
                          Synd att det aldrig blev valpar på henne, hon är otrolig med barn, hon har hjälp hundrädda att bli av med sin rädsla för hundar, hon vallar, hon lyder, hon olyder, hon är bäst
                          Låter som en riktigt go´ familjehund

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            #14
                            hon är härlig!


                            En sak som är väldigt coolt är:

                            När jag ger henne något gott som hugger hon i sej det och man kan gott få lite ont i handen när hon tar emot en gåva på sitt omilda vis.
                            När min systerdotter, som är 2 bast. Ger henne nåt smarrigt så tar hon helt försiktigt mellan framtänder och tuggar helt lungt.
                            Ganska coolt. och när hon blir irriterad på småungar som drar henne i öronen, går hon bara där ifrån istället för att morra till. måste fan filma henne så ni förstår:P
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              #15
                              Ursprungligen postat av miluhe
                              Borzoi
                              Snabba, vackra lite som en katt sägs det(men det vete katten Jag har 4 katter och skillnaden är stor) De är stora, kramvänliga, lugna.
                              De behöver relativt mycket motion(vilket är bra för en slöing som jag varit utan dem)
                              De är smarta tänker ut mycket själv, tjuvaktiga
                              gäller att hålla koll på maten som står på bordet. De når ju upp utan problem. Min hane är 88-89 cm i mankhöjd.

                              Det är en helt underbar ras.
                              Har två nu och är säker på att fler kommer det att bli i framtiden.
                              Balla hundar!!! ståtliga och eleganta, ser även lite luriga ut vilket är charmigt
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              Arbetssätt...