2000 artbeskrivningar på Zoopet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    2000 artbeskrivningar på Zoopet

    Idag är det jubileum på Zoopet för idag las nämligen den 2.000 artbeskrivningen in på Zoopet och det var på en art som nog de flesta av oss har drömt om att ha i ett akvarium, men som tur är så är det väl knappt någon av oss som någonsin kommer att hålla den (men drömma kan man ju). Arten heter Arapaima gigas http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1878.

    Zoopets artregister ger kortfattad info om varje arts behov och dessutom finns det en helt unik sökguide där man kan få upp en lista över de arter som man är intresserad av http://www.zoopet.com/fiskar/index.php - t.ex. kan man få upp en lista med fiskar som kommer från sydamerika, trivs i ett akvarium som är 150 cm långt med neutralt 25 gradigt vatten (totalt 334 arter) etc. etc.,


    Mer info:
    Av de 2.000 inlagda artbeskrivningarna så är 664 öppna för alla och resterande 1.336 enbart öppna för goldmedlemmar
    Av de 2.000 artbeskrivningarna så är 1805 på fiskar, 96 på skaldjur/amfibier och 99 på växter

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Bisho
    • September 2013
    • 304

    #2
    Först så vill jag säga grattis

    Men varför drömma?! 10 liter är inte alls så farligt . Oj! Det var 10 tusen liters. Missade 3 nollor

    Skall fundera på att skaffa några sådana och odla på dem även om det är lite svårt att odla
    Mitt tanganyika akvarium
    https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11217

      #3
      16 710 518 visade artbeskrivningar sedan den 21:e december 2002
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Bisho
        Först så vill jag säga grattis
        Tack

        Ursprungligen postat av Bisho
        Men varför drömma?! 10 liter är inte alls så farligt . Oj! Det var 10 tusen liters. Missade 3 nollor
        Och det är bara för yngel
        Så man skall helt avstå från denna art om man mot förmodan (knappast troligt) skulle få chansen



        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av admin
          16 710 518 visade artbeskrivningar sedan den 21:e december 2002
          Ja och det betyder att i genomsnitt så har varje artbeskrivning visats 8.355 gånger.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...