Nytt Offentligt akvarium inlagt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    jo det märkte man. men ändå häftigt byggt.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    myclet uppskattat. visste inte om detta förrens jag såg tråden nu. var faktiskt på berlins akvarium i september. ganska trevligt ställe
    Ja akvariet i Berlin är riktigt bra även om det har några år på nacken och är lite slitet.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    myclet uppskattat. visste inte om detta förrens jag såg tråden nu. var faktiskt på berlins akvarium i september. ganska trevligt ställe

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Hellsson
    Uppskattat till 1000 ;-)
    Tack för det - trevligt att läsarna kan ha nytta av det

    Lämna en kommentar:


  • Hellsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ja, det brukar av någon anledning alltid råka finnas ett offentligt akvarium i närheten när jag åker på semester. Av de 34 som är med på Zoopet har jag nog besökt 31 själv - sedan började jag ju med att fota bara för 7-8 år sedan (eller rättare sagt, jag fotade även tidigare men har inte fotona kvar) vilket är lite synd för jag har nog besökt ytterligare ett 30-tal innan dess.
    Uppskattat till 1000 ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Hellsson
    Tycker detta är superhäftigt Kjell =)
    Är det från egna resor du fotograferat och skrivit om stället?
    Ja, det brukar av någon anledning alltid råka finnas ett offentligt akvarium i närheten när jag åker på semester. Av de 34 som är med på Zoopet har jag nog besökt 31 själv - sedan började jag ju med att fota bara för 7-8 år sedan (eller rättare sagt, jag fotade även tidigare men har inte fotona kvar) vilket är lite synd för jag har nog besökt ytterligare ett 30-tal innan dess.

    Lämna en kommentar:


  • Hellsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Nu har jag lagt in ytterligare 1 offentligta akvarium - denna gång rör det sig om turistfällan Ocean Aquarium som ligger i Cypern.
    Nu finns det totalt 34 akvarier från 13 olika länder inlagda på Zoopet.
    Tycker detta är superhäftigt Kjell =)
    Är det från egna resor du fotograferat och skrivit om stället?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Nu har jag lagt in ytterligare 1 offentligta akvarium - denna gång rör det sig om turistfällan Ocean Aquarium som ligger i Cypern.
    Nu finns det totalt 34 akvarier från 13 olika länder inlagda på Zoopet.

    Lämna en kommentar:


  • NiXoN
    svarade
    Du har helt rätt Kjelle , guldstjärna i kanten på den
    Centropyge loriculais commonly referred to as Flame Angel, Flame Angelfish, Flaming Angelfish, Japanese Pygmy Angelfish. Difficulty in the aquarium: 3 - Ganska enkel. A aquarium size of at least 500 Liter is recommended. Toxicity: <i>Toxic hazard unknown</i>.


    //NiXoN

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av pwrdesign
    Nja salt kan jag ju egentligen "inget" om men det liknar i alla fall en Centropyge loriculus
    Någon med större kunskaper i ämnet får gärna bekräfta, alternativt tala om vad det är för nått.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av pwrdesign
    Kul!

    Två saker:

    1. Länken i artikeln länkar fel, man kommer till http://www.siamocenworld.co.th/, saknas ett a där.
    Fixat nu - tack för påpekandet

    Lämna en kommentar:


  • pwrdesign
    svarade
    Kul!

    Två saker:

    1. Länken i artikeln länkar fel, man kommer till http://www.siamocenworld.co.th/, saknas ett a där.
    2. Vad för fisk kan detta vara? http://www.zoopet.com/bilder/data/699/IMG_09181.jpg

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ett nytt offentligt akvarium har nu lagts in. Det är ansjo som har besökt Siam Ocean World som ligger i Bangkok, Thailand. Vi tackar för fotona och artikeln

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ett nytt offentligt akvarium är nu inlagt i Zoopetavdelningen "Offentliga akvarier" .

    det rör sig om Sea Life akvariet i Timmendorfer Strand i norra Tyskland.

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Ursprungligen postat av MattiasL
    Det här är också riktigt trevligt för dem som besöker Malagas närhet. http://www.sealifeeurope.com/local/i...oc=benalmadena
    Fasen, jag har ju bott i grannbyn ett par månader... Hur kunde jag missa det...???

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...