Lämna Zoopet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    Lämna Zoopet

    Zoopet måste vara det enda akvarie forum där man inte med enkelt klick kan avsluta sitt medlemskap.Inte konstig att det är få medlemmar som lägger in inlägg då förmodligen dom flesta medlemmarna aldrig inte är inne på forumet alls och ha för längesedan lämnat forumet aktivt.
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Halloj Christer5!

    Jag tror att ett mejl till Christian löser en permanent uppsägning av medlemskapet - nästan lika enkelt som ett knapptryck.
    Men, gör som jag, förbli medlem och spara på de inlägg och trådar du skapat, för att enkelt kunna gå tillbaka och vara med när andan faller på.

    Jag har, som du säkert vet, varit väldigt aktiv här på forumet under många år men på senare tid mest gjort inlägg i min tråd "Akvariestugan".

    Ämnen som cikliders beteenden och hur man kan skapa olika akvariemiljöer är något jag vurmar för men känner att det blir en "rundgång" då naturligtvis samma frågeställningar upprepas i och med att nya medlemmar på forumet tillkommer.
    Det här är en naturlig cykel och jag lämnar gladeligen över stafettpinnen till alla de nya, kunniga människor som strömmar till här på Zoopet.

    Jag har nog bara en handfull gamla kompisar kvar på forumet, och vi har väl tjôtat igenom det mesta vid det här laget, men jag tittar in regelbundet och läser mina favoriter - och förhoppningsvis nya sådana.
    Även om jag personligen inte skriver så mycket längre finns planer som kommer att ge stoff till uppdateringar framledes.

    Det vore synd, tycker jag, om du Christer5 försvinner från forumet. Ta en liten time-out bara och kom tillbaka när du får feeling.
    De inlägg med tips och olika diskussioner du medverkat i kan ju få finnas kvar för nytillkomna som (mot förmodan) går bakåt i vissa trådar och läser.

    Allt gott!​
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 05 November 2022, 11:27.

    Kommentar

    • Christer5
      • July 2015
      • 915

      #3
      Tack Mats för som alltid trevliga svar.
      Tycket dock att som i de flesta grupper att det skall vara lätt att gå med eller lämna en grupp . De grupper med mer eller vilande medlemmar fyller inte så stor aktivitet längre och en grupps innehåll måste hela tiden uppdateras med korrekt information.
      Svårt för många nya akvarister att skaffa sig korrekt inte när det hela förekommer uppdaterad och ny inspiration inom vår hobby.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #4
        Hej, igen, Christer5!

        Jag har en naggande känsla av att ha missförstått ditt initiala inlägg en smula…

        Jag håller med dig om att själva förfarandet att gå ur en ”grupp” (som på exempelvis FB) kanske skulle kunna förenklas genom att trycka på en knapp av något slag - men jag tror att ett mail till Christian löser ett permanent avhopp från Zoopet och forumet ganska enkelt och snabbt.

        Det fina med ett forum som detta på Zoopet och ett flertal andra är just att det som skrivs, tipsas om, diskuteras, läggs upp bilder och filmer på finns bevarat i diverse trådar. Man kan alltså söka upp en tråd i ett specifikt ämne och läsa vad som dryftats, långt tillbaka i tid.

        Om jag nu tar mig själv som exempel och benämner mig ”mer eller mindre vilande medlem” så inser jag att min nyttiga funktion på forumet, i dagsläget, är meningslös och lika med noll. Men, jag vill för den sakens skull inte lämna den plattform som Zoopets forum utgör. Jag vill fortfarande kunna ha möjlighet att uppdatera ”min” tråd (Akvariestugan) när jag finner det lämpligt. Sedan kan man ju diskutera om det jag förmedlat i min och andra trådar kanske behöver uppdateras med ny och korrekt information.

        En annan fin aspekt med ett forum som detta på Zoopet (om man jämför med stolleprov i olika grupper på FB) är att trådarna, och dess innehåll, bevaras och kan läsas av de nya medlemmar som tillkommer. Ny inspiration och uppdaterad information kommer ju per automatik i de nya trådar som ständigt bildas och torde vara enkelt att tillskansa sig.

        Jag tror inte att nytillskott på detta forum ens reflekterar över den enorma bank av information som finns bevarad bakåt i tid. Ännu mindre tror jag att några nytillkomna bryr sig ett iota om ”mer eller mindre vilande medlemar” - vi syns ju ändå inte.

        Fasen, Christer5, jag tycker det är synd att du vill lämna forumet (om jag förstår dig rätt?). Du kan väl, som jag, vara vilande medlem ett tag för att återkomma då och då med intressanta uppdateringar.

        Att man vill lämna funktionen som betalande medlem kan jag ha förståelse för, men för min del väljer jag att vara betalande Goldmember då det främjar forumet och dessutom ger mig möjlighet att fortsätta vara aktiv med inlägg, bilder och filmer när jag så väljer.

        Jag hoppas att du stannar kvar, Christer5!. Väl mött igen!
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 November 2022, 02:00.

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11215

          #5
          Maila christian@zoopet.com och jag stänger av kontot. Jag brukar be om att man ska bli vilande medlem så att alla trådar blir intakta, men självklart kan man raderas helt.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          Arbetssätt...