Hur många använder tapatalk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Hur många använder tapatalk?

    Som många vet så fungerar det inte på Zoopet med åäö och en del annat om man använder Tapatalk och det är tråkigt eftersom det innebär att dessa inte kan använda Tapatalk. Vi har gjort många försök att hitta lösningar på detta men har inte lyckats. Det verkar dock som om Christian har hittat en person som kan lösa detta men det innebär en hel del arbete så det kostar en hel del - vi har fått ett pris på 5.000 kr på detta arbete.
    Så jag stället frågan är det många som använder just Tapatalk och därmed inte kan använda Zoopet (kommer också att fråga på FB eftersom sannolikheten är stor att dessa akvaristintresserade inte finns på Zoopet just pga av detta).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11215

    #2
    För att vara väldigt exakt så konverterar vi från Latin1 till UTF8 i databasen och då ska stödet för svenska tecken komma. Men det berör bara Tapatalk så därför ställer vi frågan.

    Tilläggas att jag har försökt men misslyckats flera gånger.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Jag använder Tapatalk. Vet också att Jozi81 och Mathias Nilsson gör det. Nu har jag börjat gå in via Laptop i väntan på Tapatalk. Men tror att siffran kring vana forumdeltagare är minst ca 50%. Så tycker jag det lät tidigare i samtal med andra
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #4
        Tapatalk har irriterat mig med reklam för det och raden som dyker upp i inlägg om att det är skrivet via tapatalk. Vore det bra skulle det inte behövas sånt tjafs tänker jag och låter bli att använda det.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11215

          #5
          Jag kommer isåfall ta bort så forumet inte flashar att man kan köra Tapatalk. De som har det och gillar det vet att vi finns där isåfall
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • wrang

            • January 2002
            • 143

            #6
            Ta ej bort TT
            Gillar ej mobil versioner tyvärr så verkar även SG har problem med Tapatalk upload och inget görs åt det verkar det som eller så är tapatalk support oerhört långsamma.... 😡
            Ser ut att vara iallafall 1731st
            Som kör med


            /Christian
            Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk
            ©hristian
            I´m #1 so why try harder.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av wrang
              Ta ej bort TT
              Gillar ej mobil versioner tyvärr så verkar även SG har problem med Tapatalk upload och inget görs åt det verkar det som eller så är tapatalk support oerhört långsamma.... 😡
              Ser ut att vara iallafall 1731st
              Som kör med


              /Christian
              Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk
              Kanske skulle vi kunna förhandla fram ett bättre pris om både Saltvattensguiden och Zoopet förhandlade fram ett totalpris för bägge sajterna?

              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Bisho
                • September 2013
                • 304

                #8
                Jag använde Tapatalk innan, men eftersom dem började med reklam så tänkte jag att logga in på Zoopet från Chrome i mobilen och det funkar alldeles utmärkt.
                Mitt tanganyika akvarium
                https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                Kommentar

                Arbetssätt...