Anmälan till Zoopet Gold

Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    Aneta är nu Goldmedlem (Anmälde sig med namn Tetra61 men hade annat användarnamn registerat på sin e-post)
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11220

      UnderYtan är nu Goldmedlem.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Bowman
        • December 2008
        • 1318

        Fan 141.000:- är inga småpengar i medlemsintäkter.. Men jag antar att några faller bort varje år, eller det kanske inte kostar detta per år?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av Bowman
          Fan 141.000:- är inga småpengar i medlemsintäkter.. Men jag antar att några faller bort varje år, eller det kanske inte kostar detta per år?
          Det är ungefär 580 som betalar medlemskap varje år - med momsen avdragen så blir det ca. 104.000.
          OM vi hade tagit ut det som lön så hade det inneburit ca. 73.000 efter att arbetsgivaravgiften varit avdragen. Efter skatt hade vi 2 då haft kvar ca. 40.000 att dela på 2.
          Att sköta Zoopet är tyvärr ett drygt halvtidsjobb och då är det på tok för litet pengar för att det för pengarnas skull känns meningsfullt att fortsätta.
          Nu blir det faktiskt inte ens så lite som ovan kvar eftersom vi har rätt mycket kostnader som ca. 20.000 för servern, ca. 20.000 som priser i tävlingar, ett antal tusen för olika program som behövs, sedan rapporterar vi i artiklar från ett antal akvaristiska begivenheter varje år så det blir en del resekostnader.

          Så hade det varit för pengarna så hade knappast Zoopet existerar, men jag kan väl säga så mycket som att utan goldmedlemskapet så hade Zoopet idag varit nedlagt: Tidigare fick vi skjuta till egna pengar för att betala kostnaderna och det gör vi i alla fall inte längre.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Bowman
            • December 2008
            • 1318

            Skönt att det bär sig själv hyfsat!

            Jag hoppas komma in i akvarievärlden inom kort, och då jag drar mitt strå till stacken! Man skall inte vara dumsnål om man kan tillföra lite

            Tack för svaret.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11220

              Exotic & Mystan är nu Goldmedlemmar.
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Nedanstående har anmält att de vill bli Goldmedlemmar - faktura har mailats ut. Så snart som vi får in betalningen sker Gold-registreringen.

                Bowman

                Vi är nu 634 Zoopet Goldmedlemmar
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Nedanstående har anmält att de vill bli Goldmedlemmar - faktura har mailats ut. Så snart som vi får in betalningen sker Gold-registreringen.

                  JagBaraMal
                  Djonsson

                  Vi är nu 634 Zoopet Goldmedlemmar
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • admin
                    Christian Alfredsson

                    • November 2004
                    • 11220

                    Perrx & DJonsson är nu Goldmedlemmar
                    Christian Alfredsson
                    Tekniskt ansvarig Zoopet

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Nedanstående har anmält att de vill bli Goldmedlemmar - faktura har mailats ut. Så snart som vi får in betalningen sker Gold-registreringen.

                      mrt
                      Akvarieintresserad
                      arrow
                      karate

                      Vi är nu 636 Zoopet Goldmedlemmar
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Bowman
                        • December 2008
                        • 1318

                        Jag betalade den 23:e, inser att det är massa röda dagar osv.
                        Men pga. detta bifogade jag en bild från min internetbank på att betalningen var gjord så ni kunde aktivera mig, kunde ni inte kopplat på medlemskapet?
                        Jag frågade per mail när jag gjorde det, inget svar, jag frågade även nån dag senare, inte ett enda svar angånde det förutom det aktiveras när vi ser pengarna..

                        Är det så många som lurar er på pengarna? Eller varför denna osmidighet.
                        Och skulle det vara så att jag lurar er, och har suttit och gjort en bild i nåt bildprogram. Skulle ni inte kunna inaktivera "medlemskapet" i så fall?
                        Inte så mycket att förlora mer än en kund i slutändan..

                        Jaja, bara lite funderingar...

                        Kommentar

                        • Robin_H
                          • March 2008
                          • 150

                          Jag ska med snart anmäla mig som Goldmedlem. Säger bara tack för ett mycket bra forum och hemsida med mycket mycket bra info ,m,m ! ! !

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Bowman
                            Jag betalade den 23:e, inser att det är massa röda dagar osv.
                            Men pga. detta bifogade jag en bild från min internetbank på att betalningen var gjord så ni kunde aktivera mig, kunde ni inte kopplat på medlemskapet?
                            Jag frågade per mail när jag gjorde det, inget svar, jag frågade även nån dag senare, inte ett enda svar angånde det förutom det aktiveras när vi ser pengarna..

                            Är det så många som lurar er på pengarna? Eller varför denna osmidighet.
                            Och skulle det vara så att jag lurar er, och har suttit och gjort en bild i nåt bildprogram. Skulle ni inte kunna inaktivera "medlemskapet" i så fall?
                            Inte så mycket att förlora mer än en kund i slutändan..

                            Jaja, bara lite funderingar...
                            Vi anger klart och tydligt att uppgradering sker när vi har fått in pengarna, förutsatt att någon av oss inte är bortresta (detta meddelas i så fall i god tid på nyheter på första sidan - se t.ex. där nu). Så vill man bli uppgraderad till en viss dag så ser man helt enkelt bara till att betala i tid.

                            Om det är många som "lurar oss på pengarna" så kan man väl säga att det är nästan lika vanligt att de som mailar oss och säger att de har betalt och vill bli uppgraderade genast INTE har betalt, som att de har betalt.
                            Det är tyvärr en del jobb förenat med att uppgradera och nedgradera och att då lägga tid på skojare kännas lite meningslöst.

                            Det är också tyvärr omöjligt att skilja på vem som är en skojare och vem som är seriös och därför försöker vi istället tydligt tala om vad som gäller.

                            Framöver så kommer förhoppningsvis istället till att gå över tilL PayPal eller något liknande system för betalning - på så sätt kommer vi direkt att kunna få ett meddelande när någon betalt (vi får dock inte pengarna, men det är ju inte det viktiga) och uppgraderingen kan ske mycket snabbt utan att det behöver gå flera bankdagar.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Bowman
                              • December 2008
                              • 1318

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Vi anger klart och tydligt att uppgradering sker när vi har fått in pengarna, förutsatt att någon av oss inte är bortresta (detta meddelas i så fall i god tid på nyheter på första sidan - se t.ex. där nu). Så vill man bli uppgraderad till en viss dag så ser man helt enkelt bara till att betala i tid.

                              Om det är många som "lurar oss på pengarna" så kan man väl säga att det är nästan lika vanligt att de som mailar oss och säger att de har betalt och vill bli uppgraderade genast INTE har betalt, som att de har betalt.
                              Det är tyvärr en del jobb förenat med att uppgradera och nedgradera och att då lägga tid på skojare kännas lite meningslöst.

                              Det är också tyvärr omöjligt att skilja på vem som är en skojare och vem som är seriös och därför försöker vi istället tydligt tala om vad som gäller.

                              Framöver så kommer förhoppningsvis istället till att gå över tilL PayPal eller något liknande system för betalning - på så sätt kommer vi direkt att kunna få ett meddelande när någon betalt (vi får dock inte pengarna, men det är ju inte det viktiga) och uppgraderingen kan ske mycket snabbt utan att det behöver gå flera bankdagar.

                              Snabbt och ingående svar i alla fall.
                              Jag försår ju att ni har meddelat hur och när uppgraderingen sker.
                              Min stilla undran var ju bara om man kunde förbigått "rutinerna" iom helger och skit.
                              Jag är en person som tycker smidighet går före rutiner och regler som inte går att rucka på, men alla är inte sådana. Och detta respekterar jag såklart.
                              Om det är mer jobb än att bara trycka på en knapp att uppgradera så förstår jag att ni vill vänta dessutom.
                              Senast redigerad av Bowman; 27 December 2008, 15:19.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Nedanstående har anmält att de vill bli Goldmedlemmar - faktura har mailats ut. Så snart som vi får in betalningen sker Gold-registreringen.

                                sharon
                                Peter´s
                                martingibbis

                                Vi är nu 636 Zoopet Goldmedlemmar
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...