NYHET: Nya ikoner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    NYHET: Nya ikoner

    Jag har tagit in ett proffs på illustrationer för att göra om de gamla vi haft sedan start. Tycker det blir så snyggt. Kom gärna med kreativ kritik om placering, eller om någon ikon är svår att begripa

    Exempel: https://www.zoopet.com/fiskar/fisk2.php?NR=2025
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av admin
    Jag har tagit in ett proffs på illustrationer för att göra om de gamla vi haft sedan start. Tycker det blir så snyggt. Kom gärna med kreativ kritik om placering, eller om någon ikon är svår att begripa

    Exempel: https://www.zoopet.com/fiskar/fisk2.php?NR=2025
    Kanon Christian

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • heba
      • September 2013
      • 847

      #3
      Jag tycker det ser bra ut!
      En kritik som dyker upp emellanåt i olika forum är att "akvariestorleken" inte stämmer, kommer det bli någon skillnad där, eller är det samma siffror som tidigare?
      /Helene

      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av heba
        Jag tycker det ser bra ut!
        En kritik som dyker upp emellanåt i olika forum är att "akvariestorleken" inte stämmer, kommer det bli någon skillnad där, eller är det samma siffror som tidigare?
        Ja det har hänt att vi för samma fiskart har kritiserats för att både ha för stor akvariestorlek OCH för liten. Dvs det finns olika åsikter och de som kritiserar Zoopet har tyvärr oftast inte ens läst vad som står på Zoopet

        Men självklart står det fel ibland (nya rön kan ha gjorts sedan artbeskrivningen skrevs etc.) och om man har synpunkter på vad som står i artbeskrivningarna (inte bara akvariestorleken) så finns det en ikon i varje artbeskrivning där man kan skicka in synpunkter till oss om att man anser något är fel. När detta görs (tyvärr väldigt sällan) så ändrar vi så klart inte direkt (det är aldrig EN persons åsikt som avgör vad som skall stå) utan jag "kollar" runt (böcker, internet, pers. kontakter etc.) och visar det sig att det står fel så självklart ändras det. Därför är vi tacksamma för att få in synpunkter på vad som står i artbeskrivningarna.

        Dock - så i just denna tråd så undrar Christian om vad ni tycker rent estetiskt och det är ju en lite annan fråga.



        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 August 2017, 15:26.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • heba
          • September 2013
          • 847

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Ja det har hänt att vi för samma fiskart har kritiserats för att både ha för stor akvariestorlek OCH för liten. Dvs det finns olika åsikter och de som kritiserar Zoopet har tyvärr oftast inte ens läst vad som står på Zoopet

          Men självklart står det fel ibland (nya rön kan ha gjorts sedan artbeskrivningen skrevs etc.) och om man har synpunkter på vad som står i artbeskrivningarna (inte bara akvariestorleken) så finns det en ikon i varje artbeskrivning där man kan skicka in synpunkter till oss om att man anser något är fel. När detta görs (tyvärr väldigt sällan) så ändrar vi så klart inte direkt (det är aldrig EN persons åsikt som avgör vad som skall stå) utan jag "kollar" runt (böcker, internet, pers. kontakter etc.) och visar det sig att där fel så självklart ändras det. Därför är vi tacksamma för att få in synpunkter på vad som står i artbeskrivningarna.

          Dock - så i just denna tråd så undrar Christian om vad ni tycker rent estetiskt och det är ju en lite annan fråga.



          Tack för svar! Jag har själv inte haft några åsikter, utan som jag sa - det dyker upp på forum. Men då ska jag nästa gång jag ser en sådan kommentar hänvisa till möjligheten att skicka in synpunkter
          /Helene

          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av heba
            Tack för svar! Jag har själv inte haft några åsikter, utan som jag sa - det dyker upp på forum. Men då ska jag nästa gång jag ser en sådan kommentar hänvisa till möjligheten att skicka in synpunkter
            Tack - det låter bra.

            Dock jag (och andra) har påpekat detta många gånger men utan resultat. Det verkar som dessa som klagar tycker det är mycket roligare att gnälla över Zoopet på Facebook.

            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • heba
              • September 2013
              • 847

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Tack - det låter bra.

              Dock jag (och andra) har påpekat detta många gånger men utan resultat. Det verkar som dessa som klagar tycker det är mycket roligare att gnälla över Zoopet på Facebook.
              Haha, ja det låter inte otroligt !
              /Helene

              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

              Kommentar

              Arbetssätt...