Artregistret, Salamandra salamandra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tyko
    • April 2015
    • 279

    Artregistret, Salamandra salamandra

    Trevligt med en till salamander, men rekommenderad akvariestorlek är för liten enligt L80 ( https://www.terrariedjur.se/?page=in...arium&tsub=l80 ). Höjden måste vara minst 40 cm för en 11-15 cm lång salamander, och ytan ska vara minst 0,35 kvm (cirka 60x60 cm). Blir den större än 15 cm så behövs ännu större.

    /Tyko
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Tack för påpekandet. Ändrade lite i texten så att det blir tydligare.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 24 September 2017, 11:30.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Tyko
      • April 2015
      • 279

      #3
      Ja nu ser det riktigt bra ut, blir nog svårt att göra några stora fel om man följer beskrivningen.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Tyko
        Ja nu ser det riktigt bra ut, blir nog svårt att göra några stora fel om man följer beskrivningen.
        Sedan skall man ju aldrig se artbeskrivningarna (oavsett djur) annat än som "basic-information". Jag tycker definitivt att man skall kolla vidare på andra sidor också - du länkar ju till en bra sida i ditt inlägg.

        Sedan detta med myndighetsregler är inte lätt, men man skall ju följa dom om de inte leder till djurplågeri och det gör dom ju inte i detta fall

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...