Nytt Offentligt akvarium inlagt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Nytt Offentligt akvarium inlagt

    Denna gång är det Christian som har besökt Rhodos Akvarium http://www.zoopet.com/index.php?opti...485&Itemid=141

    Nu är det 28 offentliga akvarier som är inlagda i Zoopetavdelningen Offentliga akvarier
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Annika
    • January 2002
    • 2518

    #2
    Kul med filmen! Klickade på länken men det blev lite knasigt, hamnade på http://www.zoopet.com/www.hcmr.gr istället för http://www.hcmr.gr/

    Jag har besökt två offentliga akvarier i Japan, ett i Gifu och ett i Nagoya. Som vanligt fick man inte fota med blixt så det blev inte så många bra bilder men jag kan skriva något om dem om det är önsvärt.
    Senast redigerad av Annika; 30 July 2008, 14:58.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Återigen har vi lagt in ett nytt offentligt akvarium på Zoopet. Denna gång gäller det Osnabruck Zoo / Tetra Aquarium i Tyskland.
      Som ni kan läsa så blir inte omdömet så där jättebra direkt.

      Sedan väntar jag fortfarande på texten till Annikas två japanska offentliga akvarium
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Tropiskt saltvatten

        Ytterligare ett offentligt akvarium är nu inlagt. Det rör sig om Meereszentrum som ligger i Fehmarn (nära Puttgarden i Tyskland). Det är ett akvarium där man "bara" hittar tropisk saltvattensfisk och det är som ni kan läsa i recensionen ett väldigt bra offentligt akvarium.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Palmitos Park på Gran Canaria

          Nu har jag lagt in ett ytterligare ett offentligt akvarium i denna Zoopetavdelning.
          Denna gång är det Palmitos park som återfinns på Gran Canaria som har granskats. I denna park är akvariet bara en liten del och som du kan läsa på denna sida så är parken i sig väldigt bra, men själva akvariedelen är inget vidare.
          Totalt har jag också lagt in hela 102 foton från detta ställe i Zoopets stora fotoarkiv och de kan ses på denna sida (OBS. gäller enbart för Goldmedlemmar).

          Under min Gran Canaria semester så fotade jag självklart även mycket annat än Palmitos Park och om ni är intresserade av att titta på dom så har jag lagt in ett hundratal foton i denna forumtråd.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Det här är också riktigt trevligt för dem som besöker Malagas närhet. http://www.sealifeeurope.com/local/i...oc=benalmadena
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Nu har jag lagt in ytterligare ett foto i Zoopetavdelningen "Offentliga akvarium".

              Det är från Kiel Aquarium som vi i Zoopetväst besökte undet vår Tysklandsresa.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                #8
                Ursprungligen postat av MattiasL
                Det här är också riktigt trevligt för dem som besöker Malagas närhet. http://www.sealifeeurope.com/local/i...oc=benalmadena
                Fasen, jag har ju bott i grannbyn ett par månader... Hur kunde jag missa det...???

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #9
                  Ett nytt offentligt akvarium är nu inlagt i Zoopetavdelningen "Offentliga akvarier" .

                  det rör sig om Sea Life akvariet i Timmendorfer Strand i norra Tyskland.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Ett nytt offentligt akvarium har nu lagts in. Det är ansjo som har besökt Siam Ocean World som ligger i Bangkok, Thailand. Vi tackar för fotona och artikeln
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • pwrdesign
                      • January 2003
                      • 384

                      #11
                      Kul!

                      Två saker:

                      1. Länken i artikeln länkar fel, man kommer till http://www.siamocenworld.co.th/, saknas ett a där.
                      2. Vad för fisk kan detta vara? http://www.zoopet.com/bilder/data/699/IMG_09181.jpg
                      Malawi 540 Liter
                      26 Liter Aquascaping

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #12
                        Ursprungligen postat av pwrdesign
                        Kul!

                        Två saker:

                        1. Länken i artikeln länkar fel, man kommer till http://www.siamocenworld.co.th/, saknas ett a där.
                        Fixat nu - tack för påpekandet
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #13
                          Ursprungligen postat av pwrdesign
                          Nja salt kan jag ju egentligen "inget" om men det liknar i alla fall en Centropyge loriculus
                          Någon med större kunskaper i ämnet får gärna bekräfta, alternativt tala om vad det är för nått.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • NiXoN
                            • December 2003
                            • 2068

                            #14
                            Du har helt rätt Kjelle , guldstjärna i kanten på den
                            Centropyge loriculais commonly referred to as Flame Angel, Flame Angelfish, Flaming Angelfish, Japanese Pygmy Angelfish. Difficulty in the aquarium: 3 - Ganska enkel. A aquarium size of at least 500 Liter is recommended. Toxicity: <i>Toxic hazard unknown</i>.


                            //NiXoN

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              #15
                              Nu har jag lagt in ytterligare 1 offentligta akvarium - denna gång rör det sig om turistfällan Ocean Aquarium som ligger i Cypern.
                              Nu finns det totalt 34 akvarier från 13 olika länder inlagda på Zoopet.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...