Reakvarist

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GordonO
    • February 2020
    • 10

    Reakvarist

    Hej jag heter Gordon och jag är akvarist.

    Jag hade Discus och Oscar-ciklider dock inte i samma kar. Vidare hade jag några mindre sällskapsakvarium och ett odlingsakvarium. Det är dock för mer än 20 år sedan jag la ner och gav bort alla kar och tillbehör. Den stackarn som fick mitt 540 L bodde i en lägenhet på 3dje våningen och han fick tyvärr ett totalläckage ett år senare och allt vatten rann ut. Detta gör att jag aldrig skulle köpa ett begagnat akvarium utan för att i så fall limma om alla fogar.

    För några veckor sedan så var söndagen grå tråkig och blåsig varför jag impulsköpte ett Juwel Rio 180 L och efter det har jag beställt 3 nano-akvarier, sjuhelsikes med växter, Amazonia grus, power sand, 5 L co2 gasflaska, co2 regulator, massor av kemikalier för vattenvärden, mätinstrument osv.

    Nu skall jag få igång nano-akvarierna, som skall aquascapas efter alla konstens regler, och förhoppningsvis kan jag ha räkor där om ett par månader. Förvänta er inga alster i världsklass för jag är en estetisk härdsmälta.

    Min hustru börjar misstänka att jag har mer på gång för hon har kommit på mig när jag gjorde mätningar med tumstocken. Mitt ökade intresse för youtube klipp med nano-akvarier gör henne också lite orolig.

    Det är ta mig tusan inte billigt att vara hyperaktiv och ha tråkigt på en söndag.
  • Plejaderna
    • March 2007
    • 347

    #2
    Underbart!
    Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

    Kommentar

    • GordonO
      • February 2020
      • 10

      #3
      Tack!

      Hustrun har nu också fastnat och vill ha ett eget kar med guppys så nu bär det iväg till Hornbach.

      Kommentar

      Arbetssätt...