Nytt Offentligt akvarium inlagt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • admin
    svarade
    Vilket är det bästa du besökt?

    Lämna en kommentar:


  • jkb
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Så är också recensionen till norra Europas största sötvattensakvarium - den blå planeten i Köpenhamn inlagd

    Finns att läsa på denna sida
    Det får bli ett stopp där nästa gång vi kör ner till Tyskland det ser ju jag

    undra just om man får dyka där med?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Det där såg ju onekligen trevligt ut...
    ....... och det var det - som sagt förutom maten

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Det där såg ju onekligen trevligt ut...

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Så är också recensionen till norra Europas största sötvattensakvarium - den blå planeten i Köpenhamn inlagd

    Finns att läsa på denna sida

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av jkb
    Jag har faktiskt varit och dykt i det "gammla" underworld i Singapore
    hoppas jag får tillfälle att se det nya
    kan ju bara konstatera att det är ett mycket trevligt ställe!
    dock har jag ingen bild på när jag klappar sjökossan du har på bild i repotaget
    Trevligt att kolla på dina foton. Det gamla akvariets dagar är nog räknade - de ligger ju bara någon kilometer från varandra och har samma inriktning och det nya är mycket större och häftigare. Kan inte riktigt förstå hur de tänkte där.

    Tyckte i alla fall också att det gamla är riktigt bra och får se till att göra ett återbesök där nästa gång jag är i Singapore

    Lämna en kommentar:


  • jkb
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ett nytt offentligt akvarium har recenserats på Zoopet - nämligen S.E.A. Aquarium i Singapore som lär vara världens största offentliga akvarium. Betyget är att det är mycket bra

    detta är det 40 offentliga akvariet som har recenserats på Zoopet
    Jag har faktiskt varit och dykt i det "gammla" underworld i Singapore
    hoppas jag får tillfälle att se det nya
    kan ju bara konstatera att det är ett mycket trevligt ställe!
    dock har jag ingen bild på när jag klappar sjökossan du har på bild i repotaget
    Klicka på bilden för större version

Namn: Dscn2047.jpg
Visningar: 1
Storlek: 137,7 KB
ID: 2148586
    Klicka på bilden för större version

Namn: Dscn2091.jpg
Visningar: 1
Storlek: 191,8 KB
ID: 2148587
    Klicka på bilden för större version

Namn: Dscn2087.jpg
Visningar: 1
Storlek: 178,1 KB
ID: 2148588
    Klicka på bilden för större version

Namn: Dscn2083.jpg
Visningar: 1
Storlek: 194,5 KB
ID: 2148589

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ett nytt offentligt akvarium har recenserats på Zoopet - nämligen S.E.A. Aquarium i Singapore som lär vara världens största offentliga akvarium. Betyget är att det är mycket bra

    detta är det 40 offentliga akvariet som har recenserats på Zoopet

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Det dröjer lite ytterligare innan jag har lagt upp recensioner av de 3 ytterligare offentliga akvarier som jag har besökt den senaste månaden.
    Dock så har jag redan lagt upp foton från dom i Zoopets stora fotoregister (enbart öppet för goldmedlemmar) som ni tills vidare kan kolla på.

    SEA Aquarium, Singapore - 159 foton
    River Safari, Singapore - 146 foton
    Blue Planet Aquarium, Köpenhamn - 124 foton

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Skall bli spännande att få se ett sammandrag av dessa två ställen sen

    Ha det gott i Singapore!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ha det så himla gott i Singapore! Inte alls avis.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Har just kommit tillbaka från en släkträff i Danmark och den var mycket trevlig men det är kanske inget att rapportera om här

    Men i fredags besöket jag den blå planeten och hjade tänkt tillbringa några timmar där på förmiddagen innan jag begav mig in i Köpenhamns centrum - men jag blev kvar där i 7,5 timme!!!!!!! så det blev inget shoppande.

    Detta offentliga akvarium var med andra ord mycket bra (allt var kanon utom maten som var dyr och dålig) och är definitivt värt ett besök. Kommer en artikel om detta senare i Offentliga akvarier men det hinns inte med för tillfället för på tisdag åker jag till Singapore och där lär nu finnas världens största offentliga akvarium. Oj vad tråkigt man har det för tillfället

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av mikoto
    Hur kan det komma sig förresten att du inte recenserat Sjöfartsmuseet ännu? Om du varit där, hur står de sig mot norrmännen här? På den kalla sidan. Den tropiska verkar de vara lite bättre på :-)
    Slöhet, slapphet - ja vad säger man?
    Det är ju som så att ligger det riktigt nära så drar man ut på det. Ungefär som att fota ens egna fiskar - det blir aldrig av. Nåväl får skärpa mig och ta mig dit i sommar, men innan dess så skall jag redan under de närmaste 3 veckorna hinna med att besöka Den blå planeten i Köpenhamn samt det nyöppnade offentliga akvariet i Singapore (som skall vara världens största).

    Akvariet i bergen är ju oerhört mycket större än Sjöfartsmuseet i Göteborg så det är ju inte riktigt jämförbart. På "kallvattensdelen" är Bergen betydligt bättre medan då Sjöfartsmuseet har en något bättre (om än inte större) tropisk saltvattendel.

    Lämna en kommentar:


  • mikoto
    svarade
    Hur kan det komma sig förresten att du inte recenserat Sjöfartsmuseet ännu? Om du varit där, hur står de sig mot norrmännen här? På den kalla sidan. Den tropiska verkar de vara lite bättre på :-)

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av mikoto
    Sjökockar hade de också såg jag nu! De verkar vara väldigt svåra att hålla bland oss privatpersoner som håller på med västkust akvarier, det hade varit kul att veta hur de gjorde för att hålla de framgångsrikt. Verkar vara ett spännande ställe.
    ja absolut - den delen som innehöll fiskar från "deras egen" kust var mycket bra

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...