Anmälan till Zoopet Gold

Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    270

    Nyanmäld sedan förra rapporten - faktura har mailats ut.
    Observera att det på fakturan anges den 1/1 som startdatum och 31/12 som slutdatum för betalperioden. Startdatum är nu preliminärt 1/3 och slutdatum 28/2 2006.
    Se denna tråd för info om tidsplanen http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=69947

    erikthur
    Totalt har nu 270 st anmält sig

    STRUL MED E-POST.
    I SAMBAND MED SERVERFLYTTEN SÅ ÄR DET MYCKET MÖJLIGT ATT ÄVEN EN DEL E-POST TILL OSS INTE HAR KOMMIT FRAM.
    SÅ OM DU ANMÄLT DIG SOM GOLD-MEDLEM NÅGON GÅNG DEN SENASTE VECKAN OCH INTE FINNS OMNÄMND I DENNA TRÅD SÅ SKICKA IN EN NY ANMÄLAN.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Ledsen och förbannad

      Jag har sagt det tidigare och säger det igen.
      Att bli Zoopet Gold-medlem är fullkomligt frivilligt och jag har full respekt för de som inte vill bli det - oavsett orsak.
      Jag accepterar också fullt ut de som ångrar sig efter någon vecka och mailar oss om det - en del med angivande av bra orsaker (som t.ex. att akvarierna gick åt helskotta i stormen) eller om de anger de mest krystade anledningar eller t.o.m. bara skriver att de inte har råd. Visst detta innebär lite jobb för mig - men det är fullt acceptabelt.
      Jag har full förståelse för om någon blir sjuk eller arbetslös och sedan inte har råd att betala om man sedan direkt meddelar oss detta.

      Men jag har ingen som helst respekt för de som totalt struntar i att betala och t.o.m. skickar mail där jag skälls ut för att jag har fräckheten att påminna dom om att de inte har betalt en bindande anmälan och att deras anmälan faktiskt kostat oss en hel del pengar i bokföringskostnader (momsen är ju t.ex. sedan länge inbetald).

      Om man nu är så förbannad på Zoopet och tycker att jag är en sån jävla idiot (som en del skriver) - varför då anmäla sig som ZoopetGold- medlem.
      Den enda motivet dessa personer har måste ju vara att sabotera för Zoopet och sådant gör mig både ledsen och förbannad.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • erland
        • June 2003
        • 410

        Trist att folk anmäler sig och sen inte betalar det gynnar ju ingen, däremot finns det risk att det på sikt kommer att missgynna alla.



        Det kanske skulle gå att förtydliga på anmälningssidan att:



        - Ni inte vill ha in anmälningar om man inte är helt säker på att man verkligen har råd att betala. Det står ju i och för sig att det är bindande anmälan, men det kanske finns skäl att göra det ännu tydligare om det är ett problem att personer anmäler sig men inte betalar.



        - Man inte kommer åt GOLD funktionerna innan ni fått in betalning, det kanske finns personer som tänker att de anmäler sig för att se hur GOLD funktionerna ser ut men sen struntar att betala om de inte är tillräckligt bra. Men de kanske inte insett att de faktiskt måste betala för att komma åt GOLD funktionerna.



        Inget av ovanstående borde ju egentligen behövas då det redan står att anmälan är bindande men eftersom det inte fungerar som det är nu kanske det kan vara värt ett försök att förtydliga på anmälningssidan lite vad som gäller.
        Erland Isaksson
        Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
        Min Zoopet Blog

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          Om du vill ha hjälp med att få tillbaka momspengarna som du betalt in i onödan så kan jag berätta hur du gör, kontakta mig bara på messen.

          MVH

          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Ursprungligen postat av erland
            Trist att folk anmäler sig och sen inte betalar det gynnar ju ingen, däremot finns det risk att det på sikt kommer att missgynna alla.

            Det kanske skulle gå att förtydliga på anmälningssidan att:

            - Ni inte vill ha in anmälningar om man inte är helt säker på att man verkligen har råd att betala. Det står ju i och för sig att det är bindande anmälan, men det kanske finns skäl att göra det ännu tydligare om det är ett problem att personer anmäler sig men inte betalar.

            - Man inte kommer åt GOLD funktionerna innan ni fått in betalning, det kanske finns personer som tänker att de anmäler sig för att se hur GOLD funktionerna ser ut men sen struntar att betala om de inte är tillräckligt bra. Men de kanske inte insett att de faktiskt måste betala för att komma åt GOLD funktionerna.

            Inget av ovanstående borde ju egentligen behövas då det redan står att anmälan är bindande men eftersom det inte fungerar som det är nu kanske det kan vara värt ett försök att förtydliga på anmälningssidan lite vad som gäller.
            Vi kommer att bli tydligare men för de flesta tror jag inte det hjälper - de jag är sur på är de som uppfyller ALLA dessa punkter 1/anmäler sig 2/inte talar om att de ångrat sig när de fått fakturan 3/ inte talar om att de ångrar sig när de fått den första betalningspåminnelsen
            De som passerar alla dessa punkter utan att fatta det hela måste antingen göra det för att de vill sabotera för Zoopet eller annars så har de ett fel någonstans i den övre regionen
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              Ursprungligen postat av Tropfrog
              Om du vill ha hjälp med att få tillbaka momspengarna som du betalt in i onödan så kan jag berätta hur du gör, kontakta mig bara på messen.
              MVH
              Magnus
              Momsen kommer jag att få tillbaka så småningom - men det innebär dels en massa pappersarbete och dels kostar det en hel del eftersom min bokföringsbyrå tar betalt för varje bokföringsuppgift. De som inte betalar alls kostar oss därför mer än de som betalar (färre bokföringsuppgifter).
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • admin
                Christian Alfredsson

                • November 2004
                • 11215

                Petnym är nu GOLD
                Christian Alfredsson
                Tekniskt ansvarig Zoopet

                Kommentar

                • C.Ciklid
                  • February 2005
                  • 12055

                  Ros till...

                  ER som arbetar med denna sida! Ni har gjort ett toppen jobb. Har hittat all info som jag behövt för min comebak i akvarievärlden. Nystartade med 90 L hörn akvarium med ciklider. Bytte raskt efter en månad till 200 L! Jag ska säga att jag inte är nöjd än. Vill ha större! Men har inte plats just för till fället Ska säga att jag är så nöjd med er insats att jag valde att bli Gold-medlem. Betalade fakturan igår. Stor kram till er alla!

                  Ris vill jag ge till er som inte verkar bli så tacksamma över att ha fått svar på er fråga. Irroni har jag även hittat i vissa inlägg. Tråkig tycker jag. Men man kan ju inte få allt. Mera glada miner!

                  Mvh Camilla
                  De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    272

                    Nyanmälda sedan förra rapporten - faktura har mailats ut.
                    Observera att det på fakturan anges den 1/1 som startdatum och 31/12 som slutdatum för betalperioden. Startdatum är nu preliminärt 1/3 och slutdatum 28/2 2006.

                    Gunilla Östberg
                    Hawkmoon
                    Totalt har nu 272 st anmält sig

                    Tack också till Camilla för de varma orden som alla aktiva Zoopetare kan ta åt sig.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • admin
                      Christian Alfredsson

                      • November 2004
                      • 11215

                      gimp

                      Nummer9

                      grblgn

                      C.Ciklid

                      Andis



                      ... är nu goldmedlemmar.
                      Christian Alfredsson
                      Tekniskt ansvarig Zoopet

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        275

                        Nyanmälda sedan förra rapporten - faktura har mailats ut.
                        Observera att det på fakturan anges den 1/1 som startdatum och 31/12 som slutdatum för betalperioden. Startdatum är nu preliminärt 1/3 och slutdatum 28/2 2006.

                        Johanp
                        Stugvard
                        hulken
                        Totalt har nu 275 st anmält sig


                        VIKTIGT - VIKTIGT - VIKTIGT - VIKTIGT
                        UNDER TIDEN 5-19/3 ÄR JAG BORTREST OCH DÄRFÖR KOMMER VI INTE ATT KUNNA REGISTRERA NÅGRA GOLDMEDLEMMAR UNDER DENNA TID.
                        SÅ KOMMER DIN BETALNING IN UNDER DENNA TIDSPERIOD SÅ KOMMER DU FÖRST ATT BLI GOLDMEDLEM EFTER DEN 19/3.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • admin
                          Christian Alfredsson

                          • November 2004
                          • 11215

                          Erikthur är välkommen som goldmedlem.
                          Christian Alfredsson
                          Tekniskt ansvarig Zoopet

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            276

                            Nyanmäld sedan förra rapporten - faktura har mailats ut.
                            Observera att det på fakturan anges den 1/1 som startdatum och 31/12 som slutdatum för betalperioden. Startdatum är nu preliminärt 1/3 och slutdatum 28/2 2006.

                            Jocke 120
                            Totalt har nu 276 st anmält sig


                            VIKTIGT - VIKTIGT - VIKTIGT - VIKTIGT
                            UNDER TIDEN 5-19/3 ÄR JAG BORTREST OCH DÄRFÖR KOMMER VI INTE ATT KUNNA REGISTRERA NÅGRA GOLDMEDLEMMAR UNDER DENNA TID.
                            SÅ KOMMER DIN BETALNING IN UNDER DENNA TIDSPERIOD SÅ KOMMER DU FÖRST ATT BLI GOLDMEDLEM EFTER DEN 19/3.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • admin
                              Christian Alfredsson

                              • November 2004
                              • 11215

                              kapatekk, habrosus och Gunilla Östberg är nu Gold-medlemmar.
                              Christian Alfredsson
                              Tekniskt ansvarig Zoopet

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                277

                                Nyanmäld sedan förra rapporten - faktura har mailats ut.
                                Observera att det på fakturan anges den 1/1 som startdatum och 31/12 som slutdatum för betalperioden. Startdatum är nu preliminärt 1/3 och slutdatum 28/2 2006.

                                Mats_E
                                Totalt har nu 277 st anmält sig


                                VIKTIGT - VIKTIGT - VIKTIGT - VIKTIGT
                                UNDER TIDEN 5-19/3 ÄR JAG BORTREST OCH DÄRFÖR KOMMER VI INTE ATT KUNNA REGISTRERA NÅGRA GOLDMEDLEMMAR UNDER DENNA TID.
                                SÅ KOMMER DIN BETALNING IN UNDER DENNA TIDSPERIOD SÅ KOMMER DU FÖRST ATT BLI GOLDMEDLEM EFTER DEN 19/3.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...