här har ni lilla mej

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mideria
    • September 2021
    • 12

    här har ni lilla mej

    en glad,trevlig kvinna på 43 år som igår köpte mitt första akvarie.
    har en god vän som kommer hjälpa mej med mycket och han har 4 akvarier hemma så han kan.
    men jag vill endå försöka lära mej själv så jag söker och letar info om allt inom hobbyn.
    annars har jag 5 st fågelspindlar här hemma som är ett stort intresse.
    akvariet jag har är ett helt nytt 54 L . som jag köpte på en zooaffär och fick lite rabbat.
    och det ingick lite saker i det också.
    har ni tips eller fråger eller vill bli vän med mej så går det bra
  • Munin
    • December 2020
    • 658

    #2
    Hallå, kan väl rekommendera ett börja med väldigt få och ganska enkla fiskar blir lätt tråkigt annars om det börjar få åt fanders. Har du någon typ av fisk som du är intresserad av?

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11215

      #3
      Håller med. Få och enkla fiskar är bra. Tålamod krävs. Bästa tipsen är att inte missa vattenbyten och inte mata för mycket. Det är vanliga saker man gör fel i början.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Mideria
        • September 2021
        • 12

        #4
        Ursprungligen postat av Munin
        Hallå, kan väl rekommendera ett börja med väldigt få och ganska enkla fiskar blir lätt tråkigt annars om det börjar få åt fanders. Har du någon typ av fisk som du är intresserad av?
        jag gillar Molly väldigt mycket

        Kommentar

        • Christer5
          • July 2015
          • 915

          #5
          Ursprungligen postat av Mideria

          jag gillar Molly väldigt mycket
          Tyvärr har du för litet akvarium för att hålla Molly, läs på om de fiskar som du vill ha för att hitta några som kan passa i just ditt akvarium.

          Kommentar

          • Munin
            • December 2020
            • 658

            #6
            Kanske skulle kunna ha mollys om vännen är beredd att ta emot dem när de växer på sig, eller om större akvarium kan vara aktuellt såklart. Men egentligen är det såklart bättre att börja med fiskar som passar akvariet lite bättre storleksmässigt.

            Kommentar

            • Christer5
              • July 2015
              • 915

              #7
              Ursprungligen postat av Munin
              Kanske skulle kunna ha mollys om vännen är beredd att ta emot dem när de växer på sig, eller om större akvarium kan vara aktuellt såklart. Men egentligen är det såklart bättre att börja med fiskar som passar akvariet lite bättre storleksmässigt.
              Som du skriver bäst att ha fiskar som har plats att växa i ett akvarium som passar för vuxna fiskar.
              Senast redigerad av Christer5; 02 October 2021, 09:58.

              Kommentar

              • Mideria
                • September 2021
                • 12

                #8
                vad rekomederar ni då?

                Kommentar

                • Orpheon
                  • February 2019
                  • 38

                  #9
                  Galaxy rasbora, neontetror, kolglödstetra, Pygmépansarmal, räkor

                  Kommentar

                  • Munin
                    • December 2020
                    • 658

                    #10
                    Vad jag hade haft i? Ett par av någon dvärgciklid(apistogramma/fjärilsciklid)+ någon mindre stimfisk(rasbora eller tetra).

                    Kommentar

                    Arbetssätt...