diare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • garjzla
    • June 2007
    • 273

    #16
    Mitt motto är i alla fall alltid att hellre ringa veterinären än gång för mycket än en gång för lite, och de flesta veterinärer ger förmodligen samma tips och råd men ibland kan det vara skönt att höra någon som är utbildad säga att det är lugnt istället för att läsa om det här?

    Kommentar

    • Guest

      #17
      Hur länge har han fått Doggy?
      Jag har egen erfarenhet på att det är starkt laxerande.
      Ett bra hundfoder tycker jag är Standart. http://www.standardt.se/index.html

      Ge han inte bara ris, ge han lite kokt torsk i fodret med när du börjar fodra. Vitt torkat bröd (om han tål vete) är med väldigt milt för magen.

      Kommentar

      • 1987matta
        • July 2009
        • 9

        #18
        Ursprungligen postat av Tobbe R
        Ok, verkar lugnt men det hade varit bra om du sagt att det är en valp. Det är skillnad på valpar och vuxna hundar. Se till att ha bergkoll på hur han mår. Jag har tre terrier och de kan äta en hästskit och två harkadaver utan att det händer något men stora valpar bör man vara lite försiktigare med. Det verkar gå åt rätt håll.
        Att jag undrade om maten förstår du nog, det finns fler hundar som äter ihjäl sig än som svälter ihjäl. Grandisar har jag ingen koll på.
        Tobbe
        som jag förstått det så är Grandisar matglada men inte så vattenglada.
        åsså gav jag honom homopatmedocinen "belladonna", ger han tre om dan i nåra dar så får vi se........

        Kommentar

        • 1987matta
          • July 2009
          • 9

          #19
          Ursprungligen postat av Anettejt
          Hur länge har han fått Doggy?
          Jag har egen erfarenhet på att det är starkt laxerande.
          Ett bra hundfoder tycker jag är Standart. http://www.standardt.se/index.html

          Ge han inte bara ris, ge han lite kokt torsk i fodret med när du börjar fodra. Vitt torkat bröd (om han tål vete) är med väldigt milt för magen.
          han har nog ätit Doggy i ett par månader, innan åt han Carier

          Kommentar

          • MissB
            • May 2009
            • 502

            #20
            Mina hundar äter Doggy Professional och mår hur bra som helst.

            Kommentar

            • 1987matta
              • July 2009
              • 9

              #21
              i morse bajsade han stora fina korvar, han får ris ida. men sen förklarar jag nog honom frisk!

              Kommentar

              Arbetssätt...