Nytt Offentligt akvarium inlagt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • mikoto
    svarade
    Sjökockar hade de också såg jag nu! De verkar vara väldigt svåra att hålla bland oss privatpersoner som håller på med västkust akvarier, det hade varit kul att veta hur de gjorde för att hålla de framgångsrikt. Verkar vara ett spännande ställe.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Så har det 40 offentliga akvariet besökts och bedömts i en artikel här på Zoopet - nämligen det offentliga akvariet i Bergen, Norge. Det var också det 14:e landet som vi gjort nedslag i

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Så är ytterligare en recension av ett "offentligt akvarie" inlagt - nämligen Maroparque på La Palma
    Det är det 39 offentliga akvariet som har recenserats på Zoopet

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Bygert
    Tja, jag skall nog in på bägge inom inte allt för avlägset, skall jag skriva ihop nåt?
    Sjöfartsmuseet skall jag försöka klara av, men gärna Vänermuseet.
    Dock minst lika viktigt som skrivandet - se till att ta rejält med foton

    Lämna en kommentar:


  • Bygert
    svarade
    Tja, jag skall nog in på bägge inom inte allt för avlägset, skall jag skriva ihop nåt?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Bygert
    Lite konstigt dock att det som är snudd på närmast Kjell inte är med, Sjöfart, vad har de gjort för ont? De satsar och byter inriktning så nog är de förtjänta av reklam.

    Vänermuseeet är ju också nåt som ligger nära och förtjänar att nämnas.
    Ja det är kul att att även andra "recenserar".
    Sjöfartsmuseet har tyvärr aldrig blivit av - det ligger för nära
    Nåväl jag har faktiskt varit där några gånger, men alltid har det just då varit någon ombyggnad så det har inte varit "rättvist" att recensera just då.
    Vad gäller Vänermuseet så även om det ligger "nära" så har man aldrig vägarna förbi åt det hållet - så det är liksom lättare att passera förbi andra mer "exotiska" akvarier

    Lämna en kommentar:


  • Bygert
    svarade
    Lite konstigt dock att det som är snudd på närmast Kjell inte är med, Sjöfart, vad har de gjort för ont? De satsar och byter inriktning så nog är de förtjänta av reklam.

    Vänermuseeet är ju också nåt som ligger nära och förtjänar att nämnas.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Nu har det 38 offentliga akvariet "recenserats" på Zoopet. Det är Annika Yledahl som besökt London Aquarium och berättar om det - du hittar artikeln på denna sida
    Stort tack till Annika för hjälpen med artikeln.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ytterligare en recension av ett offentligt akvarie har lagts in på zoopet - denna gång ett offentligt akvarium i Indonesien
    Artikeln kan läsas på denna sida

    Det är kaj.p som skrivit artikeln - ett stort tack till Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ytterligare ett nytt offentligt akvarium är nu inlagt på Zoopet - nämligen Öresundsakvariet som ligger i Helsingör, Danmark. Ett litet men välskött akvarium.

    Totalt finns det nu 36 offentliga akvarier recenserade på Zoopet

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Nytt offentlig akvatrium är nu inlagt på Zoopet. Det är Sea Life akvariet som ligger i Oberhausen i Tyskland och som jag, ansjo, Annika och Mats besökte i höstas.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    hade jag fått, hade jag bosatt mig inne i regnskogen där. har ett stort växtintresse med nämligen

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    va synd! hann inte kolla in det innan men ska göra det. har du med universeum på listan ?
    Om du med "va synd" menar att du missade "Ocean aquarium" så var det som sagt inte alls synd

    Universeum finns självklart med http://www.zoopet.com/index.php?opti...ry&category=27

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    va synd! hann inte kolla in det innan men ska göra det. har du med universeum på listan ?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    jo det märkte man. men ändå häftigt byggt.
    Det på Cypern däremot var ju inte så himla gammalt - men ändå var det slitnare och riktigt kass.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...