19 miljoner visningar av Zoopets artbeskrivningar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    19 miljoner visningar av Zoopets artbeskrivningar

    Det är just nu 2.189 artbeskrivningar på Zoopet och av dessa är 706 helt öppna för alla, medan enbart Goldmedlemmar kan läsa de övriga.

    Totalt genom årens lopp har dessa artbeskrivningar nu haft mer än 19 miljoner visningar. Otroliga siffror egentligen att 19 miljoner gånger så har någon läst infon och kollat på fotona i en artbeskrivning

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • hivemindhermit
    • September 2017
    • 214

    #2
    Häftigt!

    Av ren nyfikenhet, hur drivs Zoopet? På vilken plattform osv?
    /Alex
    375 + 112 liter drömmar

    Kommentar

    • Yaz
      • October 2017
      • 80

      #3
      Helt oumbärliga sidor när man som nybörjare planerar sitt akvarium!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av hivemindhermit
        Häftigt!

        Av ren nyfikenhet, hur drivs Zoopet? På vilken plattform osv?
        Det är ju jag och Christian som driver sidan på en "egen" server. Jag står för det mesta av innehållet medan Christian sköter det datamässiga. Jag natar det är datadelen du undrar över och detta kan inte jag svara på (för mig är en dator en skrivmaskin med inbyggd Tippex ) utan Christian. Och Christian är just nu i Madrid så han kanske har lite svårt att svara nu, men han kommer hem på fredag och kan svara. För övrigt åker jag själv till södra Spanien på lördag och sitter just nu och gör färdigt de nya artbeskrivningar som kommer in när jag är borta (i 14 dagar).

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av Yaz
          Helt oumbärliga sidor när man som nybörjare planerar sitt akvarium!
          Tack

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            #6
            Det är verkligen imponerande! En lättillgänglig kunskapsbank med gott rykte helt enkelt!
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • T_B
              • September 2013
              • 96

              #7
              hivemindhermit Joomla

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Det var inte dåligt, så kul

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • mats08
                  • January 2006
                  • 121

                  #9
                  19 miljoner visningar, det är sannerligen inte illa!! Jag har nog stått för ett par av de nitton miljonerna. :-) Nä, inte riktigt. Men de är otroligt värdefulla! Och om man googlar på en fisk eller växt så blir nästan alltid den översta träffen i resultatet en artbeskrivning från Zoopet. You Go Boys!! :-)

                  Kommentar

                  • Rufus
                    • January 2005
                    • 866

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Det är ju jag och Christian som driver sidan på en "egen" server. Jag står för det mesta av innehållet medan Christian sköter det datamässiga. Jag natar det är datadelen du undrar över och detta kan inte jag svara på (för mig är en dator en skrivmaskin med inbyggd Tippex ) utan Christian. Och Christian är just nu i Madrid så han kanske har lite svårt att svara nu, men han kommer hem på fredag och kan svara. För övrigt åker jag själv till södra Spanien på lördag och sitter just nu och gör färdigt de nya artbeskrivningar som kommer in när jag är borta (i 14 dagar).
                    Det är ett riktigt imponerande hästjobb ni gjort och gör! Tack för det båda två!
                    // Annicka

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #11
                      Tack till er för de vänliga orden
                      Fast det stora tacket för antalet visningar skall man i fösta hand såklart tacka besökarna för
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Christer5
                        • July 2015
                        • 915

                        #12
                        Det är en otroligt skatt ni har i artbeskrivningarna,mycket roligt med all uppmärksamhet ni erhållit genom åren

                        Kommentar

                        • Björn J.
                          • November 2017
                          • 1049

                          #13
                          Undrar hur många av dessa nedladdningar som Hornbach står för...?
                          Jag var ute på Hisingen idag och skulle köpa en ny slagborrmaskin, kollade akvarieavdelningen också.
                          Såg då att det finns en liten utskrift av Zoopets artbeskrivnigar fasttejpad på flera av försäljningsakvaierna. I det flesta fallen var det samma fisk i behållaren som på beskrivningen.... Helt oblygt stod det också www.zopet.se på lappen, så dom har väl tillstånd att göra så, förstås..?

                          Det blev ingen slagborrmaskin idag...

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            #14
                            Ursprungligen postat av Björn J.
                            Undrar hur många av dessa nedladdningar som Hornbach står för...?
                            Jag var ute på Hisingen idag och skulle köpa en ny slagborrmaskin, kollade akvarieavdelningen också.
                            Såg då att det finns en liten utskrift av Zoopets artbeskrivnigar fasttejpad på flera av försäljningsakvaierna. I det flesta fallen var det samma fisk i behållaren som på beskrivningen.... Helt oblygt stod det också www.zopet.se på lappen, så dom har väl tillstånd att göra så, förstås..?

                            Det blev ingen slagborrmaskin idag...
                            Tror nog att säkert 95% av alla sökningar görs av privatpersoner (speciellt av Goldmedlemmar) och resterande görs av affärer.
                            Det finns en hel del affärer (här finns en lista över dessa https://www.zoopet.com/affarer/index.php ) som abonnerar på rätten att använda artbeskrivningarna i affären. Dit hör bl.a. alla Hornbach-affärer.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Björn J.
                              • November 2017
                              • 1049

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Tror nog att säkert 95% av alla sökningar görs av privatpersoner (speciellt av Goldmedlemmar) och resterande görs av affärer.
                              Det finns en hel del affärer (här finns en lista över dessa https://www.zoopet.com/affarer/index.php ) som abonnerar på rätten att använda artbeskrivningarna i affären. Dit hör bl.a. alla Hornbach-affärer.
                              Ja, det är ju jättebra, jag var ju i en annna utpräglad djuraffär, en butikskedja döpte efter en båt i Gamla Testamenet...
                              Skrev det i annan tråd, där det ibland fanns bilder och korta artbeskirvningar men framförallt mer eller mindre felaktiga dymoremsor med särskrivningar, kändes inte bra. Men Hornbachs akvarium och uppmärkning kändes ju klart seriös, och man får väl förmoda att fiskarna som fanns på artbeskrivningen men inte i det aktuella akvariet var slutsålda. Men inte direkt billigt varesig fiskar eller växter. Men den firman kanske säljer mer av slagborrmaskiner än palettciklider. Men idag hade kunderna av någon anledning, mycket glitter och tomtar i sina kundvagnar.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...